OGŁOSZENIE WYBORCZE
Busy firmy Es-Bus wożą pasażerów w Świeciu i na terenach wiejskich gminy. Firmy nie należy mylić z Markpolem, który obsługuje komunikację miejską, dofinansowywaną przez miasto. Es-Bus nie korzysta z dotacji gminy.
Uruchomienie nowej linii to efekt porozumienia powiatu świeckiego z wojewodą kujawsko-pomorskim.
Z przeprowadzonej przez powiat analizy połączeń autobusowych wynikało, że największe potrzeby w skomunikowaniu ze Świeciem ma gmina Pruszcz. Chodziło przede wszystkim o zapewnienie dojazdów do szkół ponadpodstawowych około 40 uczniom.
REKLAMA
Zapytanie ofertowe złożono trzem przewoźnikom. Najkorzystniejsze warunki zaproponowała firma Es-Bus i to właśnie jej powierzono obsługę trasy Świecie-Pruszcz-Serock. W przeciwieństwie do kursów w gminie Świecie, na tej trasie firma będzie korzystała ze wsparcia finansowego powiatu.
W budżecie powiatu zabezpieczono na ten cel 30 tys. zł. Na razie trudno określić, nawet w przybliżeniu, ile z tej kwoty trzeba będzie dołożyć do raczej nierentownego, za to potrzebnego, połączenia.
- Z rachunków wynika, że 30 proc. kwoty do każdego wozokilometra dokłada wojewoda, a 70 proc., pomniejszone o wypływy z biletów, powiat - tłumaczy Zbigniew Semrau, kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Świeciu.
REKLAMA
Przy dużej frekwencji, nowa linia będzie niewielkim obciążeniem dla powiatu. Przy słabym, pochłonie do końca roku 30 tys. zł i zapewne ostudzi plany uruchomienia kolejnych linii. Chyba, że gminy będą chciały partycypować w kosztach.
Poniżej publikujemy rozkład jazdy busów na nowej linii (ważny od 1 października).
REKLAMA
Świecie-Pruszcz-Serock:
Serock-Pruszcz-Świecie:
a.bartniak@extraswiecie.pl
jaca
10 września 2019 22:49
Pewnie, że es-bus, gdzyż w
Pewnie, że es-bus, gdzyż w awaryjnej sytuacji kiedy nie udał im się wygodny przetarg na komunikację miejską przez nieoczykiwaną oferte firmy z daleka musieli dostać coś na pocieszenie.
instruktor
11 września 2019 10:19
Kto ci broni założyć firmę i
Kto ci broni założyć firmę i zjąć się przewozami pasażerskimi? Też możesz kosić te kokosy.
jaca
11 września 2019 11:07
założyć można. kupić kilka
założyć można. kupić kilka busów. Ale póżniej jeszcze trzeba mieć kolegów tu i tam żeby mieć łatwy przetarg.
Arek
11 września 2019 19:29
No gdyby były te
No gdyby były te znajomości to pewnie mieliby dofinansowanie do istniejących linii A jakoś nie mają jak to wynika z artykułu. Poza tym wolę żeby to był lokalny przewoźnik niż jakiś z drugiego końca Polski. Zresztą kokosów pewnie z tego nie będzie patrząc obiektywnie.