Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama
Reklama

Wiadomości

Czy naprawdę policja i straż miejska nie reagują na pijaczków w okolicy Dużego Blankusza?

Niedzielna tragedia sprowokowała dyskusję na temat bezpieczeństwa nad Dużym Blankuszem. Okolice jeziora w centrum osiedla Marianki w Świeciu stały się podobno miejscem regularnych biesiad alkoholowych. Zdaniem niektórych Czytelników dzieje się tak dlatego, że zbyt rzadko pojawiają się tam patrole policji i straży miejskiej.  

Udostępnij
duzy-blankusz-151

REKLAMA

Zapewne jeszcze długo echem będzie odbijać się niedzielna tragedia, która wydarzyła się niemal w centrum największego świeckiego osiedla.

Starania ratowników o to, by uratować 35-letniego mężczyznę, który postanowił przepłynąć jeziorko, obserwowało z brzegu kilkudziesięciu mieszkańców. Drugie tyle śledziło akcję z okien okolicznych bloków.

Reklama
Reklama

Szybko rozeszła się wieść, że mężczyzna, którego ciało wydobyto z wody, chwilę wcześniej był widziany jak z kolegami pił alkohol. Kąpiel w miejscu, gdzie jest to zakazane była pokłosiem głupiego zakładu.
REKLAMA

Duży Blankusz zawsze cieszył się zainteresowaniem, ale po przeprowadzonej przed dwoma laty rewitalizacji jego popularność jeszcze bardziej wzrosła. Od wczesnych godzin rannych do późnego wieczora można tam spotkać spacerujących ludzi, często z dziećmi.

Niestety, to urokliwe miejsce upodobali sobie także miejscowi amatorzy konsumpcji mocnych trunków pod gołym niebem.

Reklama
Reklama

Niektórzy mieszkańcy tej części osiedla mają za złe służbom odpowiedzialnym za utrzymanie bezpieczeństwa, że patrole pojawiają się tam stanowczo zbyt rzadko. Tak wynika m.in. z treści kilkudziesięciu komentarzy umieszczonych na portalu Extra Świecie pod relacją z niedzielnej akcji ratowniczej.
REKLAMA

Z zarzutami o bezczynność stanowczo nie zgadza się pełniący obowiązki rzecznika świeckiej policji sierż. szt. Damian Ejankowski.

- Prawdą jest, że otrzymujemy zgłoszenia dotyczące zakłócania porządku lub spokoju w tej okolicy, ale żaden taki sygnał nigdy nie pozostaje bez reakcji z naszej strony - podkreśla. - Ponadto mogę  zapewnić, że codziennie prewencyjnie pojawia się tam patrol policji. Na krajowej mapie zagrożeń wskazano cztery zgłoszenia dotyczące Dużego Blankusza. Jedno z nich potwierdziło się, drugie jest w fazie weryfikacji. W dwóch przypadkach nie potwierdzono sygnału.

Reklama
Reklama

Sugestie dotyczące bezczynności stanowczo odrzuca też szef straży miejskiej.
REKLAMA

- Szkoda, że osoby, które są świadkami zakłócania porządku czy innych nagannych zachowań nie powiadamiają o tym odpowiednich służb - podkreśla Roman Witt, komendant Straży Miejskiej w Świeciu. - Skąd mamy wiedzieć o tym, że właśnie zebrała się grupa panów, którzy piją gdzieś w krzakach alkohol? Powiedzenie o tym sąsiadce nie załatwia problemu.

Argumentuje, że nie ma takiej możliwości, aby oddelegować jednego strażnika, który pilnowałby tylko porządku przy Dużym Blankuszu.
REKLAMA

- Odpowiadamy za sprawy porządkowe w całej gminie, a nie tylko na jednym osiedlu. Kilkunastu strażników nie jest w stanie rozwiązać wszystkich problemów - zaznacza komendant.

Reklama
Reklama

Roman Witt nie kryje, że znaczenie ma też to, kto zgłasza zakłócanie porządku.

- Jeżeli dzwoni ciągle ta sama osoba, można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że chodzi raczej o jakiś konflikt sąsiedzki niż autentyczny problem - zauważa. - Tak przynajmniej wynika z naszej praktyki. Nieco inaczej traktowane są sprawy, gdy sygnały pochodzą od różnych osób.
REKLAMA

Odrębny problem stanowią grupy młodych ludzi, którzy regularnie wieczorami gromadzą się na pomoście lub boisku do siatkówki. Głośne śmiechy i krzyki też niektórym przeszkadzają.

Reklama
Reklama

Komendant straży miejskiej nalega jednak na to, aby nie być zbyt surowym dla młodzieży.

- Jeżeli spotka się kilkadziesiąt osób, które śmieją się i bawią, to musi wiązać się to z pewnym hałasem - mówi. - Oczywiście byłoby lepiej, gdyby nie zakłócali nikomu snu, ale sądzę, że nie wynika to ze złej woli. Są wakacje i młodzi ludzi więcej czasu spędzają na dworze. Chcę zauważyć, że mimo tych krytycznych uwag, które czasem do nas docierają, nie odnotowujemy większych zniszczeń w obrębie Dużego Blankusza - przekonuje Roman Witt.     

a.bartniak@extraswiecie.pl
REKLAMA

Udostępnij

Komentarze (90)

  1. Bla

    4 sierpnia 2020 07:40

    Czy codzienne stawanie okolo

    Czy codzienne stawanie okolo 8 rano samochodem przy Sowie to jest to o czym mowi komendant policji?

    • Maniek

      4 sierpnia 2020 15:38

      To jednak tam policję widać.

      To jednak tam policję widać. Wiem, wiem ma być częściej i o innej porze

  2. Świeciak

    4 sierpnia 2020 07:52

    Proponuję Straży Miejskiej w

    Proponuję Straży Miejskiej w Świeciu przegląd kamer, które rozmieszczone są na terenie naszego miasta. 

    Dlaczego część kamer jest niesprawna? Czy przewidziana jest naprawa takich kamer? Gdyby monitoring był sprawny to można szybciej podejmować decyzję o wysłaniu patrolu w jakieś miejsce lub weryfikację w przypadku jakiegoś incydentu… 

    • Obserwator w realu

      5 sierpnia 2020 04:32

      Prawda jest taka nie tylko na

      Prawda jest taka nie tylko na Blankuszu ale w wielu innych miejscach miasta pod kamerami dzieją się cuda i ktoś dobrze kalkuluje czy wysłać patrol. Gdy będzie tam emeryt z pieskiem mnieszym od kota lub podatnik który przez chwilę gdzieś zaparkuje a jak ściągnąć kasę to SM jest błyskawicznie jak z pod ziemi. Gorzej jak na beszczela zaparkuje dieler recydywa a już nie mówiąc o grupce wandali o których po zniszczeniach już Komendant SM już zapomniał to patrolu się niedoczekamy a monitoring nic nie zarejestrował. Do likwidacji świcka Straż Miejska bohaterowie fikcyjni pieniądze przeznaczyć na wsparcie policji.

  3. Jaga

    4 sierpnia 2020 08:01

    bzdura nie  ma starży ani

    bzdura nie  ma starży ani policji mieszkam tu od 20 lat i widzę co się dzieje patrol rano jest o 8 i stoi koło byłej sowy nie wychodzi z auta a straży w ogóle nie ma także zero zainteresowania wstyd dla takich służb.  A dzieje się naprawdę źle  ty bijatyki i alkohol to norma od wczesnych godzin rano ci starsi sobie pija a pod wieczór młodzież i  gdzie ta przyjemna przestrzeń dla osób spacerujących z dziećmi nie ma strach  wyjść . Brawo Policja i Straż!!!

    • Koronawirus

      4 sierpnia 2020 17:14

      Nie wiem czy Pani jest pijana

      Nie wiem czy Pani jest pijana, ale prawdopodobnie uznaje MARGINALNE sytuacje za codzienność. Jeżeli blankusz zamienił się w ring, to dlaczego połowa tam przebywających ludzi nie chodzi z podbitymi oczami.

  4. Świecianka

    4 sierpnia 2020 08:26

    Mieszkam przy Dużym Blankuszu

    Mieszkam przy Dużym Blankuszu i uważam, że to co się ostatnio tam dzieje, to koszmar dla mieszkańców. Codzienne imprezy nieletnich ( alkohol, petardy, krzyki, bijatyki itp. ). A policja przy zgłoszeniu: ” Proszę przysłać patrol, bo coś wybuchło przy Dużym Blankuszu.” – ” A Pani myśli, że my nie mamy nic innego do roboty tylko pilnować Duży Blankusz? ” – Radiowóz objechał jeziorko po 40 minutach, a małolaty miały ubaw …… Brawo dla służb, które mają dbać podobno o nasze bezpieczeństwo. 

    • Maniek

      4 sierpnia 2020 11:17

      A co młodzież w csw ma robić

      A co młodzież w csw ma robić w wakacje w tym mieście się nic nie dzieje , nie wiem jaki to koszmar dla mieszkańców sam mieszkam blisko blanku ludzie wy jesteście psy ogrodnika zawistne psy .

      • Joł

        4 sierpnia 2020 14:28

        +1 buczku

        +1 buczku

      • Rafał

        4 sierpnia 2020 14:45

        Czy picie alkoholu, krzyki

        Czy picie alkoholu, krzyki/wyzwiska, głośne słuchanie muzyki po 23:00 na blankuszu ( zwłaszcza obszar boiska do siatkówki plażowej oraz oraz długi pomost) przez nieletnich, jest odpowiednie? 

        Jak masz kilkanaście lat nie chodzisz do pracy co wiesz o życiu!!!

        Straż miejska wieczorami nie reaguje na zgłoszenia bo zawyczaj jest jedna osoba patrząca w kamery.

        Policja reaguje z zawrotną skutecznością. Funkcjonariuszy nie widać w godzinach 20:00 – 24:00 gdzie życie się zacznyna. Pytam się ile razy policja podjęła zgłoszenie i sprawdziła/wylegitymowała niepełnoletnie osoby po godz 23:00.

        Jak był okres noszenia maseczek to wtedy policja jakoś miała zasoby i czas, aby kontrolować osoby na Blankuszu.

        • Świeciak

          4 sierpnia 2020 16:12

          A Ty człowieku kiedyś byłeś

          A Ty człowieku kiedyś byłeś młody? Miałeś kolegów i spotykałeś się z nimi? Szybko się zapomina…..nie martw się, niedługo Twoje dzieci teź będą tam przysiadywały i zobaczymy jaki będziesz mądry.

          • 666

            4 sierpnia 2020 18:04

            Nie, nigdy nie byłem młody,

            Nie, nigdy nie byłem młody, urodziłem się już stary, kolegów też nie miałem, a co za tym idzie nie spotykałem się z nimi. Co do moich dzieci, nie będą tam przesiadywały bo tak jak ja urodziły się stare. Mądry jestem, fakt, mam na to certyfikat.

    • Świeciak

      4 sierpnia 2020 16:26

      Tez mieszkam koło Blankusza i

      Tez mieszkam koło Blankusza i to co się tam dzieje to dla mnie nie jest koszmarem wiec pisz za siebie

  5. Daro

    4 sierpnia 2020 08:38

    Straży miejskiej proponuję

    Straży miejskiej proponuję trochę ruchu, bo skoro jest ich kilkunastu a na mieście jakoś ich nie widać.

  6. Swieciak

    4 sierpnia 2020 08:42

    Widział ktoś patrol straży

    Widział ktoś patrol straży miejskiej na rowerach,bo  zakupili

    • Xxx

      4 sierpnia 2020 09:36

      Nie widać straży miejskiej. A

      Nie widać straży miejskiej. A po tą są, patrolowac ulice i takie właśnie miejsca.

    • Gruba Marycha

      4 sierpnia 2020 18:09

      Tak, widziałam jak na

      Tak, widziałam jak na rowerach wodnych poruszali się po Wojska Polskiego i Bydgoskiej.

  7. czytelniczka

    4 sierpnia 2020 08:56

    W policji najważniejsze są

    W policji najważniejsze są statystyki. Grunt, że mogą wykazać, że codziennie jest 1 patrol przy Dużym Blankuszu. To nie ważne, że auto podjeżdża o 8 rano, gdy jesty tam praktycznie pusto. Dlaczego nie podjadą o 14 albo 21???? I niech nie siedzą w samochodzie zaparkowanym koło Sowy tylko niech raczą z niego wyjść i przejść!!! Cyz to moze za dużo?? Policji i straży miejskiej wydaje się, że ludzie są ślepi i i nie widzą jak pracują. Czy jedna śmierć to za mało żeby powaznie potraktować sygnały od mieszkańców???? Czy teraz czekamy na utonięcie jakiegoś nastolatka??

    • Anonimzblankusza

      4 sierpnia 2020 13:53

      Raz dziennie  o 8? Hmmmm….

      Raz dziennie  o 8? Hmmmm….

      Codziennie uciekam przed takim patrolem po godzinie 20. 

  8. Anonima

    4 sierpnia 2020 09:03

    Brakuje pana Janusza

    Brakuje pana Janusza Dzięcioła. To był komendant! Straż miejską można było spotkać wszędzie. Teraz jedynie widuję ich raz na jakiś czas w samochodzie i to… najczęściej blisko urzędu miasta… Tam w ogóle ktoś pracuje? 

    • Anonim

      4 sierpnia 2020 09:37

      Zgadzam się w 100%

      Zgadzam się w 100%

      • Www

        4 sierpnia 2020 14:19

        Popieram

        Popieram

        • Nn

          4 sierpnia 2020 17:54

          A może czas na zmiany w SM?

          A może czas na zmiany w SM? Skoro za poprzedniego komendanta bylo tak dobrze warto pomyśleć o roszadach kadrowych. Policja srednio raz na 4 lata przprowadza takie zmiany. A w SM stołki dozywotnie chyba.

    • Gruba Marycha

      4 sierpnia 2020 18:17

      Było go widać bo się lansował

      Było go widać bo się lansował i promował.

      • Anonima

        4 sierpnia 2020 18:23

        Nie mówię tylko o nim, ale

        Nie mówię tylko o nim, ale ogólnie było widać strażników miejskich kiedyś. Nie tylko jego.

  9. Xxx

    4 sierpnia 2020 09:24

    Tak patrolują , że do tragedi

    Tak patrolują , że do tragedi doszło. Gdyby byly patrole nie bylo by pijanstwa. Miejsce urokliwe , ale na poboczu pijaczkom paduje. Regularne patrole mogą zapobiec tam wchłania. 

  10. instruktor

    4 sierpnia 2020 09:43

    A ja się pytam co na to nasi

    A ja się pytam co na to nasi radni? Ilu z nich mieszka na Mariankach? Udają, że widzą co się tam dzieje? Za co biorą te pieniądze co miesiąc? Czy to nie jest dość ważny problem żeby się nim zająć?

    • Alan

      4 sierpnia 2020 10:37

      Dokladnie apel do nsszych

      Dokladnie apel do nsszych radnych!!! Panowie a moze referendum. Moze ludzie chca wlasnie wypowiedziec sie na temay strazy itd.  Bo myślę ze tak. 

      • Obserwator w realu

        5 sierpnia 2020 04:42

        Oczywiście referendum jestem

        Oczywiście referendum jestem za niedowiarkom pokażę sporo argumentów aby zwiększyć budżet miasta przez likwidację tej kosztownej formacji

        .

  11. MA

    4 sierpnia 2020 09:48

    Chodzę tam na spacer

    Chodzę tam na spacer codziennie i za każdym razem spotykam grupę pijących alkohol. Nigdy nie spotkałem żadnego patrolu. 

  12. Hy

    4 sierpnia 2020 09:48

    Ludzie pozapominali jak byli

    Ludzie pozapominali jak byli młodzi i teraz im przeszkadzają małolaty. Ja tam się ciesze jak widzę młodzież jak sobie łażą nawet z tymi głośnikami i muza na pełnej. Dopóki nie robią nikomu krzywdy i nie niszczą miasta moim zdaniem wszystko jest ok, sam chciałbym być w ich wieku i iść sobie na to boisko do siatki pośmiać wypić parę piwek. Niestety większość moich znajomych musiała wyjechać przez takich społeczników co dzwonią ciągle na policję i dokonują złych wyborów do rządu. PS jak już pijecie w plenerze pamiętajcie wyrzucić albo zabrać ze sobą puste puchy i butle.

    • Świeciak

      4 sierpnia 2020 16:19

      Nareszcie ktoś normalny…bo

      Nareszcie ktoś normalny…bo jak.czytam resztę komentarzy to ręce opadają…wielcy państwo. …

    • Gruba Marycha

      4 sierpnia 2020 18:24

      Tak zapytam… ci twoi

      Tak zapytam… ci twoi znajomi to za kraty czy na odwyk wyjechali przez tych „społeczników”?

      • Hy

        5 sierpnia 2020 09:22

        Za granicę pracować nawet po

        Za granicę pracować nawet po studiach. Niesty do ciebie tumanie nie docierają nawet takie proste rzeczy. 

        • Gruba Marycha

          5 sierpnia 2020 15:32

          Rozumiem, że truskawki i

          Rozumiem, że truskawki i borówki zbierać.

          • Taa

            11 sierpnia 2020 14:14

            Borówki to zbierasz, z rowa

            Borówki to zbierasz, z rowa swojego chlopa 

          • Kapitan Żbik

            12 sierpnia 2020 15:10

            Jak odnosisz się do niewiasty

            Jak odnosisz się do niewiasty prostaku.

    • Bajorkowicz

      5 sierpnia 2020 00:53

      Jezu nareszcie ktoś normalny,

      Jezu nareszcie ktoś normalny, kto pamięta swoją młodość 

  13. Fachman

    4 sierpnia 2020 09:49

    A ja jestem ciekaw dlaczego w

    A ja jestem ciekaw dlaczego w naszym mieście nie ma patroli pieszych Policji ani Straży Miejskiej i co na to nasze władze miasta ?

    • Obserwator w realu

      5 sierpnia 2020 04:51

      Nie przy tym komendancie a

      Nie przy tym komendancie a jak się pojawi niebezpieczny emeryt lub inny podatnik i nie zdążą podejść żeby go ukarać mandatem?

  14. Anonimowy

    4 sierpnia 2020 09:59

    Darcie buzi w późnych

    Darcie buzi w późnych godzinach nocnych wyzwanie policji i zakłócanie ciszy nocnej na tym obrzasze to nic nowego mieszkamy koło blankuszu ostatnio wzywalismy policję i pomogło to tylko na chwilę, młodzież ma prawo tam tez przebywać ok ale nie pijąc alkohol tutaj chodzą małe dzieci i na to wszystko patrzą. To jest demoralizacja weźcie się za nich bo znów będzie kolejna tragedia strach w ogóle z dziećmi z domu wychodzić. Po odjedzie patrolu policji zaczęli sobie śpiewać policja Ch policja u policja j policja a chuja zrobi nam cytuję słowa tej młodzieży która niczego się nie boi. Jeśli chcą sobie śpiewać to niech idą do mam talent a nie na blankusz 

  15. Manio

    4 sierpnia 2020 10:16

    Mam pomysł to może zasypmy

    Mam pomysł to może zasypmy blankusz ….wode zielsko i będą wydmy co wy na to ?

    • Cycuch

      4 sierpnia 2020 10:20

      No wydmy ? To by był dopiero

      No wydmy ? To by był dopiero raj dla leniwych ludzi z wyprowadznymi psami 

  16. Obserwator

    4 sierpnia 2020 10:29

    Teraz bądzie na jakiś czas

    Teraz bądzie na jakiś czas spokój. Zawsze tak jest bada patrole policji piesze z pieskiem u boku i straż miejska na zakupionych rowerach. A i może nawet pojawi się monitoring. Przecież jesteśmy teraz niby bogaci.

  17. Jan

    4 sierpnia 2020 10:32

    Ja mam takie pytanie gdzie sa

    Ja mam takie pytanie gdzie sa rowery straznikow mijskich kupione za grube pieniadze z naszych podatkow??????  Bo jakos nie widac tych patroli szumie zapowiadanych!!  Jest lato cieplo moze patrol pieszy??  

    • Maxi-Kazik

      4 sierpnia 2020 13:00

      aleśta się przysrali do tych

      aleśta się przysrali do tych rowerów… nie jeżdżą bo nie mają powietrza w kołach, proste!

    • OY_

      4 sierpnia 2020 18:30

      Jakiś strażak z OSP podobno

      Jakiś strażak z OSP podobno wyłowił jeden z dna Wdy, może myśleli, że to rowery wodne.

  18. Swiecianka

    4 sierpnia 2020 10:47

    To sie dzieje sie wieczorami

    To sie dzieje sie wieczorami nad blankauszem to jest czasem tragedia. Mlodzi ludzi do nocy pija i halasuja. Co to da ze sie zglosi to polixji jak nic sie nie zmieni. Po chwili znowu wroca i halasuja. Nieraz halas obudzil moje dziecko kolo 24. 

    • Mieszkaniec

      4 sierpnia 2020 14:38

      To dzwońcie do nich co 5

      To dzwońcie do nich co 5 minut

    • Do swiecianka.

      5 sierpnia 2020 09:03

      Gdybyś mi ciągła loda to nie

      Gdybyś mi ciągła loda to nie interesowałby cię hałas kochanie

  19. Obywatel

    4 sierpnia 2020 10:50

    Nikt go nie zmuszal żeby

    Nikt go nie zmuszal żeby wskoczyl. Najlepiej zrobcie z niego bohatera i postawcie mu pomnik. Wszedl do wody bo chcial i tyle.

  20. Mieszkaniec

    4 sierpnia 2020 11:11

    Raz widziałem jak dwie

    Raz widziałem jak dwie koleżanki (nastolatki) prowadziły trzecią bardzo pijaną,  ciągnącą nogi wręcz do grupy innych nastolatków właśnie urzędujących na blankuszu i raczących się alkoholem. Zrobili sobie imprezę na blankuszu. Zadzwonilem na komendę, by zainteresowali się tym bo przede wszystkim chodziło o to, by tej zalanej małolacie nic się nie stało. Przyjęli zgłoszenie… Ale żaden radiowóz ani patrol się nie pojawił. Obserwowałem sytuację jakiś czas…. Może Policja zwyczajnie się boi bandy malolatów… Przykre 

  21. Świecianka

    4 sierpnia 2020 11:12

    Często bywam tam z dwójką

    Często bywam tam z dwójką małych dzieci, nigdy nie widziałam tam żadnego patrolu pieszego. Funkcjonariusze można odnieść wrażenie, że boją się interweniować czy chociażby przejść bo zorientować się w sytuacji.

  22. Świeciak

    4 sierpnia 2020 11:30

    Naprawić monitoring na

    Naprawić monitoring na terenie miasta! 

    A nie jak przychodzi co do czego to: „akurat ta kamera nie działa”…

  23. Manio

    4 sierpnia 2020 11:45

    Wszyscy chyba zspominacie że

    Wszyscy chyba zspominacie że Straż Miejska to są urzędasy i w weekendy mają wolne więc ich nie ma także albo straż obywatelska albo Policja 

    • OY_

      4 sierpnia 2020 18:38

      Taaa… albo wojska obrony

      Taaa… albo wojska obrony terytorialnej… może wieżyczkę dla strzelca wyborowego dobudować, bardzo szybko uporządkowałby teren 🙂

      • MAG

        5 sierpnia 2020 11:44

        To niech tam postawią odrazu

        To niech tam postawią odrazu namiot i tam zamieszkają na stałe rotacyjnie 

  24. Świecianka

    4 sierpnia 2020 12:03

    Ile razy było dzwonione na

    Ile razy było dzwonione na policję i proszono o interwencję policji w nocy to przyjechali i objechali pawilon to była cala interwencja policji 

    • Fan disco

      4 sierpnia 2020 12:19

      A kto by chciał zadzierać z

      A kto by chciał zadzierać z napkowanymi 15-16 latkami. Czasami jest ich nawet pięciu albo sześciu. 

  25. @#!

    4 sierpnia 2020 12:25

    Spożywanie alkoholu w miejscu

    Spożywanie alkoholu w miejscu publicznym jest karalne tak samo jak zakłócanie porządku publicznego i myślę że panowie ze służb o tym dobrze wiedzą… no ale że dzwonią wciąż te same osoby to robi się problem… Bo napewno innym nie przeszkadza chlańsko i darcie pysków… Brak stanowczej postawy Strażników powoduje brak szacunku i poważania, a w ludziach pozostaje żal, że jak tak można i po co oni tu są, bo i tak nic nie robią. A może jakieś dyżury obywatelskie w grupie? Nie można dać zastraszyć się przez grupę małolatów albo drobnych pijaczków. Do kogo w końcu należy ten Blankusz? 

    • Ormo

      4 sierpnia 2020 13:26

      Może lepiej obrazu ormo

      Może lepiej obrazu ormo powołać. Co ty piszesz za głupoty patrole obywatelskie. Brak słów 

      • @#!

        4 sierpnia 2020 13:54

        Nie wiem co to ormo, człowiek

        Nie wiem co to ormo, człowiek człowiekowi prosto w twarz nie powie, że jego zachowanie przeszkadza innym lepiej dzwonić po dwa patrole… Brak odwagi w ludziach i tyle może ktoś by dzisiaj żył a tak obserwatorzy wszystko widzą,  piszą dzwonią i co? I nic, zginął człowiek w środku miasta ot taka głupota 

  26. Naj

    4 sierpnia 2020 12:34

    Po prostu mieszkańcy bloków

    Po prostu mieszkańcy bloków koło blankusza jak widzicie to od razu dzwoncie i nie musicie podawać  nazwiska ,anonimowo dzwoncie I musi przyjechać  patrol…najlepiej dzwoń od razu na policję A drugi nr wykręć  na straż  miejską  i przyjadą od razu 2 radiowozy bo i tak nie mają co robić…..Nie  raz o byle  gówno  jeżdżą  z interwencją  to jest dopiero śmieszne, nie raz byłem świadkiem  

  27. Vixsiarz

    4 sierpnia 2020 13:24

    Miałem kiedyś okazję uciekać

    Miałem kiedyś okazję uciekać przed policją na blankuszu w grupie dwudziestu osób Jeszce nas poganiali mówiąc przez megafon szybciej także nie mówcie że źle wykonują swoją pracę bo wykonują ja bardzo dobrze 

    • Jan

      4 sierpnia 2020 13:37

      A pozniej cie mama obudzila

      A pozniej cie mama obudzila do szkoly obsikanego. Taki sen straszny miales

      • Janutkajpizde

        4 sierpnia 2020 13:58

        Potwierdzam, fajnie sie

        Potwierdzam, fajnie sie bawiliśmy.

        Policja dodawała otuchy

        • Jan

          4 sierpnia 2020 14:26

          Ale co potwierdzasz?? Ze

          Ale co potwierdzasz?? Ze wstal obsikany po pachy ha ha.. Czy to ze z nim w łóżku lezales i mieluscie sen jak uciekacie przed policja 

  28. John Wayne

    4 sierpnia 2020 13:38

    Ludzie dajta spokuj. Sam

    Ludzie dajta spokuj. Sam Romciu muwi ze ma TYLKO kilkunastu twardzieli z texasu. I co bedzie jak ich wszystkich wysle na interwencje na blank a tam czterech 15 latkow. Kto twardzielow pozbiera i odwiezie do urzedu miasta? A kto potem bedzie dowozil do UM kebaby pizze i inne dobrocia? Ludzie powiadam dajcie spokuj.

  29. KretPodkopywacz

    4 sierpnia 2020 13:49

    Oczywiście że kilkunastu

    Oczywiście że kilkunastu strażników nie jest wstanie ogarnąć calej gminy, dlatego są bezwartosciowi i całą straż miejska należy zlikwidować. 

  30. Świeciak

    4 sierpnia 2020 13:52

    Patroli straży miejskiej i

    Patroli straży miejskiej i policji nie widać też na placach zabaw np.orlik na terenie dawnej jednostki. O blankuszu nie wspomnę. 

  31. Mieszkaniec

    4 sierpnia 2020 14:06

    Widac jak bardzo niektórzy w

    Widac jak bardzo niektórzy w mieście na stanowiskach oderwani są od rzeczywistości moze nadszedł wlasnie czas na likwidacje strazy miejskiej ? Po co ta instytucja jest lepiej zwiększyć etaty policji Moze czas ogłosić referendum w tej sprawie ? 

    • Ada

      4 sierpnia 2020 14:16

      Dokładnie w pelni sie zgadzam

      Dokładnie w pelni sie zgadzam!!!!  Dofinansowac policjei tyle w temacie!!! Referendum

      • KretPodkopywacz

        4 sierpnia 2020 14:38

        Lepiej dać madkom i bąbelkom.

        Lepiej dać madkom i bąbelkom….

    • Obserwator w realu

      5 sierpnia 2020 05:05

      Jestem za likwidacją SM

      Jestem za likwidacją SM

  32. seba

    4 sierpnia 2020 16:04

    czyli jednym słowem mamy

    czyli jednym słowem mamy publiczną żulowanie i git. Ciekawe ile śmieci i butelek spoczywa na dnie blankusza

  33. referendum

    4 sierpnia 2020 16:18

    interwencje policji w tym

    interwencje policji w tym miejscu (od strony boiska osiedlowego) wyglądają tak że przyjeżdza radiowóz zatrzyma się postoi 5 minut i jedzie dalej zazwyczaj nikt nawet z radiowozu nie wysiada, jak już wysiądzie ktoś to tylko po to żeby przywitać się z osobami od których wszystko się zaczyna, warto by się zastanowić też skąd ludzie tam pijący mają alkohol? myślę że nie trudno to sprawdzić wystarczy poobserwować chwilkę. od strony blankusza wieczorami poruszają się hordy młodych ludzi, piją, ćpają i pierd… się po krzakach (woogóle się z tym nie kryją), petardy, głośna muzyka, krzyki – panie komendancie strazy miejskiej czy pan tolerowałby to u siebie przed domem? może jak jest pan taki wyrozumiały to niech pan tam zaprosi tą grzeczną i kulturalną młodzież, niech troche pohałasują przeciez jest lato a młodość ma swoje prawa. i tutaj dochodzimy do następnej sprawy: gdzie jest Policja, gdzie są piesze patrole, czemu są rano jak nikogo tam nie ma? czemu policji nie ma tam popołudniami i wieczorami? straż miejska to zupełnie inna bajka bo ja jako mieszkaniec nie pamiętam woogóle kiedy widziałem tam straznika miejskiego, niestety wydaje mi się że straż miejska w naszym mieście przejęła zupełnie inną rolę niż tą do której została powołana i tutaj jest prawdziwy problem. pytanie tylko czy któryś z radnych bedzie miał na tyle odwagi żeby wkońcu zająć się tą sprawą

  34. Budowlaniec

    4 sierpnia 2020 16:23

    Sprawą trzeba zainteresować

    Sprawą trzeba zainteresować radnego Sebastiana Glazińskiego. Tylko on w tej naprawdę coś robi. Pewnie i to załatwi tak jak wiele inych spraw.

  35. fazik

    4 sierpnia 2020 17:39

    JAK WYBRALISCIE TAK MACIE,

    JAK WYBRALISCIE TAK MACIE, JAKA WLADZA W MIESCIE TAKA STRAZ MIEJSKA 

  36. robotnik

    4 sierpnia 2020 17:55

    Najlepszy monitoring

    Najlepszy monitoring osiedlowy to emerytka w oknie, a gdzie chłop ma się napić piwa w ciasnej chałupie jeszcze do tego stara zrzędzi

  37. Myślący

    4 sierpnia 2020 18:20

    Wszyscy widzą i słyszą co

    Wszyscy widzą i słyszą co robi młodzież nad blankuszem,a rodzice wiedzą jak spędzają czas i gdzie . Może rodzice ruszą na patrole i zaczną kontrolować swoje dzieci,wtedy nie będą potrzebne inne służby.

  38. Gruba Marycha

    4 sierpnia 2020 18:42

    Mam pomysł.Wezwijmy „Batmana”

    Mam pomysł.Wezwijmy „Batmana”

  39. Mieszkaniec bloku nr 9

    4 sierpnia 2020 20:59

    Ale macie ludzie problemy.

    Ale macie ludzie problemy. Mieszkam w bloku nr 9. Balkon mam centralnie na widok blankusza. Co Wam przeszkadzają młodzi ludzie? Gdyby były jakieś większe zniszczenia. Zdecydowanie nie przeszkadza mi to, że młodzież tam sobie siedzi, rozmawia czy nawet się śmieje w środku nocy. To są prawa młodości. Szczerze, to o wiele bardziej wyprowadza mnie z równowagi muzyka z Parei, która dudni na cały blankusz a w środku bawi się może w porywach 5 osób. 

  40. seba

    4 sierpnia 2020 22:51

    gdzieś pić trzeba, a to i tak

    gdzieś pić trzeba, a to i tak jest punkt mało zaludniony

  41. Mieszkaniec

    4 sierpnia 2020 23:13

    Bywa, że w nocy są 3 patrole

    Bywa, że w nocy są 3 patrole policji w całym powiecie świeckim. Naprawdę sądzicie, że 6 policjantów na 100 tys ludzi nie ma ważniejszych spraw niż krzyki nastolatków? Jak mają akurat wolne i są blisko to patrol podjedzie, ale nie wyjdą do 20 młodzieńców z radiowozu, bo w razie potrzeby nawet nie mają kogo na pomoc wołać. To jest cała prawda o tym, co PiS zrobiło z naszym państwem… Zamiast biadolić pilnujcie własnych dzieciaków, jak nie mogą liczyć na rodzinę to nikt z nich ludzi nie zrobi. 

  42. Herflik

    4 sierpnia 2020 23:41

    Postawcie się na miejscu

    Postawcie się na miejscu policji czy straży  ,  słyszą że mają pojechać w 2 osoby do grupy 20 pijanych, nacpanych nastolatków to zwyczajnie wola nie ryzykować ugodzenia nożem czy oplucia. W tych służbach brakuje ludzi, nie ma chętnych do pracy a zarobki są niskie. Obiją dzieci pałą to rodzice indywidualnie założą sprawy sądowe.  25 lat temu wpadłoby ZOMO,  otoczyło teren, wyłapało wszystkich,  spałowało i spokój do końca wakacji by był.

    • morda

      6 sierpnia 2020 03:47

      napewno wszyscy mają noże i

      napewno wszyscy mają noże i zaczna nimi zabijac policjantow przy interwencjach

    • Mieszkanka Swiecia

      8 sierpnia 2020 08:08

      Wolniej się ale to mocno w

      Wolniej się ale to mocno w ten pusty łeb…

  43. Świeciakkoks

    5 sierpnia 2020 00:52

    Dobry wieczór Świecianie

    Dobry wieczór Świecianie

    Chciałabym tylko przekazać że Pan pod pseudonimem Świeciak to koks totalny- pozdrawiamy i dziękujemy za wsparcie,

    Młodzież. 

  44. mieszkaniec

    5 sierpnia 2020 09:22

    rewitalizacja terenu przy

    rewitalizacja terenu przy Zamku i tam młodzież i żulostwo sie przeniesie 🙂

    • OY_

      5 sierpnia 2020 12:06

      Z zamku krzyżacy ich pognają

      Z zamku krzyżacy ich pognają 🙂

Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Wkrótce czeka nas kolejny, ogólnopolski strajk rolników. Nie ominie on również Świecia.

Wiadomości

W piątek w nocy doszło do wypadku w gminie Jeżewo. Kierowca seata trafił do szpitala.

Wiadomości

W miniony piątek odbyła się druga edycja Okrągłego Stołu Wokół Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży. Tym razem sposobów na poprawę fatalnej sytuacji szukali dorośli:...

Wiadomości

W związku z przebudową ulicy Akacjowej w Tleniu, należy spodziewać się utrudnień w ruchu spowodowanych pracami drogowymi. Ulica ma się zmienić nie do poznania.

Wiadomości

- Program wyborczy zrodził się z doświadczeń naszych kandydatów na radnych reprezentujących bardzo różne środowiska - powiedział podczas dzisiejszego śniadania prasowego Dariusz Woźniak. Lider...

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Wkrótce czeka nas kolejny, ogólnopolski strajk rolników. Nie ominie on również Świecia.

Wiadomości

Policjanci zatrzymali 19-latka, który miał duże ilości narkotyków. Grozi mu do 10 lat więzienia.

Wiadomości

Piątkowa uroczystość była początkiem nowego rozdziału w historii filii biblioteki na Mariankach, a także inauguracją działalności Centrum Pokoleń, które ma służyć przede wszystkim seniorom....

Wiadomości

W Terespolu trwa ostatni etap prac związanych z budową wiaduktu na drodze wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Wiadomo już, kiedy powinna zakończyć...

Wiadomości

W piątek w nocy doszło do wypadku w gminie Jeżewo. Kierowca seata trafił do szpitala.

Wiadomości

W piątek można było zobaczyć "od kuchni" pracę policjantów, poznać sprzęt, którego używają i porozmawiać o możliwości wstąpienia do służby. Z drzwi otwartych skorzystali...

Styl życia

W minioną sobotę goście Miami Club w Świeciu bawili się z okazji Dnia Kobiet z popularnym zespołem Piękni i Młodzi. Zobaczcie zdjęcia. Udostępnij

Wiadomości

Może nieco zastanawiać fakt, że dwa największe ugrupowania polityczne w kraju tym razem nie wystawiły swoich kandydatów na burmistrza Świecia. Co miało wpływ na...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama