Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wiadomości

"Mam nagranie, jak wilk ucieka z zagryzionym psem". Mieszkańcy niepokoją się sąsiedztwem drapieżników [wideo]

- Temat wilków obrósł w wiele fałszywych mitów, dlatego tak ważne jest, aby nie wzbudzać paniki. Nie znaczy to jednak, że lekceważymy sygnały od mieszkańców - zaznacza Zbigniew Lorkowski, zastępca burmistrza Nowego.

Udostępnij
135252172_s

REKLAMA

W ubiegły czwartek po południu dwaj rolnicy z Milewka (gmina Nowe), ojciec i syn, pojechali na pole, aby zebrać słomę. Towarzyszył im pies.

Reklama
Reklama

- Biegał po polu. Nagle zobaczyli, jak z lasu wybiegł wilk i dopadł do niego. Pies nie był duży, więc drapieżnik bez problemu go pokonał i zagryzł - relacjonuje Michał Frymarski z Twardej Góry, przyszły zięć i szwagier gospodarzy z Milewka, którzy opowiedzieli mu całe wydarzenie.

Zanim właściciele psa zdążyli zareagować, napastnik chwycił go w paszczę i pobiegł przez pola w kierunku lasu. Udało się jednak nagrać krótki filmik, na którym widać, jak ucieka ze zdobyczą.
REKLAMA


- Skontaktowałem się z Polskim Związkiem Łowieckim, ale powiedziano mi, że mają związane rece, bo wilki są pod ścisłą ochroną. Przyznali jednak, że populacja wilków znacznie się zwiększyła w ostatnich latach - mówi Michał Frymarski.

Reklama
Reklama

Sprawę zgłoszono w referacie ochrony środowiska Urzędu Gminy w Nowem.

- Powiadomiliśmy już o tym nadleśnictwo i związek łowiecki. Odkąd pamiętam, to pierwsza sytuacja, aby wilk zagryzł psa czy zwierzę hodowlane w naszej gminie. O ile to był wilk, bo szczególnie z dalszej odległości łatwo go pomylić z dużym psem - zwraca uwagę wiceburmistrz Zbigniew Lorkowski.
REKLAMA


Zastępca burmistrza Nowego przyznaje, że w ciagu ostatnich trzech lat mieszkańcy coraz częściej sygnalizują obecność wilków w pobliżu swoich domów i gospodarstw.

Reklama
Reklama

- Wspominają o tym na zebraniach sołeckich. Na jedno z nich zaprosiliśmy eksperta, który wyjaśniał zwyczaje wilków, ale też przestrzegał przed wpadaniem w panikę. Przypadki ataków tych drapieżników na ludzi są niezwykle rzadkie, bo zwyczajnie się ich boją - wyjaśnia Zbigniew Lorkowski.

W gminie Nowe wilki widziano nie tylko w miejscowościach, gdzie jest dużo lasów, jak Osiny, ale też na terenach nadwiślańskich.

- Niedawno wyprowadziłem konie na podwórze i poszedłem na chwilę do stajni. Kiedy wróciłem, zobaczyłem wilka stojącego nie dalej niż 10 metrów ode mnie. Po chwili odszedł. Najbardziej rolnicy boją się o bydło wyprowadzane na pastwiska, o drób i psy. Na pewno wilków jest ostatnio dużo więcej niż jeszcze kilka lat temu - podkreśla Michał Frymarski z Twardej Góry.
REKLAMA

Reklama
Reklama

Eksperci m.in. ze Stowarzyszenia dla Natury "Wilk" zwracają uwagę, że drapieżniki podchodzą do ludzkich zabudowań kierowane zwykłą ciekawością lub chęcią zdobycia pożywienia, np. porzuconych resztek jedzenia. Wskazują też, że ludzie często mylą duże psy, np. wilczury, z wilkami i często wszczynają fałszywy alarm.

Faktem jest też, że to często my, ludzie, naruszamy obszar, gdzie żyją wilki, a nie odwrotnie.

Reklama
Reklama

Od 1998 r. wilki są w Polsce pod ochroną ze względu na pozytywną rolę w utrzymaniu równowagi ekologicznej w lasach.

Publikujemy poniżej nagranie z Milewka, gdzie jak utrzymują świadkowie, wilk zagryzł psa i uciekł do lasu ze zdobyczą.
REKLAMA

a.pudrzynski@extraswiecie.pl

Udostępnij

Komentarze (66)

  1. Pyza

    13 września 2021 08:57

    No to pies na smyczy i niech

    No to pies na smyczy i niech nie lata luzem. Tylko psa szkoda

    • nordic walking

      13 września 2021 09:27

      Jestem tego samego zdania.

      Jestem tego samego zdania. Psy nie powinny szwendać się luzem w pobliżu lasu. Nejednokrotnie w czasie swoich kijkowych spacerów widziałem wilki w okolicach Deczna. Zanim zbliżyłem na odległość ok. 100 m czmychały z podkulonym ogonem.

    • sąsiad

      13 września 2021 10:27

      Pies również ma prawo

      Pies również ma prawo pobiegać sobie luzem. Jak nie w przestrzeni publicznej, czy na wiosce po ulicach, to rolnik zabiera psa na pole, żeby się wybiegał. Jakby człowiek się spodziewał, że zaatakuje Ci psa, to myślisz, że by go zabrał? Nie było takich przypadków w okolicy, to kto miał się tego spodziewać? Czekam na hejty animalsów, którzy jak zawsze mają we wszystkim rację, bo chcą ratować każde stworzenie, nawet te, które we wskazanej w artykule sytuacji, powinno być odstrzelone! Współczuję właścicielom, marne na to szanse, ale również mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi ktoś w końcu przejrzy na oczy i zacznie działać! 

      • Tosia

        13 września 2021 10:54

        Puszczanie psa luzem w

        Puszczanie psa luzem w pobliżu lasu, jest zakazane. Nawet w korycie Wdy w Świeciu nie wolno luzem puszczać swojego pupila na wałach. Sąsiedzie, zejdź na ziemię, jak drzewo niewygodne.

        • komentujący

          13 września 2021 11:33

          A Ty Tosia zastanów się co

          A Ty Tosia zastanów się co piszesz w ogóle. Problemem są wilki, a zganiasz na brak smyczy! 

          • Pyza

            13 września 2021 12:39

            Problemem są ludzie, którzy

            Problemem są ludzie, którzy wilki wsadzili by do zoo bo kto to widział żeby wilk jadł mieso

      • Anonim

        13 września 2021 12:29

        Pies nie ma prawa biegać

        Pies nie ma prawa biegać luzemi tyle w temacie, wilk to drapieżnik

        Właściciel nie dba o psa jeszcze lataz tym po urzędach, brak słów,mandat powinien dostać

        • Anonim.

          13 września 2021 18:07

          No tak,  lepiej przemilczeć i

          No tak,  lepiej przemilczeć i czekać aż zaatakuje człowieka. Brawo 

        • Nowianka

          13 września 2021 18:40

          Jak zwykle wypowiadają się Ci

          Jak zwykle wypowiadają się Ci, co najwięcej wiedzą. 

    • DAWID

      13 września 2021 21:55

      W artykule jest źle napisane,

      W artykule jest źle napisane, wilk nie wybiegł z lasu tylko z zarośli śródpolnych, jeśli wiesz co to. A tak w ogóle to pole to własność rolnika więc pies chyba może sobie biegać po jego własności jak chce.

    • Masakra

      7 stycznia 2022 00:41

      Dzieci niebawem też będą na

      Dzieci niebawem też będą na smyczy by wilk z placu zabaw czy podwórka nie porwał?? Puknij sie

  2. nowianin

    13 września 2021 09:37

    XXI wiek a nagranie w jakosci

    XXI wiek a nagranie w jakosci 240p jako rzekomy dowod

    • Czytelnik

      13 września 2021 10:17

      haters gonna hate

      haters gonna hate

    • Sąsiadka

      13 września 2021 11:22

      No powiem komentarz pierwsza

      No powiem komentarz pierwsza klasa, rolnik na pewno zastanawiał się nagrywając czy film będzie full HD 

      • Znajoma

        13 września 2021 11:31

        Dokładnie!! Z resztą ten film

        Dokładnie!! Z resztą ten film na pewno był przesyłany kilka razy przez Messenger, a ta apka niszczy jakość plików… 

    • Masakra

      7 stycznia 2022 00:44

      taa, bo rolnik na pole jechał

      taa, bo rolnik na pole jechał z kamerą najnowszej generacji.. pomyśl nie boli

  3. Bury

    13 września 2021 09:58

    Owszem niech siedzą w lasach

    Owszem niech siedzą w lasach wilki a teraz często wchodzą na teren człowieka czyli naszych gospodarsw. W naszej miejscowości praktycznie w każdym domu były wilki i zjadły pas. Sarenek jeleni czy danieli już praktycznie nie zobaczymy bo są wszystkie zagryzione przez wilki .Obrońcy wilków ich bronią szkoda że nie bronią innych leśnych zwierząt !!! Kiedyś było można wyprowadzać zwierzęta na pastwiska podwórka a teraz nie można. Kwestia czasu kiedy zaczną atakować ludzi.

    • Osoba

      13 września 2021 10:15

      Dokładnie, zgadzam się.

      Dokładnie, zgadzam się. Znajomi w okolicach Zdojewa nie mogą już swobodnie chodzić „z kijkami” przez las, bo czuć smród padliny.. 

      • Pyza

        13 września 2021 12:03

        To zaproś wilki na obiad do

        To zaproś wilki na obiad do restauracji a resztki zutylizuj to nie będzie śmierdzieć…

    • Anonim

      13 września 2021 12:36

      Nie podsycaj atmosfery, nic

      Nie podsycaj atmosfery, nic takiego się nie stało do tej pory,tak naprawdę nic nie widać i nic nie wiadomo na pewno w tej sprawie

    • Pyza

      13 września 2021 13:05

      Atakow na ludzi od czasów II

      Atakow na ludzi od czasów II wojny światowej było zaledwie 4 i to w Hiszpanii. Weźcie nie oglądajcie tyle bajek o czerwonym kapturku…

    • J

      13 września 2021 13:21

      Sarenki i daniele są

      Sarenki i daniele są zagryzane też przez wałęsające się psy, niekoniecznie bezpańskie. Pozdrawiam

      • Anonim

        13 września 2021 15:25

        Niestety prawda

        Niestety prawda

    • starypraktyk

      13 września 2021 17:42

      I dobrze, że są.  To

      I dobrze, że są.  To sanitariusze przyrody. A człowiek ma się przyzwyczaić do ich obecnosci oraz dostosować swoje pastwisko będąc swiadomym, że wilk ani lucerną ani korzonkami się nie odżywia. Pastwisko ogrodzić, „pastucha” podłączyć i po problemie…..!  A psy na smyczy a nie luzem.  Gdy był okres, że wymordowano ten gatunek, można było kundla luzem puszczać. Dziś się to zmieniło i musimy się dostosować…..!

    • Anonim

      13 września 2021 19:25

      Jak zjadły jakiś tam pas to w

      Jak zjadły jakiś tam pas to w czym problem

  4. Mieszkaniec z gminy

    13 września 2021 10:52

    Pies ma prawo wybiegać się na

    Pies ma prawo wybiegać się na polu. Głupi są Ci, którzy będą teraz zganiać winę na to, że pies był bez smyczy. Ludzie!! Zobaczcie co się dzieje, to mógł być Wasz piesek, a tyle jadu w ludziach. Trzeba zorganizować odstrzał tego bydła! Czekać tylko jak Ciebie zaatakuje. Wtedy co powiedzą ludzie? Byłeś bez smyczy??? 

    • Bury

      13 września 2021 11:03

      Dokładnie zgadzam się!

      Dokładnie zgadzam się! Wypowiadają się osoby które mieszkają w większych miejscowościach które pewnie nie mają zwierząt albo wychodzą przed budynek ma 3 minutowy spacer. 

    • Pyza

      13 września 2021 12:00

      Na polu, nie w lesie. Pies

      Na polu, nie w lesie. Pies wbiegał koło lasu, wbiegnie i już jest podstawą do mandatu. No sory, psa się pilnuje bo nawet jak ma się wybiegać to musisz nad nim panować i musi reagować na odwołanie i tyle

      • ...

        13 września 2021 12:04

        Człowieku! Ten pies był 2

        Człowieku! Ten pies był 2 razy mniejszy od wilka!!! Jak miał reagować na komendy w takiej sytuacji? Myśl!!! 

        • Anonim

          13 września 2021 12:33

          Psa nie puszcza się luzem

          Psa nie puszcza się luzem

           Za bezmyślność gospodarza zapłaciło zwierzę,

          • 293

            19 września 2021 14:01

            Szkoda ze rodzina cie na

            Szkoda ze rodzina cie na podwórko bez smyczy  puszcza 

      • Aha fest

        13 września 2021 12:10

        Byłeś tam? Widziałeś gdzie

        Byłeś tam? Widziałeś gdzie był piesek? N I E.

        Zatem skończ pisać bzdury, pies był na polu, wilk podbiegł, zaatakował i UCIEKŁ Z PSEM DO LASU. Do tego lasu było jeszcze ponad pół pola! Jak ma ci pies w takiej sytuacji reagować na komendy, jeśli atakuje go ponad 2 razy większe zwierzę i o wiele silniejsze?! Skończ się już wypowiadać, bo tylko dobijasz swoją głupotą… 

        • Anonim

          13 września 2021 17:39

          A gdzie był właściciel pieska

          A gdzie był właściciel pieska? To jest dopiero cyrk i jeszcze obdzwania pół powiatu żeby zaimponować innym swoją ignorancją

          • Dawid

            13 września 2021 22:02

            A gdzie mial być właściciel

            A gdzie mial być właściciel psa? Wykonywał swoją pracę dzięki której masz m.in pełne półki w sklepie, pies biegał niedaleko rolników, co mieli zrobić jak wilk chwycił psa i zaczął uciekać? Biec za nim, czy prosić „wilczku wypuść pieska”. Zastanów się co piszesz

      • Milewko

        13 września 2021 21:11

        Pierdu pierdu ma pies prawo

        Pierdu pierdu ma pies prawo biegać gdzie chce jeżeli lasek i pole gospodarza… 

        • Do Milewka

          13 września 2021 21:52

          No nie wiem czy w Milewski

          No nie wiem czy w Milewski tak się mówi;))

          A teren był ogrodzony tak aby uniemożliwić wydostanie się poza teren prywatny?

          Raczej nie, więc wina rolnika i mandat się należy

          To nie jest wiedza tajemna tylko  nieznajomość przepisów i betonowe myślenie poprzedniej epoki

    • Pyza

      13 września 2021 13:08

      To nie kwestia jadu tylko

      To nie kwestia jadu tylko logicznego myślenia. Pies to „konkurent” dla wilka, pozbędzie się go gdy tylko będzie miał okazję. U mnie na wsi wilków nie ma, ale są inne drapieżniki. Dlatego psa nie puszczam samopas po polach i mimo że na wsi to chodzę z nim na smyczy

      Z drugiej strony podsycanie strachu że wilk zaatakuje ludzi – od czasów II wojny światowej stało się to 4 razy i to w Hiszpanii.

      Właściciel pola powinien ogrodzić je fladrami, wilk nie powinien się już pojawić. 

      Tylko psa szkoda

      • Marek 63

        13 września 2021 17:54

        Domyślam się, że u ciebie na

        Domyślam się, że u ciebie na wsi pod blokiem wilków nie ma, pozatym wilki po chodnikach pewnie nie lubią biegać. 

  5. Mieszkaniec

    13 września 2021 11:08

    Czym to było nagrywane ? 

    Czym to było nagrywane ?   Tragedia jakaś.  a psa oczywiscie że szkoda, wilk glodny to zaatakował  taka jest natura 

    • Observer

      13 września 2021 20:46

      Kalkulatorem z komunii

      Kalkulatorem z komunii

    • DAWID

      13 września 2021 22:05

      Rolnik jadąc na pole zabiera

      Rolnik jadąc na pole zabiera że sama jako niezbędny sprzęt kamerę 4k, bo to podstawa? Widać że film nagrany telefonem  i na dużym zoomie. 

  6. Leśny Ludzik.

    13 września 2021 12:11

    Całość wygląda niczym kolejna

    Całość wygląda niczym kolejna prowokacja mająca na celu odstrzelić populację wilka w naszym kraju. Wilk widząc psa traktuje to jako potencjalnego rywala na terytorium które „należy” do niego. Nie ma co się dziwić, że zaatakował. Ludzie nie wiedzą jak bardzo ważny jest wilk dla leśnego ekosystemu. Lasy to obecnie wielkie gospodarcze tereny gdzie zwierzęta ich mieszkańcy od lat nie mogą w spokoju żyć. Wilk jest naturalnym selekcjonerem słabych i chorych zwierząt bo takie w czasie polowania przez wilki są schytwane. W odróżnieniu od myśliwych którzy polują na te najbardziej dostojnie aby pochwalić się jak to potężnego byka upolował. 

    • Anonim

      13 września 2021 14:41

      Nie jest tak że wilki

      Nie jest tak że wilki traktują psa jako potencjalnego rywala.. właśnie małe psy koty lisy poprostu są ich przypadkowymi ofiarami.. w szczególności wilki samotne wyrzucone ze stada polują na mniejsze ssaki ale masz rację z selekcją i Z MYŚLIWYMI

  7. Ktoś

    13 września 2021 12:18

    Żenada  to teraz pies nie

    Żenada  to teraz pies nie może biegać  po polu swojego właściciela puknijcie się po mózgach 

    • Pyza

      13 września 2021 13:15

      A odwróć sytuację – jakby

      A odwróć sytuację – jakby pies pogryzł jakieś dzikie zwierzę, mała sarnę albo zająca, to zgaduje że właściciel by się nawet nie pochwalił a takie zachowanie psa jest karalne

  8. Anonim

    13 września 2021 12:31

    Ludzi myślenie jak za komuny,

    Ludzi myślenie jak za komuny, kto im zabroni 

    Jak na ulicę pod auto by wybiegl to kogo byłaby wina ???

  9. Nowik

    13 września 2021 12:35

    To teraz się nie dziwię czemu

    To teraz się nie dziwię czemu mieszkańcy Nowego i okolic boją się zbierać grzyby. A jednak to nie plotka. 

  10. ragnarok

    13 września 2021 12:58

    co to za zdziwienie.. gdyby

    co to za zdziwienie.. gdyby to był zając, królik czy coś innego to wilk też upolowałby sobie.. Takie prawa dżungli yyy lasu yyy pola… Co to za zaskoczenie, że wilk poluje na zwięrzęta? myślieliście, że zajada karme dla wilków z metalowej miski?

  11. Taki ja

    13 września 2021 13:03

    Żadna rewelacja.  W Przynach

    Żadna rewelacja.  W Przynach w lesie juz nie raz widziałem wilka. Biegają nawet na łąkach poza lasem.  Sensacji chyba ktoś szuka.To jest ich naturalny dom i jak sobie coś upoluje to tylko dlatego ze chce żyć.

  12. Oli

    13 września 2021 14:55

    W biechowku też są wilki

    W biechowku też są wilki

  13. burdell1

    13 września 2021 18:55

    Właściciel nie ma prawa

    Właściciel nie ma prawa puszczać psa. Ludzie puknijcie się w głowę, w całej cywilizowanej Europie właściciele czują się odpowiadzialni za swoje czworonogi, a tylko w Polsce każdy robi co chce, na wioskach psy latają luzem, nad niczym nie ma kontroli, jednym slowem burdel!

  14. Anonim

    13 września 2021 20:14

    Gdyby tak dalej  nad tym

    Gdyby tak dalej  nad tym myśleć tozastanawia jedno, kto w takiej chwili wyciaga telefon i filmuje a nie  krzyczy,  drze się i robi cokolwiek aby odstraszyć  napastnika.

    • DAWID

      13 września 2021 22:09

      A wiesz ze nie krzyczeli?

      A wiesz ze nie krzyczeli?

    • Sąsiadka

      14 września 2021 06:06

      Film jest wykonany przez

      Film jest wykonany przez innego rolnika, który pracował na swoim polu 

    • Romsn

      1 stycznia 2022 17:15

      Ka wtedy zdejmujevgacievi i

      Ka wtedy zdejmujevgacievi i sie wyprozniam..wilk ucieka

  15. Byłem pierwszy I nie życzę nikomu takiego widoku szczególnie

    13 września 2021 20:49

    Nie tak dawno był widziany

    Nie tak dawno był widziany wilk na działkach w Bochlinie.sam jak zaatakuję to go widłami postraszę .

  16. Byłem pierwszy I nie życzę nikomu takiego widoku szczególnie

    13 września 2021 20:50

    Nie tak dawno był widziany

    Nie tak dawno był widziany wilk na działkach w Bochlinie.sam jak zaatakuję to go widłami postraszę .

    • Anonim

      13 września 2021 20:57

      Przestan już fantazjować

      Przestan już fantazjować

    • xxx

      14 września 2021 16:50

      Ty, a wiesz co ja w Bochlinie

      Ty, a wiesz co ja w Bochlinie widziałem? W parowie od czasów wojny stoi niemiecki czołg, nawet światła mu się jeszcze palą. Wdrapałem się kiedyś na niego, a tu otwiera się właz, wychodzi stary niemiec i mówi do mnie: Heil. Ich lade Sie ein, sich uns anschließen, wir vermissen den dritten für Poker. Uns ist langweilig, wir warten hier schon eine Weile auf Benzin.

  17. DAWID

    13 września 2021 22:17

    Do wszystkich którzy mówią,

    Do wszystkich którzy mówią, że wilki są naturalnymi mieszkańcami lasów, owszem są ale nie w tym rejonie Polski, zapytajcie swoich rodziców, dziadków czy ktoś z nich wcześniej kiedykolwiek słyszał o wilkach w okolicach Nowego? Nie! Wilki się przemieszczają Bo jest ich za dużo i na terenach gdzie normalnie powinny występować nie ma już miejsc na kolejne watachy. A co do ludzi którzy piszą że w interesuje rolnika jest zabezpieczenie pastwisk w taki sposób żeby móc beż strachu wypasać zwierzęta to napiszcie w jaki sposób to zrobić. Mieszkam nieopodal i wilk był u mnie na podwórku, mam kilka koni, które całe dnie przebywają na łące ogrodzonej pastuchem elektrycznym i trzema rzędami plecionki z drutem i wilk też tam był, to co mam teraz zrobić? Sprzedać konie? Bo wołki są tam gdzie nie powinno ich być?

  18. Leszek

    14 września 2021 07:56

    O Jezu, Jezu, moja głowa o

    O Jezu, Jezu, moja głowa o Jezu głowa mnie boli i pale też mnie boli.

  19. KLOC

    14 września 2021 08:49

    I może tym miłym, powyższym

    I może tym miłym, powyższym akcentem zakończmy tę beznadziejną dyskusję.

    Pozdrawiam KLOC

  20. Emilia

    15 września 2021 08:37

    Wilki boją się ludzi ( ludzie

    Wilki boją się ludzi ( ludzie dla nich śmierdzą) to wiem z wykładu Pani która zajmuje się dzikimi zwierzętami. Natomiast psy to dla nich zdobycz. Taka ich natura.

    • Hans Kloc

      16 września 2021 01:45

      Pani Emilio, a jeżeli się

      Pani Emilio, a jeżeli się dobrze wypryskam pachnącymi, markowymi perfumami, to wtedy wilk będzie chciał mnie porwać?

  21. Zagrożony

    7 stycznia 2022 00:39

    Do odstrzału. Są zagrozeniem

    Do odstrzału. Są zagrozeniem dla ludzi i domowych zwierząt więc niestety bez sentymentów. Chodzą już nawet po mieście (Gdańsk)

  22. Zagrożony

    7 stycznia 2022 00:39

    Do odstrzału. Są zagrozeniem

    Do odstrzału. Są zagrozeniem dla ludzi i domowych zwierząt więc niestety bez sentymentów. Chodzą już nawet po mieście (Gdańsk)

Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Dzięki specjalistycznym analizom próbek drewnianych konstrukcji odkrytych na kempingu ustalono, że to pozostałości zabudowy z połowy XII wieku. To prawdziwa sensacja, ponieważ dowodzi istnienia...

Wiadomości

Po niedawnej korekcie rozkładu jazdy PKP mieszkańcy gminy Osie zyskali w godzinach popołudniowych połączenia zapewniające szybszy powrót pociągiem ze szkoły lub pracy do domu.

Wybory

Kandydaci do Rady Powiatu Świeckiego Okręg nr 1. Gmina ŚwiecieObywatelskie Porozumienie SamorządoweLista nr 10 1. Barbara Studzińska 2. Roman Witt 3. Wiesław Keller 4....

Wiadomości

Policja prowadzi coraz szerzej zakrojoną akcję mającą na celu pozyskanie nowych kandydatów do służby.

Wiadomości

Dziś rano oddział CBŚP wszedł do domu na obrzeżach Świecia. Zatrzymano dwie osoby.

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Obywatelskie Porozumienie SamorządoweLista nr 10, Kandydaci do Rady Powiatu Świeckiego Okręg numer 1Gmina Świecie1. Barbara Studzińska2. Roman Witt3. Wiesław Keller4. Danuta Lamberska5. Arkadiusz Kujawski6. Justyna Rasmus7. Marta Karolczak8. Dariusz Guz9. Jarosław Czapiewski Okręg...

Wiadomości

Dzięki specjalistycznym analizom próbek drewnianych konstrukcji odkrytych na kempingu ustalono, że to pozostałości zabudowy z połowy XII wieku. To prawdziwa sensacja, ponieważ dowodzi istnienia...

Wiadomości

Po niedawnej korekcie rozkładu jazdy PKP mieszkańcy gminy Osie zyskali w godzinach popołudniowych połączenia zapewniające szybszy powrót pociągiem ze szkoły lub pracy do domu.

Wybory

Kandydaci do Rady Powiatu Świeckiego Okręg nr 1. Gmina ŚwiecieObywatelskie Porozumienie SamorządoweLista nr 10 1. Barbara Studzińska 2. Roman Witt 3. Wiesław Keller 4....

Wiadomości

Policja prowadzi coraz szerzej zakrojoną akcję mającą na celu pozyskanie nowych kandydatów do służby.

Wiadomości

Wisła Świecie zaprezentowała pierwszego w swojej historii sponsora tytularnego. Prezes Klaudiusz Sikorski na konferencji prasowej opowiedział również o planach klubu związanych ze świętowaniem pięćdziesięciolecia...

Wiadomości

W minioną sobotę w Zbrachlinie koło Pruszcza doszło do zderzenia czołowo-bocznego toyoty z mercedesem. Jeden z kierowców został zabrany do szpitala.

Wiadomości

Dziś rano oddział CBŚP wszedł do domu na obrzeżach Świecia. Zatrzymano dwie osoby.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama