Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wiadomości

Na cmentarzu piętrzy się góra śmieci. „Wygląda to ohydnie. I to w takim miejscu!”

Coraz więcej osób jest oburzonych widokiem, jaki przedstawia otoczenie śmietników na cmentarzu przy ul. Sienkiewicza w Świeciu. Najbardziej irytuje to ludzi, którzy mają groby bliskich w sąsiedztwie ciągle rosnącej sterty odpadów. Dlaczego zarządca nekropolii nie reaguje?

Udostępnij
smieci-cmentarz22

REKLAMA

- Zastanawiam się jaką wysokość musi osiągnąć ta góra śmieci, żeby ktoś się zreflektował, że pora już zrobić porządek? - irytuje się pani Beata. - Czy zarządca tego nie widzi?

- Wygląda to ohydnie. I to w takim miejscu! - oburza się inna kobieta spotkana przez naszego dziennikarza na cmentarzu. Grób jej męża znajduje się niedaleko kontenera. Leżących obok śmieci jest już w sam raz na drugi taki pojemnik.

Reklama
Reklama

Cmentarzem przy ul. Sienkiewicza zarządza parafia pw. św. Andrzeja Boboli. Zapytaliśmy proboszcza, skąd to zaniedbanie.

- Cieszę się, że ktoś zainteresował się tym problemem - odpowiada ks. Bogusław Patoleta. - Zakład Usług Komunalnych otrzymał zlecenie wywozu, ale się z niego nie wywiązał. Podobno pojawiły się jakieś trudności natury technicznej. Ja poleciłem usunąć śmieci. Teraz jest to po stronie ZUK-u. Nic więcej nie mogę zrobić - podkreśla proboszcz.
REKLAMA

- Faktycznie, wpłynęło takie zlecenie, zarządca zapomina jednak dodać, że otrzymaliśmy je w momencie, gdy już cały kontener był obłożony odpadami - odpowiada Jacek Kliczykowski, prezes Zakładu Usług Komunalnych w Świeciu. - Ta sytuacja nie jest odosobniona. Tym razem odpadów jest tak dużo, w dodatku przymarzniętych, że zabranie pojemników może być bardzo trudne. Ksiądz proboszcz dobrze wie, że zlecenie powinno wpływać w momencie, gdy zapełnia się pojemnik. Jak w takich warunkach operować ciężkim, kilkutonowym sprzętem?

Reklama
Reklama

W tym momencie nie sposób nie wspomnieć o kosztach takiej operacji. Wywiezienie jednego kontenera, to wydatek około 1 tys. zł. Z tego ZUK inkasuje 250 zł. Pozostała część to opłaty związane z utylizacją.

Z pewnością problemów z wywozem byłoby mniej, gdyby pojemniki były ulokowane na zewnątrz cmentarza.
REKLAMA

- Ktoś, kto projektował alejki na cmentarzu raczej nie brał pod uwagę tego, że będzie nimi jeździć ciężarówka - zauważa prezes ZUK-u. - Stąd nasze prośby o inną lokalizację pojemników.  Zdarzyło się już, ze nasza samochód uszkodził pomnik. Nie mam o to najmniejszych pretensji do kierowcy, bo operowanie takim sprzętem, w tak ograniczonej przestrzeni graniczy z cudem.

Dlaczego zarządca wzbrania się przed ustawieniem kontenerów za ogrodzeniem cmentarza? Istnieje dość uzasadniona obawa, że zapełniałyby je osoby z zewnątrz. Na przykład z pobliskich ogrodów działkowych.

a.bartniak@extraswiecie.pl
REKLAMAREKLAMA
Budujemy kolejny blok na osiedlu Nowe Marianki w Świeciu. ZOBACZ FILM. Wizualizacje mieszkań i dodatkowe informacje na Otworzy się w nowym oknie www.apartado.pl

Udostępnij

Komentarze (77)

  1. Tu

    1 lutego 2021 14:11

    Czemu przed cmentarzem nie ma

    Czemu przed cmentarzem nie ma pojemników na plastik i szkło. Ż chęcią by każdy wrzucił wracając z cmentarza.

  2. Mania

    1 lutego 2021 14:15

    Prezes ZUKU ma racje. Kto

    Prezes ZUKU ma racje. Kto teraz tą zmarźliznę będzie zbierał. Zgłasza się wcześniej a nie jak się wszystko wysypuje. Niestety ale ksiądz proboszcz to tylko kasować za miejsce na cmentarzu, ale już zadbac o niego to gorzej.

    • Lol

      1 lutego 2021 14:35

      Kasuje i to duże pieniądze

      Kasuje i to duże pieniądze nie dawno chowałam bliską osobę i zakład pogrzebowy za swoją usługę wziął 2500zl resztę ksiądz czyli drugie tyle bo pogrzeb wyszedł mi 5200 !!! Pytam się za co ksiądz tyle wziął za msze??? Za miejsce na cmentarzu?? I wykupienie miejsca, wywóz śmieci!!! To 2500,zl tyle wyszło!!!! Niech za porządek weżmie się na cmentarzu, a nie siedzi na plebani i tylko ręce zawiera na kasę i żre ze za chwilę pęknie!!!!!

  3. Rod

    1 lutego 2021 14:17

    Ogólnoe na cmentarzu jest

    Ogólnoe na cmentarzu jest bałagan! Zachwaszczone alejki,niezgrabiane liście.czy tych alejek nie można wyłożyć polbrukiem a nie wertepy i błoto! Studzienki do wody coś okropnego jak wodopój dla bydła,pamiętają pewnie ks.Kanonika Główczewskiego.

    Tragedią jest brak toalety.Ludzie muszą po krzskach załatwiać potrzeby.

    Od lat nie widać by coś było inwestowane w cmentarz.A wszelkie opłaty są bardzo wysokie.

    CMENTARZ POWINIEN BYĆ MIEJSKI

    • Lol

      1 lutego 2021 14:37

      Oczywiście że miejski, bo na

      Oczywiście że miejski, bo na dzień dzisiejszy to chyba jest prywatny księdza proboszcza!!!! Nawet za postawienie pomnika bierze kasę!!! Pazerność tego księdza nie zna granic!!!! Za porządki na cmentarzu niech się weżmie!!!!

    • Xxxxx

      2 lutego 2021 23:59

      Też się zgadzam, cmentarz

      Też się zgadzam, cmentarz powinien być komunalny. A proboszcz tylko kasę bierze. Zresztą na temat proboszcza nie będę pisał. To jest zły człowiek. 

  4. Anonim

    1 lutego 2021 14:41

    na miejscu ZUKU w ogóle nie

    na miejscu ZUKU w ogóle nie wjeżdżałbym w sam środek cmentarza. Normalni ludzie w dzień wywozu śmieci muszą wynosić pojemniki na zewnątrz przed dom, obok płotu itd, Zuk odbiera i się chowa. Wspólnoty i bloki swoje kontenery tez zazwyczaj mają swoje śmietniki blisko drogi. Dla cmentarza jest to wygodniej, że to ZUK na swoją odpowiedzalność wjeżdża w głąb cmentarza, bo oni już nie muszą tego segergować lub wynosić przed bramy.

  5. blabla

    1 lutego 2021 14:53

    Bardzo prosze o

    Bardzo prosze o zweryfikowanie tej kwory 1000zl za kontener odpadow.

    Skad taka stawka? Ile Sulnowko bierze za jedna tone odpadow zmieszanych?

    Do takiego kontenera nie wejdzie wiecej niz tona kwistow i zuzytych w wiekszosci plastikowych zniczy.

    Cos mi ta kwota nie pasuje. Niech ksiadz sprawdzi ile u konkurencji kosztuje…

    • Tom12

      1 lutego 2021 15:01

      Tona odpadów kosztuje 390 zł

      Tona odpadów kosztuje 390 zł netto. Usługa to około 200 zł bo tyle ZUK bierze od wszystkich przecież.. Więc z tysiącem złotych ktoś tu grubo przesadził.. 😀

      • JA1408

        1 lutego 2021 20:26

        Tak, ale tona odpadów

        Tak, ale tona odpadów przesegregowanych, a nie badyli, folii, ziemii, szkła, wosku i innych… 

  6. Anonim

    1 lutego 2021 14:55

    W Bydgoszcz na cmentarzu

    W Bydgoszcz na cmentarzu ewangelickim są nawet pojemniki do segregacji (czytelnie oznaczone co, gdzie mozna wrzucić) i NIGDY nie trafiłam, aby kontenery były przepełnione. Cmentarz mniejszy od naszego a dużo więcej pojemników….czyli można

  7. Tomasz111

    1 lutego 2021 14:56

    Od lat ZUK prosi o to, aby

    Od lat ZUK prosi o to, aby kontenery stały poza cmentarzem (chociaż w takich okresach jak teraz) lub żeby dojazdy były odśnieżane, posypywane (cokolwiek!). Miejsca na kontenery powinny zostać wybrukowane wraz z droga dojazdowa.. Skosy, górki.. Polne dróżki… Powinien ktoś się tym zająć.. A nie obwiniać biedny ZUK.. 

  8. świecianka

    1 lutego 2021 15:05

    Ten ” Pan” tylko potrafi kasę

    Ten ” Pan” tylko potrafi kasę wołąc, nic po za tym. Cmentarz to nie prywatny folwark, tak jak On sobie myśli. Kontenery powinny stac na zewnatrz! Burdel na kółkach!

    • Xxxxx

      3 lutego 2021 00:06

      Zgadzam się. Tzw proboszcz

      Zgadzam się. Tzw proboszcz bardzo zły człowiek robi co chce. Miasta wina że cmentarz nie komunalny. A gdzie nie wieżacy mają być chowani? Zresztą ten ksiądz tzw proboszcz nie jest już dla mnie i mojej rodziny księdzem. To fałszywy gość. Cmentarz powinien być komunalny a nie ze ta bestia kasę bierze i o nic nie dba. 

  9. +57

    1 lutego 2021 15:09

    Tak nas uczą segregacji

    Tak nas uczą segregacji odpadów. A tu wszystko zmieszane. W Laskowicach można? Można.

  10. pisowiec

    1 lutego 2021 15:37

    Ksiądz do wymiany-nic go nie

    Ksiądz do wymiany-nic go nie interesuje oprócz kasy.

  11. 30

    1 lutego 2021 15:43

    Ten śmietnik w tym miejscu to

    Ten śmietnik w tym miejscu to kpina! Przecież zlewa się z tymi pomnikami które są nieopodal. Probosz powinien coś z tym zrobić.

    • Grabarz

      1 lutego 2021 16:00

      Ciekawe czy groby znajdujące

      Ciekawe czy groby znajdujące sie w sąsiedztwie konteneta są w cenie promocyjnej z tego względu ,albo czy w jego pobliżu jest pochowany jakiś ksiądz?

  12. Irek

    1 lutego 2021 15:50

    Gdzie jest sanepid?????

    Gdzie jest sanepid?????

    • Krisol

      1 lutego 2021 21:05

      covida szuka

      covida szuka

  13. Lol

    1 lutego 2021 15:50

    Zmienić administratora i po

    Zmienić administratora i po problemie!!!! Bo temu to tylko kasa w głowie!!!!!! ZA ROBOTĘ UCZCIWĄ SIĘ WEŻ!!!!!!

  14. Jbć

    1 lutego 2021 16:30

    Kasę brać to tak , kupa bitch

    Kasę brać to tak , kupa bitch !!! Pogrzeb chuj nie chcę żadnego na swoim widzieć i kurwa nie chcę żadnej mszy . Żeby było można pochowali by mnie w lesie lub wrzucili do morza . Tak ja za dawnych czasów a nie wymyślają religię żeby się wzbogacić .

    • Xxxxx

      3 lutego 2021 00:09

      Zgadzam się z Tobą w słowo

      Zgadzam się z Tobą w słowo słowo. Ten ksiądz to go chyba sam Szatan wychował. 

  15. Beata

    1 lutego 2021 16:41

    Ten pleban tylko liczyć

    Ten pleban tylko liczyć pieniądze potrafi…a wywóz śmieci najlepiej za Bóg zapłać…

  16. czytelniczka

    1 lutego 2021 16:54

    Czemu mają służyć takie

    Czemu mają służyć takie negatywne teksty? A może dla odmiany warto byłoby napisać coś o zasługach księdza proboszcza?

    • Lol

      1 lutego 2021 17:09

      Jakie zasługi??? Chyba się

      Jakie zasługi??? Chyba się pani styki w mózgu popaliły!!! 

      • Breżniew

        1 lutego 2021 17:14

        Pani się pomyliła. Chodziło

        Pani się pomyliła. Chodziło zapewne o inne usługi (odpłatne oczywiście) księcia proboszcza

      • antyklechostwo

        2 lutego 2021 10:56

        Styki popaliły, a może ma

        Styki popaliły, a może ma częste „stykanie”?

  17. Azor

    1 lutego 2021 17:20

    Ta pani od kupy niech

    Ta pani od kupy niech posprząta w ramach pokuty i kwita 

    • pan mówi

      2 lutego 2021 10:58

      Azor, do budy. 

      Azor, do budy. 

  18. Czytelnik

    1 lutego 2021 18:17

    Panie redaktorze, myśle że

    Panie redaktorze, myśle że warto popytać gdzie trzeba, jakie są szanse aby cmentarz był miejski.

  19. Lol

    1 lutego 2021 18:32

    Nie chcemy Patolety na

    Nie chcemy Patolety na administratora cmetarza!!! Ludzie zgadzacie się???? Trzeba coś zrobić by to zmienić !!!! ZRÓBMY TO RAZEM!!!

    • Xxxxx

      3 lutego 2021 00:13

      Tak zgadzam się. Cmentarz

      Tak zgadzam się. Cmentarz miejski lub jak kto woli komunalny. A nie ten szatan w ludzkim ciele tzw proboszcz z Boboli. 

  20. Mądrale

    1 lutego 2021 19:37

    Teren na cmentarz został

    Teren na cmentarz został zakupiony za parafialne pieniądze i należy do parafii od 1927 roku i zarządcą cmentarza jest proboszcz parafii.

    Chcecie miejski cmentarz to sobie na taki zakupcie teren. A jeżeli chodzi o ceny na miejskich cmentarzach to radzę najpierw się z nimi zapoznać, są dużo większe niż na naszym parafialnym. Znam ceny z Kwidzyna, głowa pęka od ich cennika, a to cmentarz miejski.

    Najpierw dogłębnie zapoznajcie się z tematem „fachowcy” od wszystkiego!

    • odp

      1 lutego 2021 19:52

      Ewcia uspokuj się

      Ewcia uspokuj się

    • Lol

      1 lutego 2021 20:30

      Jak należy do parafi i

      Jak należy do parafi i proboszcza?? To niech tam zamieszka razem z tobą MADRALO 

    • Wow

      1 lutego 2021 20:59

      To jeżeli za parafialne

      To jeżeli za parafialne pieniądze to znaczy, że za nasze czyli parafian i należy do nas parafian Madralo!!! 

  21. Stały CSW

    1 lutego 2021 20:02

    Proszę za przykład właściwego

    Proszę za przykład właściwego porządku i zarządzania cmentarzem wziąć cmentarz komunalny w  Kwidzynie!Tam są alejki wyłożone kostką, na bieżąco usuwane odpady, toytoye;solidne ogrodzenie,budynek administracyjny;piękne stragany ;internetowa wyszukiwarka miejsca pochówku itp,.Okazuje się że można,trzeba chcieć!W Świeciu nie można ?

  22. Ghost

    1 lutego 2021 20:06

    Administratorem cmentarza

    Administratorem cmentarza powinna być gmina . Proszę bardzo oddzielić pogrzeby od religii . Kurva kiedy to nastąpi . Ludzie przestańcie wierzyć w bajki ,cywilizacja się rozwinęła więc czas z tym powoli kończyć .!!!!

  23. Ja1408

    1 lutego 2021 20:32

    Nie jestem zwolennikiem

    Nie jestem zwolennikiem kościoła, i nie znam zarządcy cmentarza, ale osobiście uważam, że śmieci które są w tych śmietnikach powinny być zabrane przez osoby które je przyniosły… 

    Zamiast wskazywać winnych to weź ze sobą do domu i posegreguj to co przyniosłeś prędzej, lub członkowie Twojej rodziny. Nie będzie Ciebie to nic dodatkowo kosztowało, skoro i tak każde gospodarstwo domowe placi za śmieci…

    • Wow

      1 lutego 2021 23:06

      Po co się udzielasz skoro nie

      Po co się udzielasz skoro nie jesteś zwolennikiem! I jak zabierać ze sobą??? Płacę za wywóz śmieci więc mają być wywiezione!! Chyba ze sam się podejmiesz wywozu i weż te śmieci sobie do śmietnika wsyp!!! PŁACĘ WIĘC ZADAM!! PROSTE??? 

  24. Wow

    1 lutego 2021 21:10

    Jeżeli teren byl zakupiny

    Jeżeli teren byl zakupiny przez pieniądze parafialne to znaczy, że za nasze!!! 

  25. Bbb

    1 lutego 2021 21:52

    I w końcu extra śmiecie

    I w końcu extra śmiecie poruszyło temat na swoim śmieciowym poziomie. A czytalność wzrośnie i z reklam kasa będzie. 

    • Yogi

      1 lutego 2021 22:24

      Tak się składa że to dla

      Tak się składa że to dla wielu ludzi ważna sprawa pisowski  ciulu

      • Bbb

        1 lutego 2021 22:41

        Inteligencja Twoja poniżej

        Inteligencja Twoja poniżej zera krytyka Twoja na poziomie małpy może kiedyś zejdziesz z drzewa. A tak na marginesie czy Ty w ogóle wiesz gdzie jest cmentarz? Czy tylko oglądasz zdjęcia. Ile razy byłeś na cmentarzu? Tylko krytykować!!! A co ma cmentarz do polityki bolku. 

        • Anonim

          2 lutego 2021 00:02

          A co mają wpływy reklamowe

          A co mają wpływy reklamowe extra świecie do bałaganu na cmentarzu? Poisząprawdę to i ludzie ich czytają. zazdrościsz im? załóż swój portal. Katolicki 🙂 Pierdzielisz bez sensu. Nie podoba ci się to tu nie właź. Debil.

  26. Janina7

    1 lutego 2021 22:19

    Ogólnie ludzie z nadwagą

    Ogólnie ludzie z nadwagą powinni być oznaczani i nie wpuszczani na cmentarz. 

    • Bbb

      1 lutego 2021 22:27

      A chudzi do sklepów i

      A chudzi do sklepów i naznaczeni anoreksja 

  27. Anonim

    1 lutego 2021 22:26

    Na cmentarzu nie da się

    Na cmentarzu nie da się chodzić takie lodowisko czy trudno posypać piaskiem , solą?

  28. alejajaalejaja

    2 lutego 2021 00:21

    Lewak zajął się cmentarzem,

    Lewak zajął się cmentarzem, uf.

  29. Arek

    2 lutego 2021 07:20

    Czemu usuwacie niewygodne

    Czemu usuwacie niewygodne wpisy co prawda w oczy kole Redakcja co złe napisałem większość to powie… Co pisałem i usunęliście. 

    • Wow

      2 lutego 2021 07:33

      Prawdy każdy się boi!! Ale

      Prawdy każdy się boi!! Ale niestety pisałeś prawdę i tylko prawdę!!! Powinni za księżulka się wziąść i to ostro!!!

      • Arek

        2 lutego 2021 20:47

        Wow bo to cenzura jak w

        Wow bo to cenzura jak w Chinach która szerzy się od Jarka K. Skończywszy na redakcji extraswiecie.pl usuwają niewygodne dla świata wątki i czy to jest super portal i czy usuwanie niewygodnych komentarzy jest w normie tego portalu

        Otrzasnijcie się ludzie tylko tyle wam powiem a ksiądz odpowiedzialny za cmentarz niech chodnik zrobi na nowe pochówki bo ludzie brodza na w błocie jak świnie w patyku zresztą knur za władza knurostwo wkolo szerzy.

        Wstydź się klecho i tyle. 

  30. Asas

    2 lutego 2021 07:27

    Śmietniki na cmentarzach

    Śmietniki na cmentarzach ciągle są przepełnione. Czy to lato jest’, czy zimia. Obojętnie kiedy się idzie. Wystarczy częściej wywozy zamówić. Alejki gliniane i nierówne. Tylko główna wyłożona. Nieposypane. Niezadbane. Groby wchodzą na alejki żeby jak najwięcej upchnąć. Obiecywano ścianę do urn. Nie ma nadal. W sumie oprócz miejsca na cmentarzu nic nie ma zagwarantowane. Tylko kasę płacić dla księdza. Za wszystko za co tylko idzie. 

    • Wow

      2 lutego 2021 07:40

      Tak za wszystko dosłownie za

      Tak za wszystko dosłownie za wszystko trzebapłacić!! To jakaś kpina!! Może jeszcze wprowadzi opłatę za to ,że będziemy wchodzić na cmentarz odwiedzać bliskich???? Wcale bym się nie zdziwił!!! Dziwi się dlaczego tak mało ludzi chodzi do kościoła w którym jest proboszczem?? No to ma odpowiedź, ciągle wola o pieniądze a to na to a to na tamto, ludzie mają dość!!! Jedynym księdzem z powołania, którego ciepło wspominam był ksiądz Kazimierz Grajewski, skromny i nie wolał pieniędzy, potrafił nawet za darmo udzielac sakramentów!! A ten grubas tylko KASA I KASA!!!

      • ***

        2 lutego 2021 08:47

        To prawda. Jedyny ksiądz,

        To prawda. Jedyny ksiądz, który był z powołania w świeciu to śp. K. Grajewski. Ksiądz, który ludzi przyciągał do kościoła a nie odpychał, ksiądz który nie wyciągał do ludzi rąk po pieniędze, można by wiele dobrego tu o nim napisać.  Natomiast Cmentarz w Świeciu woła o pomstę. WSTYD!!! 

  31. Anonim

    2 lutego 2021 10:52

    Panie Bogusławie Patoleta,

    Panie Bogusławie Patoleta, Przecież, to nie jest odosobniony przypadek. Syf, który panuje na cmentarzu, jest pana zasługą. Pana, który czerpie korzyści z tej nekropolii. Od dawna wiadomo, że klechostwu nie zależy na porządku, a jedynie o „cycanie” mamony od wiernych.  

  32. Steś

    2 lutego 2021 10:58

    Ścianka na urny powinna

    Ścianka na urny powinna powstać niezwłocznie zwłaszcza ,że w obecnych czasach jest b.duże zainteresowanie spopieleniem zwłok. Zaś odpady na cmentarzu to brak bieżącego nadzoru i wcześniejszego zgłaszania do ZUK-u , tak jest przez cały rok!

  33. Budowlaniec

    2 lutego 2021 11:24

    Widzę że redakcja na bieżąco

    Widzę że redakcja na bieżąco usuwa wpisy w którtych ludzie piszą o tym co myślą o proboszczu. To jest wolność słowa??  

    • Arek

      2 lutego 2021 20:53

      To jest na wzór chińskiej

      To jest na wzór chińskiej cenzury tylko pozytywy 

  34. Gadu

    2 lutego 2021 18:43

    To kto i kiedy usunie te

    To kto i kiedy usunie te śmieci? 

  35. Daro

    2 lutego 2021 18:46

    Wszyscy mamy grafiki wywozu

    Wszyscy mamy grafiki wywozu to nie można też dla cmentarza utworzyć grafiku z uwzględnieniem świąt i wszystkich świętych? Problem? 

  36. Letapato

    2 lutego 2021 19:50

    Gdyby te śmieci znalazłyby

    Gdyby te śmieci znalazłyby się przed plebanią, zapewne natychmiast zostałyby usunięte. 

  37. K. E.

    2 lutego 2021 20:47

    Myślę, że negatywne opinie

    Myślę, że negatywne opinie wystawiają ci, którzy w ogóle nie chodzą na cmentarz, a z księżmi spotykają się tylko wtedy, gdy są im potrzebni (np. chrzest, pogrzeb) 

    • Arek

      2 lutego 2021 20:51

      Jasne ty chyba widujesz się z

      Jasne ty chyba widujesz się z nim codziennie może obiadki parafialne razem czy wspólne liczenie kapusty po imprezach np pogrzebach w czasach pandemii. 

      Wolność słowa jeszcze panuje a nie dupowlazy klechy. 

      Precz z knurostwem ble. 

  38. RONIN

    3 lutego 2021 06:59

    Został wywołany temat śmieci

    Został wywołany temat śmieci w miejscach publicznych, proszę o zainteresowanie się porządkiem na stanowiskach śmietników w mieście. Począwszy od nieodśnieżonych wrzutek na śmieci po porządek na terenie stanowiska. Kto odpowiada z odśnieżanie tych terenów oraz jak Urząd Miasta egzekfuje realizację umowy z firmą odbierającą śmieci. Tylko proszę nie mówić, że sytuacja jest monitorowana na bieżąco bo to wierutna bzdura.

    • Marek 63

      3 lutego 2021 07:53

      Ludzie, wam się we łbach

      Ludzie, wam się we łbach poprzewracało, może Ci jeszcze pupcię po wypróżnieniu wymyja. Nie widzę powodu do tak przesadnego narzekania

  39. Anonim

    3 lutego 2021 10:30

    Wszystkich którzy udzielają

    Wszystkich którzy udzielają tak negatywnych komentarzy informuję że gdyby chodzili do kościoła albo zapoznali by się z finansami parafi to by wiedzieli by że ksiądz miał 88 pogrzebów w 2020 roku a na śmieci do ZUK zapłacił 80 tysięcu za 2020 rok to co może zrobić za 8 tysięcy może jeszcze markiet wybudować na środku cmentarza ?

    • Marcin1234

      3 lutego 2021 12:20

      Nieprawda. W samym grudniu

      Nieprawda. W samym grudniu 2020 było 40 pogrzebów na cmentarzu przy ulicy Sienkiewicza. Do każdego pogrzebu była doliczona oplata za śmieci 200zl.Informacja potwierdzona u pracowników cmentarza. Rachunek jest prosty. 

  40. Anonim

    3 lutego 2021 11:04

    Ci którzy tak krzyczą że nie

    Ci którzy tak krzyczą że nie chodzą do kościoła a według nich ksiądz ciągle zbiera pieniądze a sami nic nie dają przez całe życie na kościół, prosze żeby wogóle się niewypowiadali ponieważ często jak trwoga to wtedy do Boga i lęca załatwiać z księdzem a njlepiej żeby ich jeszcze na kazaniu wychwalał popdczas pogrzebu jaki to był dobry katolik !!! 

  41. Anonim

    3 lutego 2021 11:13

    Ludzie co wy wyżucacie do

    Ludzie co wy wyżucacie do tych śmietników: nowiutkie znicze czasem jeszcze z wkładami, które tylko przygasły, wiązanki prawie nowe niezniszczone, wkłady elektryczne, które jeszcze palą nawet w śmietniku lub wystarczy wymienić baterie, ja często bywam i widzę jek dobrze się ludziom powodzi a krzyczą na księdza i go obwiniją żeby zrobił porządek z ich przepychem !!!!!!!

  42. czytelniczka

    3 lutego 2021 11:17

    Część wpisów, które tu się

    Część wpisów, które tu się pojawiły jest zupełnie nie na miejscu. Jednak poruszony temat jest ważny. Chociażby dla tych, na których groby zaczynają wchodzić śmieci. Kto by chciał, żeby grób jego dziecka albo matki tonął w śmieciach jak to jest widoczne na zdjęciu. To żaden fotomontaż. Niestety tak to wygląda. 

  43. Anonim

    3 lutego 2021 11:18

    Proponuje żeby ksiądz nie

    Proponuje żeby ksiądz nie pobierał opłat za śmieci tylko zrobić śmietnik na wrzutkę ile zapłacisz tyle możesz wrzycić kilogramów śmieci czy zniczy lub wiązanek i skończy się, kontenery będą puste a ksiądz raz w roku będzie zgłaszał wuwóz bo jak będą mieli zapłacić to zabiorą do domu taki jest Polak. 

  44. Anonim

    3 lutego 2021 11:22

    Pewnie zrobić cmentarz

    Pewnie zrobić cmentarz miejski i misto co roku będzie podnosić opłaty tak jak w przypadku podatku rolnego w tym roku o 44 % czy podatku iod nieruchomości, wtedy będzie więcej chętnych do chowania pod płotem własnego domu bez księdza gratuluję pomysłowości i szalety będziecie mieli i własne śmietniki i możecie walić wtedy w nie ile wlezie.

  45. Zgroza

    3 lutego 2021 12:20

    Ludzie są sami sobie winni

    Ludzie są sami sobie winni tyle śmieci produkują, wystarczy zobaczyć na Wszystkich Świętych obładowane groby zniczami wiązankami bo przeciez zaraz po tym zmarły zostanie wzięty do nieba i wyścig kto ma więcej kto ma ładniej a zaraz po świętach wszystko do śmietnika bo przcież nie weźmnie do domu bo by samochód pobrudził, nie pójdzie do innego śmietnika bo przecież nie będzie chodził, wywali bo juz się znudziło i trzeba cos nowego postawić żeby zaraz wywalić. Wystarczy się przyjżeć im bogatszy tym więcej naładowane na grobie i najwięcej krzyczy bo przeciez ksiądz jest winny nie on !!!!!   

  46. koryto

    3 lutego 2021 15:11

    bez sensu czepianie się

    bez sensu czepianie się księdza jak ten cmentarz jest jedyny w mieście, korzystają wszystkie parafie, wyznania i bezwyznaniowcy! za wywóz tych śmieci powinno odpowiadać miasto a nie uciekać od problemu!

  47. Ona34

    7 lutego 2021 19:35

    Śmietniki powinny być przy

    Śmietniki powinny być przy wejściach na cmentarz, a nie gdzieś między alejkami kontenery wysypujących się kwiatów i zniczy. A jeśli chodzi o znicze to dlaczego nie można im dać drugiego życia postawić półkę i niech ludzie kładą a inni niech biorą jak się nadaje do kolejnego użytku tylko wkład by wystarczyło kupić bo ile takich ładnych wyrzucane jest zniczy.

Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Dziś rano oddział CBŚP wszedł do domu na obrzeżach Świecia. Zatrzymano dwie osoby.

Wiadomości

We wtorek informowaliśmy o odkryciu śladów osady z połowy XII wieku na terenie kempingu koło zamku w Świeciu. Co konkretnie znaleźli tam archeolodzy i...

Wiadomości

Na uroczystej gali nie zabrakło wspomnień, wzruszających momentów i występów artystycznych. Wybrano również w plebiscycie najpopularniejszą zawodniczkę dwudziestolecia, którą została Katarzyna Wenerska.

Wiadomości

Pięć zespołów ze Świecia i z Nowego wzięło udział w dzisiejszej "Olimpiadzie na wesoło" w świeckiej hali przygotowanej z myślą o osobach z niepełnosprawnościami.

Wiadomości

Dziś swój finał miała, wymyślona przez Urząd Miejski w Świeciu, akcja “ZalesiamMY”. Radni i zaproszeni samorządowcy wspólnie sadzili drzewa przy ul. Kazimierza Wielkiego.

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Dzięki specjalistycznym analizom próbek drewnianych konstrukcji odkrytych na kempingu ustalono, że to pozostałości zabudowy z połowy XII wieku. To prawdziwa sensacja, ponieważ dowodzi istnienia...

Wybory

Kandydaci do Rady Powiatu Świeckiego Okręg nr 1. Gmina ŚwiecieObywatelskie Porozumienie SamorządoweLista nr 10 1. Barbara Studzińska 2. Roman Witt 3. Wiesław Keller 4....

Wiadomości

Po niedawnej korekcie rozkładu jazdy PKP mieszkańcy gminy Osie zyskali w godzinach popołudniowych połączenia zapewniające szybszy powrót pociągiem ze szkoły lub pracy do domu.

Wiadomości

Policja prowadzi coraz szerzej zakrojoną akcję mającą na celu pozyskanie nowych kandydatów do służby.

Wiadomości

Dziś rano oddział CBŚP wszedł do domu na obrzeżach Świecia. Zatrzymano dwie osoby.

Sport

To było prawdziwe futsalowe święto, choć bez szczęśliwego zakończenia dla nas. Futsal Świecie doznał pierwszej porażki w sezonie i prawdopodobnie czeka go baraż o...

Wiadomości

Dziś na autostradzie A1 na wysokości Rulewa (gmina Warlubie) zderzyły trzy auta osobowe i ciężarówka z naczepą. Pojazdami podróżowało osiem osób. Dwie z nich...

Wiadomości

We wtorek informowaliśmy o odkryciu śladów osady z połowy XII wieku na terenie kempingu koło zamku w Świeciu. Co konkretnie znaleźli tam archeolodzy i...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama