Zmiana organizacji ruchu spowodowana modernizacją odcinka drogi krajowej nr 91 koło Świecia nie podoba się ani ani gminie, ani miejscowym przedsiębiorcom.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie jest jednak skora do ustępstw, chociażby częściowych.
O co chodzi?
W piątek pisaliśmy o zamknięciu skrzyżowania drogi krajowej nr 91 i ul. Chełmińskiej w Świeciu (czytaj tutaj). Ma to związek z pracami prowadzonymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na trasie nr 91.
Z pisma przesłanego przez Kobylarnię, wykonawcę inwestycji, wynika, że zamknięcie skrzyżowania ma nastąpić w poniedziałek 23 października. Jak deklaruje Kobylarnia, będzie to trwało do 9 grudnia tego roku. W tym czasie ruch będzie kierowany na estakadę.
Z lakonicznego komunikatu nie wynika jednak, że zmiany, dotyczące samej ul. Chełmińskiej w Świeciu, będą trwałe, a nie tymczasowe. Bardziej precyzyjnych informacji udziela gmina.
- GDDKiA chce całkowicie odciąć ul. Chełmińską od drogi krajowej nr 91. Argumentuje to zbyt dużym zagęszczeniem zjazdów i wjazdów na trasę krajową na odcinku między Głogówkiem a Świeciem. Nie podoba nam się to rozwiązanie - podkreśla Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
Zmiana nie przypadła do gustu nie tylko gminie, ale też przedsiębiorcom, którzy mają swoje firmy przy ul. Chełmińskiej.
Wspólnie z przedstawicielami firm gmina zabiegała, aby zachować chociaż wjazd do Świecia od strony mostu na Wiśle, ale GDDKiA ma inne zdanie w tej sprawie.
Przedsiębiorcy wystosowali pismo do GDDKiA w tej sprawie. Nie doczekali się odpowiedzi.
- Chcemy jeszcze raz rozmawiać z dyrekcją dróg krajowych, ale nie są to łatwe negocjacje. Niestety, jeśli postawią na swoim, mamy związane ręce - przyznaje burmistrz.
Na czym wobec tego będą polegać prace na skrzyżowaniu DK91 i ul. Chełmińskiej, które mają potrwać od 23 października do 9 grudnia?
Chodzi o przebudowę końcowego odcinka ul. Chełmińskiej, tak aby - najprościej mówiąc - była ona "ślepa" u zbiegu z drogą nr 91.
Z jednym wyjątkiem. Powstanie tam droga, przegrodzona barierkami, które będzie można szybko rozmontować w razie przejazdu pogotowia, policji i straży pożarnej do wypadku. Pozostały ruch będzie kierowany na estakadę.
- Przedstawiciel Kobylarni deklarował podczas niedawnego spotkania, że w grudniu znikną utrudnienia na skrzyżowaniu w Głogówku oraz ruch wahadłowy na odcinku między Świeciem a mostem na Wiśle. Czy tak się stanie, czas pokaże - dodaje Krzysztof Kułakowski.
Bardzo dobry pomysł.Po co miliony wydane na estakadę skoro tiry wciąż rozjeżdżają ta ulice?
przepraszam ale czy to od dzisiaj jest wiadomo? tak samo postapiono z wyjazdem na krajówke zmiasteczka… cały ruch włącza się na ulice bydgoska zamiast od razu byc kierowany na droge krajowa. Nasze władze znowu budzą się po fakcie. Ruch skierowany na eskakadę powodować będzie jeszcze większe korki na rondzie. gratuluję naszej władzy kolejnego przespanego tematu. Zaczynam się zastanawiać też czy ktoś w urzędzie wręcz nie zaczął sabotować tam pracy. Kolosalnie duza ilość wpadek miasta w ostatnim czasie.
Po co się pienicie projektant z daleka i nie zna miejscowych realiów na papierze się zgadza.
Masakra
Z marzami to samo żadnego przystanku pks .. masakra mogli inaczej ułożyć cały ten plan wielkiej inwestycji .. o mieszkańcach nikt nie myśli nie wszyscy mają samochody ..
Fajnie ze jest ekspresówka ale nie fajnie wszystko to pomyślane.. kiedyś dojazd był wszędzie było lepiej
Jako majster i wiem co piszę nie będzie rządnego docelowego zamknięcia. Ci w urzędzie to na doszkolenie jakieś czy coś powinni się zapisać
Cała ta „inwestycja” to bubel i powinien zająć się tym prokurator. Niedługo minie rok odkąd rozkopali drogę od Świecia do Grubna. Partactwo, zła organizacja ruchu, koszmar dla okolicznych mieszkańców. Nadzorujący to inżynierek powinien odpowiedzieć karnie i dyscyplinarnie.
Ten odcinek chcą zamknąć do grudnia? Możecie od razu założyć, że potrwa to DO MARCA. I dalej te decyzyjne łajzy będą bezkarne!
Podstawowy zakres robót obejmuje w szczególności:
• roboty przygotowawcze, w tym wycinka drzew i krzewów kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem terenu,
• roboty rozbiórkowe m.in. istniejących poboczy bitumicznych,
• roboty ziemne,
• przebudowa i skanalizowanie skrzyżowań,
• przebudowa drogi krajowej nr 91 w zakresie przystosowań do poprawy warunków obciążeń 115 kN,
• wykonanie ciągów pieszych i rowerowych,
• wykonanie dodatkowego pasa ruchu do wyprzedzania na wzniesieniu,
• wykonanie skrzyżowania typu małe rondo
• przebudowa i budowa zatok autobusowych i zjazdów,
• przebudowa przepustu i przebudowa istniejących przepustów,
• wykonanie poboczy gruntowych o szerokości 1,5m,
• przebudowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów,
• wykonanie odwodnienia projektowanego pasa drogowego za pomocą istniejących i przebudowywanych rowów, a na odcinkach drogi w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowań za pomocą systemu wpustów ulicznych i przykanalików do kanalizacji deszczowej oraz wylotów do rowów,
• budowa kanalizacji deszczowej,
• przebudowa zjazdu na wały w km 143+404,91,
• budowa systemu oświetlenia drogowego wzdłuż odcinka drogi krajowej nr 91,
• przebudowa oświetlenia w zakresie skrzyżowania z ul. Łunawską,
• budowa sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1289C,
• przebudowa istniejącej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach,
• budowę kanału technologicznego,
• usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą elektroenergetyczną i telekomunikacyjną,
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz wymiana urządzeń BRD,
• wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu,
• remont drogi gminnej w Głogówku Królewskim – zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia,
• remont Drogi dojazdowej nr 2 od Świecia do przepustu – zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Dla mnie skandalem już było że nie ma zjazdu z S5 na centrum tak aby był zjazd i wjazd na Manhattan. Każde miasto ma zjazd na centrum. Włodarze do wymiany zanim się połapią projekty już zaakceptowane
Moim skromnym zdaniem jeśli nie będzie zjazdu z krajowki na chełmińską to tylko z korzyścią dla mieszkańców Świecia.Od poniedziałku zobaczcie jak płynnie będzie odbywał się ruch na rondzie koło Orlenu.Dotychczas pierwszeństwo miały pojazdy z Chełmna a teraz dopiero włącza się na rondzie przed Visulą i to dopiero po pojazdach z miasta.Zwyczajnie mieszkańcy Chełmna będą musieli 10 minut wcześniej wstać. Dodatkowo poprowadził bym drogę z Miasteczka przez lasek na parking MONDI z której to dróżki często korzystają niecierpliwi.Jeszcze jest droga od parkingu MONDI obok MONDI Bags,za BOŚ i wychodzi na Chełmińską. Gdyby były wykorzystane dostępne rozwiązania nie byłoby korków na rondach i żyłoby nam się lepiej. Stare przysłowie pszczół mówi że drogi powinno się budować tam gdzie ludzie wydeptali ścieżkę im bardziej jest ona widoczna tym bardziej potrzebna. Na Miasteczko tez z miasta możnaby jeździć od ulicy Stromej gdyby tam była droga .Na Chełmińską z Wodnej . Zamiast wydawać krocie na zamek czy inne lepiej inwestować w drogi.Zabytki się same obronią a korki na rondach które miały być dla mieszkańców ułatwieniem niczym się nie obronią.
I znów gmina przespała konsultacje! Podobnie jak komunikację z Miasteczkiem! Też o połączenie Wodnej z Chełmińską wielu mieszkańców postuluje.
Do wyborów była o tym cisza. To może teraz Pani posłanka nam załatwi te tematy? Mo że się wykazać.
Jak te władze miasta nic nie mogą!