O tym, że przy budowie „ekspresówki” wojewoda niespecjalnie liczy się z interesami prywatnych właścicieli, pokazał los mieszkańców i przedsiębiorców z Wiąga, Morska i Świętego. Niektórzy z nich dostali rekompensatę tylko za połowę nieruchomości, a za resztę nie. Dlaczego? Bo pod budowę trasy potrzebna była tylko część domu czy placu…
REKLAMA
Bogaty państwowy koncern, jakim jest PKN Orlen to jednak nie to samo, co rolnik czy drobny biznesmen. Obserwując postęp prac przy S5, nawet laik dostrzeże jednak, że stacje w Wiagu i Górnym Grucznie leżą na „kursie kolizyjnym”.
- Słyszałem, że stację w Grucznie mają zlikwidować. Czy to prawda? Szkoda by było, bo mieszkam niedaleko i często tam tankuję – mówi jeden z mieszkańców.
Sprawdziliśmy u źródeł, czyli w PKN Orlen. Jak poinformowało nas biuro prasowe, stacja w Wiągu nie będzie miała bezpośredniego połączenia z S5. Dojazd będzie możliwy jedynie drogami lokalnymi. Czas pokaże, czy nie odbije się to na rentowności stacji i nie postawi pod znakiem zapytania sensu jej istnienia.
REKLAMA
W przypadku stacji w Grucznie, nasz Czytelnik miał rację, mówiąc o jej planowanej likwidacji i jednocześnie jej nie miał…
Stacja paliw w Grucznie jest zlokalizowana w miejscu, które zgodnie z planem inwestycji będzie przeznaczone na MOP, czyli Miejsce Obsługi Podróżnych – czytamy w informacji przesłanej nam przez Orlen. - To oznacza, że docelowo powstanie tam nowa stacja, a jej operator zostanie wybrany w drodze przetargu ogłoszonego przez GDDKiA.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl
Komentarze (0)