PKP chce zlikwidować przejazd w Gajewie przy jeziorze Zawada, a zamiast tego nieco dalej zbudować tunel w innej części wsi, Gajewo-Zabudowania.
Przestałby również istnieć przejazd w Twardej Górze na drodze prowadzącej do miejscowości Lalkowy, położonej już w województwie pomorskim.
- Planowana jest też likwidacja przejazdu w Twardej Górze na drodze łączącej tę wieś z Rychławą. Jego rolę przejąłby tunel lub wiadukt, zbudowany nieco dalej – mówi Czesław Woliński, burmistrz Nowego.
REKLAMA
W czerwcu i lipcu przedstawiciele PKP spotkali się z mieszkańcami w Nowem i Rychławie. O ile uczestnicy pierwszego spotkania nie mieli większych zastrzeżeń, o tyle na drugim wątpliwości mieszkańców budziła lokalizacja inwestycji.
- Chodzi o to, zeby powstała ona w takim miejscu, by nie musieli korzystać ze zbyt długiego objazdu na swoje pola i łąki – wyjaśnia burmistrz.
Miasto przygotowało pismo z uwagami mieszkańców i wysłało ją do PKP. Odpowiedź jeszcze nie nadeszła.
Kluczowe będzie zastąpienie wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Dzięki takim rozwiązaniom, pociągi będą mogły pojechać szybciej
Likwidacja przejazdów i zastępowanie ich tunelami lub wiaduktami to część większego projektu – modernizacji około 110-kilometrowego odcinku linii nr 131 między Złotnikami Kujawskimi koło Inowrocławia a Twardą Górą (gmina Nowe). W lutym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej.
W planach jest przebudowa 11 stacji, m.in. Bydgoszcz Główna, Pruszcz, Parlin, Terespol, Laskowice, Warlubie i Twarda Góra.
Przebudowane perony będą wyższe i lepiej oświetlone, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zamontowane zostaną nowe wiaty i ławki, oraz czytelne oznakowanie.
Przejazd Twarda Góra-Rychława zostanie zlikwidowany. Zastąpi go tunel lub wiadukt w innym miejscu / Fot. Jan Plit
- Kluczowe będzie zastąpienie wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Dzięki takim rozwiązaniom, pociągi będą mogły pojechać szybciej, a kierowcy i piesi będą przekraczać linię kolejową w sposób bezpieczniejszy i płynniejszy – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP.
Modernizacja linii między Złotnikami Kujawskimi a Twardą Górą zwiększy przepustowość, czyli trasą będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów. Pojadą też one znacznie szybciej – składy pasażerskie nawet do 200 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Prace przewidziano na lata 2022-2026. PKP chce sfinansować część inwestycji ze środków unijnych.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl
Wkoncu w Twardej Górze i
Wkoncu w Twardej Górze i Rychlawie coś się zacznie dziać. Bo w zimę nawet pług nie dojeżdża – chyba gmina taka biedna jest. Dzięki PKP pan Czesław będzie mógł przed wyborami sobie przypisać zasługi wybudowania wiaduktu……
Haha marzenia można mieć to
Haha marzenia można mieć to nic nie kosztuje !!!
Za drogę do nowego się weźcie
Za drogę do nowego się weźcie a nie rynki, wiadukciki, tunelei inne nieporzebne inwestycje
Nowe to wieś i ma burmistrza
Nowe to wieś i ma burmistrza który potwierdził rozbierając tory do jeszcze wtedy miasta.
Aktywny wizjoner.
Oby tylko przy takiej
Oby tylko przy takiej prędkości dały radę się zatrzymać na stacji końcowej. Czy PKP przewiduje budowę rond na torowisku pomiędzy Złotnikami, a Twardą Górą, usprawniłoby to znacznie ruch kolejowy na tej trasie i wyeliminowało mijanki które generują opóźnienia.