Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z możliwości zaznaczenia obecności firmy w sieci. Jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w digitalu, to zanim zaczniemy prowadzić bloga firmowego, to najpierw załóżmy stronę internetową, social media, a dopiero w dalszej kolejności zajmijmy się pisaniem artykułów eksperckich na naszego bloga. Obecność w sieci wymaga stabilnego, bezpiecznego i szybkiego internetu bez limitu dla firm. Dzięki niemu będziemy mogli sprawnie prowadzić swój biznes online.
Kiedy warto prowadzić bloga firmowego?
Prowadzenie bloga firmowego jest dość czasochłonnym zajęciem – wymaga regularnego pisania artykułów i ich publikacji, moderowania komentarzy i dyskusji pod postami, a także planowania nowych tematów, które będą atrakcyjne dla czytelników. Jest to działanie rekomendowane przede wszystkim firmom, którym zależy na opinii eksperta w danej branży. Blog może być doskonałym narzędziem pozyskiwania nowych klientów, np. jeśli prowadzimy firmę np. z zakresu rachunkowości i na blogu tłumaczymy odbiorcom różne zagadnienia związane z naszą firmą. Dzięki temu budujemy relacje biznesową opartą na zaufaniu, a przy tym zyskujemy szanse na pozyskanie nowych klientów. Blog firmowy to dobry pomysł w szczególności wśród branż skomplikowanych i nietypowych, a także jeśli produkt, który sprzedajemy, ma charakter niszowy.
Korzyści z prowadzenia bloga firmowego
Regularne prowadzenie bloga firmowego i publikowanie na nim materiałów, które będą angażować odbiorców, może przynieść wiele korzyści. Wśród najważniejszych można wymienić:
- budowanie świadomości i wizerunku marki w internecie – za sprawą artykułów na blogu można „przemycać” różne informacje na temat działalności firmy i jej produktów czy oferowanych usług,
- zwiększanie ruchu na stronie internetowej – jeśli blog postawiliśmy na subdomenie do naszej strony firmowej, to dzięki odpowiedniej strategii możemy pozyskiwać tani ruch, a tym samym zyskiwać nowych klientów,
- możliwość wchodzenia w interakcję z potencjalnymi klientami w komentarzach – dzięki temu możemy odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości klientów na bieżąco
- możliwość wypozycjonowana firmy jako eksperta w danej branży – dzięki artykułom eksperckim potencjalni klienci mogą postrzegać nas jako specjalistę w dziedzinie, na której nam zależy, co buduje przewagę nad konkurencją.
Prowadzenie bloga firmowego – najważniejsze zasady
Tak jak już wspomniano, prowadzenie bloga firmowego jest dość czasochłonnym zadaniem i niekiedy wymaga sporych nakładów kosztowych. Jeśli chcemy odnieść sukces w tej materii, to zdecydowanie powinniśmy przestrzegać kilku istotnych zasad – oto one:
- Regularność wpisów – blog firmowy wymaga ciągłego zasilania w nowe treści, dlatego warto wcześniej stworzyć content plan oraz harmonogram publikacji poszczególnych artykułów.
- Atrakcyjne i eksperckie treści – artykuły na blogu firmowym powinny być pisane przystępnym i atrakcyjnym dla odbiorcy językiem. Nie należy podawać skomplikowanych zagadnień w trudny sposób.
- Trendy w danej branży – warto powiadomić potencjalnych klientów o różnych nowościach na rynku właśnie za pośrednictwem swojego bloga firmowego.
- Pozycjonowanie artykułów – warto zadbać o to, aby treści tworzone na blogu były zgodne z zasadami SEO. Dzięki temu nasze treści będą lepiej pozycjonowały się w wyszukiwarce Google.
5. Informacje o produktach – tam, gdzie jest to możliwe, warto przemycać informacje o swoich produktach.
Komentarze (0)