Nie ma znaczenia czy jesteś influencerem i chcesz w sieci pokazać swoją twórczość czy jesteś przedsiębiorcą, posiadasz firmę i chcesz się rozwijać i zdobywać nowych klientów. Dobrze rozwinięty profil na Instagramie to jest właśnie to czego potrzebujesz.
Jak odpowiednio rozwinąć konto na Instagramie?
No właśnie to jest kluczowe pytanie. Profile w Social Mediach mogą zdziałać cuda pod względem rozwoju firmy i zdobycia nowych klientów, jednak musi być on odpowiednio rozwinięty pod względem aktywności pod postami i ilości obserwujących na Instagramie.
Na samym początku należy uzupełnić w sposób dokładny i rzetelny dane profilowe - nazwę, opis profilu, zdjęcie profilowe i dodać pierwsze posty. Wszystko musi być spójne i od razu tematycznie nawiązywać do tego, co będziesz robić. Ważnym aspektem jest też interesujące i ciekawe BIO na Instagramie.
Jeśli profil jest gotowy, na samym początku najlepszym pomysłem będzie zainwestowanie środków w kupno lajków i obserwujących. Pamiętaj, im więcej profil ma obserwatorów na IG, lajków i komentarzy pod postami, tym aktywniejszy się wydaje i częściej będzie pojawiał się w propozycjach innym osobom. Dbaj o odpowiednie posty, wstawiaj relacje i pokazuj Twoim fanom, że ten profil jest aktywny i mogą znaleźć na nim ciekawe, czasami śmieszne treści, które ich zainteresują. Możesz dodawać różne konkursy, rozpoczynać rozmowy. Na samym początku, kiedy nie masz tysięcy obserwujących - odpowiadaj na komentarze, zostawiaj lajki pod najciekawszymi i włączaj się w rozmowy zarówno na swoim profilu, jak i pod postami innych osób.
Marketing na Instagramie
Kiedy rozwiniesz już nieco konto i masz się czym na nim pochwalić, warto jest zainwestować w kampanie reklamowe na Instagramie. W managerze reklam znajdziesz wszystkie potrzebne funkcje. Będziesz mógł utworzyć reklamę, wybrać akcję, która nastąpi po kliknięciu w post reklamowy, czas trwania kampanii i jej budżet oraz co najważniejsze - docelową grupę odbiorców, która Cię interesuje.
Pamiętaj, szczególnie jeśli prowadzisz kampanie reklamową swojej firmy i zależy Ci na przykład na rozreklamowaniu szkoły jazdy kategorii B - kluczową kwestią jest grupa docelowa. Twoim celem nie jest wcale zdobycie jak największej ilości polubień czy obserwujących, tylko dotarcie do osób, które rzeczywiście usługami szkoły jazdy mogą być zainteresowane.
Wybierając osoby w grupie 17-22 lata, których historia wyszukiwania nawiązuje do nauki jazdy samochodem, kampania reklamowa ma szansę na największy sukces.
Pamiętaj! Odpowiedni marketing to nie tylko działania płatne!
Wiele osób ma podejście, że jedyna opcja na marketing i reklamy to płatne reklamy. Jest to poniekąd prawda, jednak nie do końca. Da się odnieść sukces na Instagramie również całkowicie za darmo.
Kluczowe jest tu odpowiednie prowadzenie konta, prowadzenie rozmów (pokazywanie się) pod innymi postami w podobnej tematyce no i najważniejsze - umiejętne dopasowywanie hasztagów, na podstawie których nasze posty mogą zostać znalezione przez inne osoby. Wielu użytkowników szukając ciekawych postów czy inspiracji używa do tego wyszukiwarki na Instagramie, która jest oparta na hasztagach. Do tego możemy użyć wyłącznie zbioru hasztagów i wyszukać wszystkie posty, które mają zawarty konkretny hasztag.
Jeśli sam nie chcesz marnować czasu na prowadzenie profilu firmowego na Instagramie lub wiesz, że nie do końca się na tym znasz i ktoś zrobi to lepiej, to warto jest skorzystać albo z usług dobrego influencera, który zawodowo zajmuje się prowadzeniem Social Mediów lub firmy marketingowej, która ma takie usługi w swojej ofercie.
Komentarze (0)