Partner strategiczny działu Biznes
Po tym, jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podziękowała Włochom, rozpisano przetarg na nowych wykonawców. 17 grudnia otwarto oferty. Chęć dokończenia budowy odcinka Nowe Marzy-Dworzysko wyraziło 6 firm. Najtańsza propozycja wyniosła 566,8 mln, a najdroższa 808,5 mln zł. Sęk w tym, że GDDKiA ma w budżecie tylko 421,7 mln zł, a więc o 145 mln zł mniej niż chce najtańsza firma.
Do przetargu na budowę drugiego odcinka, Dworzysko-Aleksandrowo stanęło 5 przedsiębiorstw. Niestety i tu mamy pat. Rozpiętość ofert waha się od 583,4 mln do 798,5 mln zł. To znacznie więcej niż blisko 448 mln zł, które przeznaczyła na ten cel GDDKiA.
Partner działu Biznes
Co dalej?
- Kolejnym etapem będzie weryfikacja złożonych ofert – informuje ogólnikowo Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Oznacza to tyle, że albo drogowcy dołożą brakujące sumy do najniższych ofert, albo ogłoszą kolejny przetarg. Tylko, że nie daje to żadnej gwarancji na wyłonienie wykonawców, którzy zmieszczą się w zaplanowanych budżetach. Wręcz przeciwnie. Rosnące koszty pracy, usług i materiałów budowlanych mogą sprawić, że za parę miesięcy firmy zawołają jeszcze więcej.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl