Partner strategiczny działu Biznes
Nowy model obsługi podatnika w naszym województwie będzie funkcjonował od 17 listopada. Natomiast dzień wcześniej będzie można zacząć rezerwować wizyty w urzędach skarbowych.
Na wizytę można umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki systemowi rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl
- telefonicznie – dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego, w Urzędzie Skarbowym w Świeciu numerem telefonu dedykowanym wyłącznie do umawiania wizyt będzie numer 52 33 24 453;
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt stanowiska obsługi podatnika.
Ważne!
- Nie musimy rezerwować wizyty, jeśli chcemy jedynie złożyć dokumenty, a nasza sprawa nie wymaga konsultacji z pracownikiem urzędu.
- Konieczność rezerwacji planowanej wizyty nie dotyczy urzędu wyspecjalizowanego, tzn. Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy.
REKLAMA
Korzystanie z usługi w czterech krótkich krokach
- Zarezerwuj wizytę wybierając rodzaj sprawy, datę i godzinę, w której możesz przyjść do urzędu. Następnie podaj swoje dane.
- Odbierz pocztę e-mail, jeżeli podasz jej adres. Otrzymasz informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
- Przyjdź do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udaj się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
- Jeśli wiesz, że nie możesz skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, odwołaj ją dzwoniąc do urzędu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.
Jak to będzie wyglądać w praktyce?
Jeśli potrzebujemy zaświadczenia, chcemy rozliczyć nabyty spadek, złożyć deklarację akcyzową o nabyciu samochodu lub zarejestrować kasę fiskalną, to w systemie rezerwacyjnym wybierzemy temat takiego spotkania i w e-mailu potwierdzającym zostaniemy poinformowani, gdzie w urzędzie będzie na nas czekał pracownik, który nas obsłuży.
Rezerwując wizytę możemy skorzystać z kart usług, które pozwolą nam przygotować się do załatwienia sprawy w urzędzie. Dzięki nim będziemy wiedzieć np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.
Dziś jest tak, że potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres e-mail podatnika, jeśli go podał. Docelowo planowane jest dodatkowe powiadamianie SMS-em. Pierwszy SMS byłby potwierdzeniem dokonania rezerwacji wizyty, a drugi – bliżej jej terminu – miałby o niej przypominać. To rozwiązanie będzie wprowadzane w przyszłym roku.
Jeżeli zdarzy się, że podatnik nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie do urzędu, poproszony zostanie o dokonanie rezerwacji w punkcie „Rezerwacja wizyty” zlokalizowanym w każdym urzędzie.
REKLAMA
Jakie korzyści daje nam e-rejestracja?
Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Z kolei wprowadzenie zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, a pozwolić na uniknięcie kolejek.
Skarbówka argumentuje, że usprawni to nie tylko obsługę, ale też wpłynie na bezpieczeństwo zdrowotne klientów w czasie pandemii.
redakcja@extraswiecie.pl
Komentarze (0)