Jak prowadzić bloga firmowego? Jak monetyzować jego potencjał?

Prowadzenie bloga firmowego to obecnie must have w wielu branżach. Pisanie artykułów eksperckich daje bardzo dużo możliwości – dzięki temu możemy w relatywnie łatwy sposób wypozycjonować własne przedsiębiorstwo jako eksperta w danej branży, a także pozyskać zaufanie i dobre opinie klientów. Własny blog firmowy to również świetny sposób na budowanie świadomości istnienia marki oraz budowanie jej pozytywnego wizerunku.
zdjecie

Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z możliwości zaznaczenia obecności firmy w sieci. Jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w digitalu, to zanim zaczniemy prowadzić bloga firmowego, to najpierw załóżmy stronę internetową, social media, a dopiero w dalszej kolejności zajmijmy się pisaniem artykułów eksperckich na naszego bloga. Obecność w sieci wymaga stabilnego, bezpiecznego i szybkiego internetu bez limitu dla firm. Dzięki niemu będziemy mogli sprawnie prowadzić swój biznes online.

Kiedy warto prowadzić bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego jest dość czasochłonnym zajęciem – wymaga regularnego pisania artykułów i ich publikacji, moderowania komentarzy i dyskusji pod postami, a także planowania nowych tematów, które będą atrakcyjne dla czytelników. Jest to działanie rekomendowane przede wszystkim firmom, którym zależy na opinii eksperta w danej branży. Blog może być doskonałym narzędziem pozyskiwania nowych klientów, np. jeśli prowadzimy firmę np. z zakresu rachunkowości i na blogu tłumaczymy odbiorcom różne zagadnienia związane z naszą firmą. Dzięki temu budujemy relacje biznesową opartą na zaufaniu, a przy tym zyskujemy szanse na pozyskanie nowych klientów. Blog firmowy to dobry pomysł w szczególności wśród branż skomplikowanych i nietypowych, a także jeśli produkt, który sprzedajemy, ma charakter niszowy.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Regularne prowadzenie bloga firmowego i publikowanie na nim materiałów, które będą angażować odbiorców, może przynieść wiele korzyści. Wśród najważniejszych można wymienić:

  • budowanie świadomości i wizerunku marki w internecie – za sprawą artykułów na blogu można „przemycać” różne informacje na temat działalności firmy i jej produktów czy oferowanych usług,
  • zwiększanie ruchu na stronie internetowej – jeśli blog postawiliśmy na subdomenie do naszej strony firmowej, to dzięki odpowiedniej strategii możemy pozyskiwać tani ruch, a tym samym zyskiwać nowych klientów,
  • możliwość wchodzenia w interakcję z potencjalnymi klientami w komentarzach – dzięki temu możemy odpowiadać na wszelkie pytania i wątpliwości klientów na bieżąco
  • możliwość wypozycjonowana firmy jako eksperta w danej branży – dzięki artykułom eksperckim potencjalni klienci mogą postrzegać nas jako specjalistę w dziedzinie, na której nam zależy, co buduje przewagę nad konkurencją.

Prowadzenie bloga firmowego – najważniejsze zasady

Tak jak już wspomniano, prowadzenie bloga firmowego jest dość czasochłonnym zadaniem i niekiedy wymaga sporych nakładów kosztowych. Jeśli chcemy odnieść sukces w tej materii, to zdecydowanie powinniśmy przestrzegać kilku istotnych zasad – oto one:

  1. Regularność wpisów – blog firmowy wymaga ciągłego zasilania w nowe treści, dlatego warto wcześniej stworzyć content plan oraz harmonogram publikacji poszczególnych artykułów.
  2. Atrakcyjne i eksperckie treści – artykuły na blogu firmowym powinny być pisane przystępnym i atrakcyjnym dla odbiorcy językiem. Nie należy podawać skomplikowanych zagadnień w trudny sposób.
  3. Trendy w danej branży – warto powiadomić potencjalnych klientów o różnych nowościach na rynku właśnie za pośrednictwem swojego bloga firmowego.
  4. Pozycjonowanie artykułów – warto zadbać o to, aby treści tworzone na blogu były zgodne z zasadami SEO. Dzięki temu nasze treści będą lepiej pozycjonowały się w wyszukiwarce Google.

5. Informacje o produktach – tam, gdzie jest to możliwe, warto przemycać informacje o swoich produktach.

Udostępnij

Wybrane dla Ciebie

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors