Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.

Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności.

Close GDPR info

Reklama

Extra Świecie

Imieniny obchodzą:

Edyta, Maria, Alojzy
REKLAMA

Świecie zamierza przedłużyć i "wpiąć" kolejną ulicę do nowego ronda

Andrzej Pudrzyński
27 listopada, 15:57

Do tematu przedłużenia ul. Armii Krajowej miasto podchodziło kilka razy, o czym nieraz informowaliśmy. Z roku na rok przekładano jednak inwestycję. Teraz ma być inaczej. Ogłoszono już nawet przetarg na wyłonienie wykonawcy.

Planowane przedłużenie ul. Armii Krajowej (czerwona linia) od ul. Ciepłej do nowego ronda
Fot. Sebastian Glaziński

REKLAMA

Kiedy w 2016 r. zakończono budowę ul. Armii Krajowej na odcinku między ul. Cukrowników i Ciepłą, miasto zapowiadało, że kolejnym krokiem będzie przedłużenie jej do skrzyżowania ul. Wodnej i Wojska Polskiego. Ulica miała powstać na pasie ziemi, gdzie kiedyś znajdowały się tory kolejowe. Miało to dodatkowo usprawnić i udrożnić ruch na Wojska Polskiego, głównej arterii komunikacyjnej Świecia.

Gmina rezerwowała pieniądze na inwestycję w kolejnych budżetach, ale jej realizację przekładano z roku na rok, bo pojawiły się trudności.

Tędy będzie przebiegał nowy odcinek ul. Armii Krajowej, która kończy się teraz na ul. Ciepłej / Fot. Andrzej Bartniak

- Najpierw mieliśmy problem z porozumieniem się z PKP, żeby w ogóle sprzedała nam ten pas ziemi - mówi Ryszard Sadowski, kierownik Wydziału Inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Świeciu. - W końcu udało się zawrzeć wstepne porozumienie. PKP w Bydgoszczy chciała pozbyć się gruntu, którego i tak nie użytkowała, a za który musiała gminie płacić podatek od nieruchomości. Ustalono, że sprzeda nam ten teren za symboliczną złotówkę.
REKLAMA


Wszystko już było na dobrej drodze, kiedy centrala PKP w Warszawie powiedziałe zdecydowanie "nie". Planowano wtedy liczne inwestycje w ramach programu Kolej Plus. Wśród miast, do których miało być doprowadzone połączenie kolejowe, znalazło się też Świecie.

Jeden ze scenariuszy zakładał, że nowa trakcja kolejowa z Terespola Pomorskiego zostanie doprowadzona w pobliże skrzyżowania ul. Wodnej i Wojska Polskiego, a niedaleko hurtowni Hydraulik powstanie dworzec.

Kiedy okazało się, że budowa połączenia kolejowego z Terespola miałaby kosztować 300 mln zł, z czego Świecie miałoby wyłożyć 45 mln, miasto nie przystąpiło do programu Kolej Plus.
REKLAMA

- Potem okazało się, że powiat zamierza zmodernizować część ul. Wojska Polskiego i zbudować trzy ronda, w tym jedno na skrzyżowaniu z ul. Wodną. Nie było sensu przedłużać Armii Krajowej, dopóki powiat nie zacznie go budować. Teraz, kiedy część ronda już powstała, mogliśmy wreszcie ogłosić przetarg na wykonawcę - argumentuje Ryszard Sadowski.

Wprawdzie nadal nie ma zgody od PKP na sprzedaż pasa gruntu między ul. Ciepłą a Wodną, ale miasto zamierza skorzystać ze ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Ta swego rodzaju specustawa pozwala na zbudowanie drogi, nawet przy sprzeciwie właściciela terenu. Samorządy korzystaja z niej, aby sprzeciw jednego właściciela, choćby nawet niewielkiej działki, nie zabokował budowy całej drogi. Budowa jest więc realizowana, a negocjacje z właścicielem trwają nadal, nie opóźniając całej inwestycji.
REKLAMA


- Ze ZRID skorzystał powiat przy budowie ronda koło Enei, bo potrzebował na to odpowiednio dużo miejsca, w tym części terenu należącego do PKP. My zamierzamy zastosować to samo rozwiązanie. Złożyliśmy już odpowiedni wniosek do starostwa, a jednocześnie ogłosiliśmy przetarg - wyjaśnia Ryszard Sadowski.

Firmy mają czas na składanie ofert do 10 grudnia. Wtedy też dowiemy się, jaką kwotę miasto będzie musiało na to przeznaczyć.

Na 375-metrowym odcinku między ul. Ciepłą a rondem u zbiegu ulic Wodnej i Wojska Polskiego pojawi się asfaltowa nawierzchnia o szrokości 7 m. Powstaną też chodnik z polbruku i asfaltowa ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlało 10 lamp ledowych. Oprócz tego prace zakładają budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę sieci ciepłowniczej i energetycznej.
REKLAMA

- Wykonawca, który wygra przetarg, będzie musiał ustalić z firmą Colas, która prowadzi prace dla powiatu, odpowiedni moment "wpięcia" się do ronda, tak, aby nie niszczyć tego, co juz zostało na nim zrobione - zaznacza Ryszard Sadowski.

To, kiedy ruszą prace przy przedłużeniu ul. Armii Krajowej, będzie zależało od postępu robót przy budowie ronda koło Enei oraz od zimy. Jesli będzie łagodna, prace będą mogły być prowadzone nawet w styczniu, jeśli przymrozi i sypnie śniegiem, trzeba będzie czekać do wiosny. W specyfikacji przetargowej określono czas realizacji inwestycji na 8 miesięcy od podpisania umowy.

Budowane przez powiat rondo będzie miało aż sześć wlotów: z przedłużonego odcinka ul. Armii Krajowej, z Wodnej, dwa z Wojska Polskiego, z Różanej i Malinowej.

a [dot] pudrzynskiatextraswiecie [dot] pl
REKLAMA

Komentarze (31)

I bardzo dobrze. 

Odpowiedzi: 0

skoro ponad 10 mln zł było potrzebne na sprzątnięcie prywatnych śmieci z vistuli to na budowe drogi też się powinny szybko znaleźć. koszta budowy pewnie podobne lub mniejsze od tych śmieci

Odpowiedzi: 0

Już od dawna powinno się myśleć o budowie alternatywnej drogi przez Wdę w Przechowie

Odpowiedzi: 0

Od tego ronda powinna być droga alternatywna do ul. WP i połączyć się przez rzekę z ulicą Chełmińską

Odpowiedzi: 1

Racja.

Odpowiedzi: 0

Tylko tory mi tam zrobić bo doniosę na was do was ze nie ma torów 

Odpowiedzi: 1

Jakaś obsesja czy co, gosciu

Odpowiedzi: 0

Całe tory od drogi prowadzacej na bramę nr 3 w MONDI po przez Bydgoska aż do wodnej powinny być wymienione na asfalt aż do Wodnej , wtedy byłby rozładowany ruch na Wojska polskiego a tak jeżeli przedłuża ul Armi krajowej to korki na rondzie przed mostem i koło Orlenu były są i będą

Odpowiedzi: 0

Szkoda że świecie   nie zgodziło się na kolej plus na pociągi żeby gdzie kolwiek dojechać 

Odpowiedzi: 0

Czy to nowe rondo to znowu będzie takie bardziej jajo?

Odpowiedzi: 1

Nie, tym razem ma być kwadratowe.

Odpowiedzi: 0

Byle było poziome,a nie jak to nowe rzed torami krzywe jakieś.

Odpowiedzi: 1

Koła z prawej strony auta podpompuj to i rondo ci się wyprostuje

Odpowiedzi: 0

Ronda tylko częściowo rozwiążą tłok na WP , między nimi są krótkie odcinki . Tylko alternatywna ulica do WP przez Wdę do Chełmińskiej rozwiąże problem.

Odpowiedzi: 1

bzdura, badania mówią, że budowanie kolejnych pasów ruchu i ulic wcale nie pomaga, nie ma sensu betonować wszystkiego dla ruchu aut, zaraz litr benzyny będzi po 10 zł i zobaczymy jakie będą korki

Odpowiedzi: 1

Prawie się zgodzę. Zbytnia swoboda w dostępie do aut sprawia że nasze miasteczko jest tak zatłoczone. Dziś praktycznie każdy kto kończy 18lat idzie na kurs PJ i zaraz po tym kupuje pierwsze auto. Posiadanie PJ stało się oczywiste jak posiadanie dowodu tożsamości. Jednakże dobrze przemyślana infrastruktura drogowa jest nam niezwykle potrzebna. Postulowałbym także aby tak poważna firma jak mondi wprowadziła darmowa komunikację miejska dla swoich pracowników lub np jakieś dodatki dla tych co dojeżdżają rowerami. Pole do popisu jest duże. Wystarczy dobra wola i nic na siłę. Wszakże to pracownicy tworzą firmę 

Odpowiedzi: 1

Z jakiej racji firma ma zapewniać pracownikom darmową komunikację lub jakieś dopłaty do rowerów? Może pracownicy wcale nie chcą takiego rozwiązania? Sens jeżdżenia do pracy samochodem jest taki, że po pracy robi się zakupy, odbiera dziecko ze żłobka lub przedszkola i załatwia 1000 innych spraw. Teraz mi powiedz jak ty to widzisz, pomykasz wszędzie rowerykiem, czy autobus miejski wozi cię od sklepu do sklepu i od żłobka do przedszkola? Dla człowieka który pracuje auto = niezależność i zaoszczędzony czas.

Odpowiedzi: 1

No to słuchaj, nie uwierzysz. Kiedyś właśnie tak to wyglądało. I jakoś wszyscy mieli czas na wszystko i wszędzie zdążyli. Zakupy robiło się w jednym sklepie lub kilku branżowych np. mięso w mięsnym. A teraz robi się tournee po mieście i stoi w korkach i kolejkach do kas. Cena postępu. Z jednej strony staramy się oszczędzać czas a z drugiej tracimy go na pierdoły. Ale spotykam coraz więcej osób, które po jakimś czasie dochodzą do tych samych wniosków. Zwolnij i ciesz się życiem bo nie wiadomo co będzie jutro. Ale co ja tam wiem. 

Odpowiedzi: 1

No właśnie, to było kiedyś, ale niestety czasy się zmieniają. Popatrz dookoła siebie, zobacz jak teraz czas szybko umyka... niestety wszędzie trzeba się spieszyć.

Odpowiedzi: 0

Oby nie wyszedł taki sam knot komunikacyjny jak w Przechowie nieopodal wiaduktu.Mam na myśli skierowanie całego ruchu na jedno rondo.Mialo być lepiej,a jest jak jest.

Odpowiedzi: 2

Nie byłoby jeszcze tak źle gdyby zamiast wpinać do tego ronda trasę chojnice-torun zrobiliby zjazdy na mp7 z tejże trasy. W sumie nawet te rozwiązanie ze światłami które tam było nie było złe bo nie ma tam jakiegoś przesadnego ruchu. No ale ktoś to przecież przemyślał, obliczył, skonsultował... Prawda? 

Odpowiedzi: 0

Zgadza się 

Odpowiedzi: 0

Wprowadzić ruch tylko dla aut elektrycznych i nie będzie korków, ewentualnie dla hybryd.

Odpowiedzi: 1

Skąd ty się urwałeś? Nie tylko auta osobowe, ale też transport, dostawy, tranzyty, obecnie, w zdecydowanej większości realizowane są przez auta spalinowe. Więc następnym razem logicznie przemyśl zanim coś jeszcze napiszesz.

Odpowiedzi: 0

Jakoś nikt nie pomyślał aby połączyć ulicę Mestwina z W.P. Krótki odcinek kilka metrów a łatwiej można by było zapchane centrum

Odpowiedzi: 2

Chodzi o opuszczenie centrum miasta

Odpowiedzi: 0

A gdzie to wcisnąć? 

Odpowiedzi: 0

Bardzo dobry pomysł z tym ZRiD-em. Trzeba pomyśleć o połączeniu ul. Armii Krajowej i Wojska Polskiego za Kauflandem i Dworcem PKS.

Odpowiedzi: 0

Już mówi się i mówi o tym to nie ma się czym chwalić bo to powinno być już dawno zrobione. Wydłużenie drogi do Chełmińskiej odciąży całe i tak już zasmogowane Przechowo. To samo połączenie z 800lecia przez górne Marianki do Tucholskiej już dawno powinno być skoro pobudowano tak duże osiedla. Czekamy na wszystkie alternatywne drogi do WP. Bez świateł. 

Odpowiedzi: 0

Tych komunistów z PKP powinno się wypieprzyć na zbity pysk. Co czytam artykuły o jakichś inwestycjach, gdzie w grę wchodzi teren należący do nich, to zawsze są na "nie", robią wielkie problemy i komplikują wszystko. Śmieszni ludzie tam muszą pracować

Odpowiedzi: 0

Strony

Redakcja portalu extraswiecie.pl nie odpowiada za treści zamieszczanych przez czytelników komentarzy, zastrzegając sobie jednocześnie prawo do ich moderowania oraz kasowania w przypadkach ewidentnego naruszania prawa lub dobrych obyczajów. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyliście opinię, która łamie prawo lub dobry obyczaj, powiadomcie nas: [email protected] lub użyjcie przycisku Zgłoś komentarz