Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.

Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności.

Close GDPR info

Reklama

Extra Świecie

Imieniny obchodzą:

Edyta, Maria, Alojzy
REKLAMA

Wspólnie budujemy markę Borów Tucholskich. Warto, bo są piękne

materiał informacyjny K-POT
23 sierpnia, 20:37

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna buduje od 5 lat turystyczną markę województwa „Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc”.

Praca nad stworzeniem marki Borów Tucholskich rozpoczęła się od dwudniowych warsztatów w Tucholi i Osiu

Ma ona charakter parasolowy dla 5 marek regionalnych: Kujaw, Pałuk, Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły, Pojezierza Brodnickiego. Dzięki środkom z Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, zrealizowano dotąd dwa projekty, w wyniku których powstały strategie marek: Kujawy (2019) oraz Pałuki (2020).

W 2021 roku, dzięki wsparciu finansowemu Powiatu Świeckiego oraz Tucholskiego, rozpoczęto pracę nad budowaniem marki Borów Tucholskich.

To region o wyjątkowym potencjale w kontekście trendów, które podczas pandemii wirusa COVID-19 szczególnie przybrały na sile, przechodząc z pozycji niszowych do zapowiadanego przez ekspertów post-covidowego kanonu turystyki, w tym:

  • LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) - styl życia, w którym dominuje troska o zdrowie, zrównoważony rozwój oraz harmonia z naturą;
  • slow tourism; wypoczynek offline;
  • mikroturystyka (bliskie sąsiedztwo Bydgoszczy, Trójmiasta, Grudziądza);
  • silver tourism – turystyka senioralna.

Jest to jednocześnie przykład regionu, który, zyskawszy popularność w epoce wczasów rodzinnych i wyjazdów pracowniczych na grzybobrania, do dzisiaj pozostaje kojarzony z tymi formami wypoczynku. Wysoki poziom lojalności klientów (Bory odwiedzają kolejne pokolenia tych samych rodzin) z jednej strony stanowi wypracowany przez lata zasób, z drugiej - zobowiązuje do ustawicznej pracy nad ofertą.

Gestorzy atrakcji, gospodarstw agroturystycznych i licznych obiektów noclegowych zorientowanych na obsługę turystów indywidualnych zgłaszają potrzebę zmiany w kreowaniu wizerunku regionu, upatrując szansy w spójnych i długofalowych działaniach marketingowych, tworzeniu sieci współpracy.

Praca nad stworzeniem marki Borów rozpoczęła się od dwudniowych warsztatów, które odbyły się w Tucholi oraz w Osiu. Do współpracy zaproszono przedstawicieli branży turystycznej, lokalnych organizacji turystycznych oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

- W budowaniu marki terytorialnej najważniejsza jest współpraca – podkreśla Agnieszka Kowalkowska, Dyrektor Biura Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Na nic strategia, jeśli nie będzie chętnych by ją realizować. Bory Tucholskiej – tak po stronie świeckiej, jak i tucholskiej, reprezentowali przedstawiciele JST, NGO i branży turystycznej, a także leśnicy. Na zaproszenie K-POT oraz obu powiatów odpowiedziały osoby, które wiedzą, że marka to nie tylko nazwa i promocyjne hasło, ale poukładane w strategię pomysły i plany na to, jak komunikować naszą ofertę mieszkańcom województwa i turystom - zarówno polskim, jak i zagranicznym. Cieszę się z twórczej atmosfery spotkania ale też z gotowości do wspólnej pracy i rzetelnej oceny sytuacji. Mamy unikatowe walory i rozpoznawalność, ale przed nami podział ról w strategicznym procesie i wyzwania polegające na konsekwencji i trwałym zaangażowaniu wszystkich stron. Nasz entuzjazm trzeba przekuć w konkretne zadania do realizacji. Wierzę, że tak się stanie.

- Jestem wdzięczny za zaproszenie do prac nad marką turystyczną Bory Tucholskie – zaznacza Piotr Kończewski, Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE. - To duża sprawa i wielka frajda uczestniczyć w takim działaniu. Od zawsze miałem i mam świadomość istnienia marki Bory Tucholskie, a te prace które wspólnie rozpoczęliśmy pod egidą Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej mają ją tylko na nowo zdefiniować, wzmocnić i wyznaczyć kierunki na przyszłość. Spora część Borów Tucholskich to obszar, który od dawna obejmujemy działaniem Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE i samej (również tworzonej) marki KOCIEWIE. Jako LOT KOCIEWIE z naszymi partnerami samorządowymi i branżowymi będziemy musieli sobie również to przepracować oraz ułożyć tak, aby wzmacniać konstelacje dobrych miejsc. Myślę, że jest na tym terenie miejsce na obie marki działające w synergii.

- Cieszę się, że mogę brać udział w projekcie – mówi Andrzej Kowalski, Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu. – Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się nam wyłonić najważniejsze zasoby turystyczne Borów Tucholskich, co pozwoli wypełnić markę turystyczną treścią i sprawi, że będzie oferowała autentyczne wartości turystom, którzy zechcą spędzić u nas czas.