Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama

Wiadomości

Wspólnie budujemy markę Borów Tucholskich. Warto, bo są piękne

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna buduje od 5 lat turystyczną markę województwa „Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc”.

Udostępnij
img_9297

Ma ona charakter parasolowy dla 5 marek regionalnych: Kujaw, Pałuk, Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły, Pojezierza Brodnickiego. Dzięki środkom z Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, zrealizowano dotąd dwa projekty, w wyniku których powstały strategie marek: Kujawy (2019) oraz Pałuki (2020).

W 2021 roku, dzięki wsparciu finansowemu Powiatu Świeckiego oraz Tucholskiego, rozpoczęto pracę nad budowaniem marki Borów Tucholskich.

To region o wyjątkowym potencjale w kontekście trendów, które podczas pandemii wirusa COVID-19 szczególnie przybrały na sile, przechodząc z pozycji niszowych do zapowiadanego przez ekspertów post-covidowego kanonu turystyki, w tym:

Reklama
Reklama
  • LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) - styl życia, w którym dominuje troska o zdrowie, zrównoważony rozwój oraz harmonia z naturą;
  • slow tourism; wypoczynek offline;
  • mikroturystyka (bliskie sąsiedztwo Bydgoszczy, Trójmiasta, Grudziądza);
  • silver tourism – turystyka senioralna.

Reklama
Reklama

Jest to jednocześnie przykład regionu, który, zyskawszy popularność w epoce wczasów rodzinnych i wyjazdów pracowniczych na grzybobrania, do dzisiaj pozostaje kojarzony z tymi formami wypoczynku. Wysoki poziom lojalności klientów (Bory odwiedzają kolejne pokolenia tych samych rodzin) z jednej strony stanowi wypracowany przez lata zasób, z drugiej - zobowiązuje do ustawicznej pracy nad ofertą.

Gestorzy atrakcji, gospodarstw agroturystycznych i licznych obiektów noclegowych zorientowanych na obsługę turystów indywidualnych zgłaszają potrzebę zmiany w kreowaniu wizerunku regionu, upatrując szansy w spójnych i długofalowych działaniach marketingowych, tworzeniu sieci współpracy.

Praca nad stworzeniem marki Borów rozpoczęła się od dwudniowych warsztatów, które odbyły się w Tucholi oraz w Osiu. Do współpracy zaproszono przedstawicieli branży turystycznej, lokalnych organizacji turystycznych oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Reklama
Reklama

- W budowaniu marki terytorialnej najważniejsza jest współpraca – podkreśla Agnieszka Kowalkowska, Dyrektor Biura Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Na nic strategia, jeśli nie będzie chętnych by ją realizować. Bory Tucholskiej – tak po stronie świeckiej, jak i tucholskiej, reprezentowali przedstawiciele JST, NGO i branży turystycznej, a także leśnicy. Na zaproszenie K-POT oraz obu powiatów odpowiedziały osoby, które wiedzą, że marka to nie tylko nazwa i promocyjne hasło, ale poukładane w strategię pomysły i plany na to, jak komunikować naszą ofertę mieszkańcom województwa i turystom - zarówno polskim, jak i zagranicznym. Cieszę się z twórczej atmosfery spotkania ale też z gotowości do wspólnej pracy i rzetelnej oceny sytuacji. Mamy unikatowe walory i rozpoznawalność, ale przed nami podział ról w strategicznym procesie i wyzwania polegające na konsekwencji i trwałym zaangażowaniu wszystkich stron. Nasz entuzjazm trzeba przekuć w konkretne zadania do realizacji. Wierzę, że tak się stanie.

Reklama
Reklama

- Jestem wdzięczny za zaproszenie do prac nad marką turystyczną Bory Tucholskie – zaznacza Piotr Kończewski, Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE. - To duża sprawa i wielka frajda uczestniczyć w takim działaniu. Od zawsze miałem i mam świadomość istnienia marki Bory Tucholskie, a te prace które wspólnie rozpoczęliśmy pod egidą Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej mają ją tylko na nowo zdefiniować, wzmocnić i wyznaczyć kierunki na przyszłość. Spora część Borów Tucholskich to obszar, który od dawna obejmujemy działaniem Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE i samej (również tworzonej) marki KOCIEWIE. Jako LOT KOCIEWIE z naszymi partnerami samorządowymi i branżowymi będziemy musieli sobie również to przepracować oraz ułożyć tak, aby wzmacniać konstelacje dobrych miejsc. Myślę, że jest na tym terenie miejsce na obie marki działające w synergii.

Reklama
Reklama

- Cieszę się, że mogę brać udział w projekcie – mówi Andrzej Kowalski, Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu. – Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się nam wyłonić najważniejsze zasoby turystyczne Borów Tucholskich, co pozwoli wypełnić markę turystyczną treścią i sprawi, że będzie oferowała autentyczne wartości turystom, którzy zechcą spędzić u nas czas.

Udostępnij

Komentarze (0)

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Trwa budowa obiektu handlowo-usługowego na terenie po dawnej cukrowni w Świeciu. Właściciel zapowiada, że pierwsi klienci pojawią się w nim już niedługo.

Wiadomości

Prokuratura podała nowe informacje w sprawie oszukanego senatora i akcji policji w Świeciu, gdzie zatrzymano trzy osoby. Dwóm z nich postawiono zarzuty.

Wideo

Mieszkańcy chyba będą zgodni co do tego, że powrót świątecznego jarmarku na Duży Rynek w Świeciu to bardzo dobre posunięcie.

Wiadomości

Od wczoraj rondo przy szpitalu oficjalnie nosi imię Honorowych Dawców Krwi. W ten symboliczny sposób uhonorowano osoby, które bezinteresownie niosą pomoc innym.

Wiadomości

Gmina rozstrzygnęła przetarg na budowę w Świeciu dwóch rond i łączącej je ulicy.

Wiadomości

Minęło dziewięć lat od zapowiadanej budowy nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Świeciu. Od tego czasu kilka razy zmieniły się rządy, a komendy jak...

Reklama
Reklama

Wiadomości

Tradycyjnie pod koniec roku ogłaszane są wyniki rankingu gmin najwyżej ocenianych w poszczególnych województwach pod względem rozwoju społeczno-gospodarczego. Świecie zajęło pierwsze miejsce w kategorii...

Wiadomości

Ponad 50 lat działalności Leszka Piotrowskiego w boksie zostało zauważone i docenione przez Kancelarię Prezydenta. Andrzej Duda nadał świecianinowi Złoty Krzyż Zasługi.

Wiadomości

Podczas czwartkowej sesji głosowano w sprawie nadania rondu na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego, Wodnej, Różanej i Armii Krajowej w Świeciu imienia Leona Neumanna. Projekt...

Styl życia

„Muzyka jest tą częścią składową historii, która przetrwała wszystkie epoki aż do naszych czasów” – to fragment wstępu książki „Poezja i gitara. Motywy historyczne...

Sport

Reprezentacja Komendy Powiatowej Policji w Świeciu kolejny raz zwyciężyła w Policyjnym Turnieju Bowlingowym. W zmaganiach udział wzięło 15 policyjnych drużyn.

Wiadomości

Święta jeszcze się nie rozpoczęły, a już ktoś zniszczył ozdoby na osiedlu Marianki.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Prokuratura podała nowe informacje w sprawie oszukanego senatora i akcji policji w Świeciu, gdzie zatrzymano trzy osoby. Dwóm z nich postawiono zarzuty.

Wiadomości

Podczas czwartkowej sesji głosowano w sprawie nadania rondu na skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego, Wodnej, Różanej i Armii Krajowej w Świeciu imienia Leona Neumanna. Projekt...

Wiadomości

Święta jeszcze się nie rozpoczęły, a już ktoś zniszczył ozdoby na osiedlu Marianki.

Wiadomości

Nie brakuje osób, którym nie spodobała się decyzja o zniszczeniu domków dla kotów znajdujących się na tyłach Nowego Szpitala w Świeciu. Dyrekcja lecznicy tłumaczy...

Wiadomości

Senator z województwa kujawsko-pomorskiego padł ofiarą oszustów, którzy działali metodą "na policjanta". W związku ze sprawą w Świeciu zatrzymano trzy osoby.

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Wideo

Mieszkańcy chyba będą zgodni co do tego, że powrót świątecznego jarmarku na Duży Rynek w Świeciu to bardzo dobre posunięcie.

Wideo

Prawie dwie godziny trwała dzisiejsza motocyklowa przejażdżka członków stowarzyszenia Wataha Świecie, którzy w czasie postojów częstowali dzieci słodyczami.

Wideo

W Szkole Podstawowej nr 7 w Świeciu odbył się wczoraj kiermasz charytatywny, z którego dochód zostanie przekazany fundacji wspierającej leczenie dzieci walczących z rakiem.