- Między mostem na Wiśle a ul. Nad Groblą w Chełmnie układano nową nawierzchnię - informuje bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wraz z końcem przerwy zimowej liczymy na przychylność aury, która dla realizacji robót jest bardzo potrzebna. W wielu miejscach trwają też prace ziemne i przygotowania do startu frontów robót - zapewnia GDDKiA.
Przerwa zimowa trwa od połowy grudnia do połowy marca. W tym czasie wykonawca, ze względu na mróz i śnieg ma prawo przerwać prace.
Rzecz w tym, że umowę na przebudowę tego odcinka trasy krajowej nr 91 GDDKiA podpisała z konsorcjum Kobylarnia - Mirbud w maju 2022 r. Prace rozpoczęto we wrześniu i... dość szybko przerwano.
Najbardziej widocznym efektem robót po stronie świeckiej jest wykop ciągnący się jednym pasem jezdni, gdzie usunięto nawierzchnię i podłoże. Drugi widoczny efekt to utrudnienia w ruchu na jedynym przejezdnym pasie.
- Remont był potrzebny. Tylko dlaczego on tak się ślimaczy? - pytają kierowcy.
Ich irytacja wzrosła, kiedy kilkanaście dni temu podaliśmy w Extra Świecie, że modernizacja drogi potrwa dłużej. Początkowo planowano, że trasa będzie gotowa do końca września tego roku.
Jak poinformowała GDDKiA, termin uległ przesunięciu i nastąpi to dopiero w czwartym kwartale, czyli do końca grudnia. Dlaczego?
- Z uwagi na konieczność rozwiązania problemów dotyczących podłoża gruntowego, wymagane stało się wprowadzenia korekt pierwotnie przyjętych rozwiązań technologicznych - mówił Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W sumie modernizacja drogi krajowej nr 91 obejmuje 6,5-kilometrowy fragment od skrzyżowania z ulicą Chełmińską w Świeciu do okolic skrzyżowania z trasą wojewódzką nr 550 w Grubnie koło Chełmna.
Zobacz nagranie udostępnione przez GDDKiA.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl