Jak przebiega budowa wiaduktu w Terespolu? Ile jeszcze potrwają objazdy?

Trwa budowa wiaduktu nad magistralą kolejową w Terespolu Pomorskim. Równocześnie we Franciszkowie modernizowany jest kolejny odcinek drogi wojewódzkiej nr 240.

240-terespol-a

Nowy wiadukt w Terespolu Pomorskim (gmina Świecie) powstaje w miejscu starego. Wykonawca, spółka Marbro z Gdańska, rozebrał już stary obiekt i zrealizował część robót ziemnych, które umożliwiły wjazd palownicy - sprzętu do wzmocnienia gruntu pod nowe przyczółki.

- Równocześnie w zakładzie wykonawcy powstają stalowe elementy konstrukcji nowego pomostu. Będą on zespalane na placu budowy, co usprawni kolejny etap inwestycji - wyjaśnia Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

Wiadukt będzie konstrukcją jednoprzęsłową o długości około 48 metrów.

Na obiekcie o szerokości blisko 15 metrów znajdzie się także ciąg pieszo-rowerowy, który połączy odcinki trasy rowerowej wybudowanej podczas modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240 między Polskim Konopatem a Terespolem Pomorskim.

Wiadukt zyska odwodnienie, bariery i balustrady, a jego nośność wyniesie 40 ton.

Zmodernizowany obiekt umożliwi też docelową przebudowę magistrali kolejowej wraz z podniesieniem prędkości na torowisku z Bydgoszczy do Trójmiasta do 160 km/h.

Wykonawca na realizację robót ma 15 miesięcy, do których nie wlicza się okresu zimowego (15 grudnia-15 marca).

- Wszystkie prace mają być ukończone wiosną przyszłego roku. Po odbiorach będą objęte siedmioletnią gwarancją. Inwestycja o wartości ponad 15 mln złotych finansowana jest z budżetu samorządu województwa kujawsko-pomorskiego - informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Z początkiem kwietnia rozpoczęły się także modernizacje dwóch odcinków drogi wojewódzkiej nr 240. Jeden z nich to Franciszkowo-Błądzim o długość 1,7 km na pograniczu gmin Bukowiec i Lniano. Wartość inwestycji to 3,28 mln zł. Realizuje je Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kozłowa.

Poza położeniem nowej nawierzchni, wzmocnieniem konstrukcji i poprawą odwodnienia, budowane są nowe przystanki oraz utwardzane kruszywem pobocza.

- Inwestycje połączyliśmy także z wymianą barier i słupków prowadzących oraz wykonaniem nowego oznakowania pionowego i poziomego. Zakończenie wszystkich robót i odbiory planowane są w wakacje - zapowiada ZDW.

Wartość obydwu inwestycji, również finansowanych z budżetu samorządu województwa, to ponad 9 mln zł.

redakcja@extraswiecie.pl

Udostępnij

Wybrane dla Ciebie

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors