O zmianę nazwy zwrócił się do zarządu województwa dyrektor im. dr J. Bednarza w Świeciu (informowaliśmy o tym tutaj).
Podczas listopadowej sesji Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego podjął uchwałę o wprowadzeniu zmian do nazwy dla świeckiego szpitala. Znikną frazy "nerwowo i psychicznie chorych".
Jak argumentowano, sformułowanie "szpital psychiatryczny" na podstawie panujących stereotypów budzi złe skojarzenia. Nowa nazwa placówki powinna mieć pozytywny i przyjazny wydźwięk oraz nie wzbudzać negatywnych emocji, przy jednoczesnym określeniu rodzaju podmiotu leczniczego.
Nowa nazwa placówki to Szpital Zdrowia Psychicznego im. dr. Józefa Bednarza w Świeciu.
Szpital ogłosił konkurs na nowe logo. Jak możemy przeczytać na profilu placówki, wpłynęło mnóstwo prac. Komisja konkursowa wybrała cztery.
To właśnie na te prace można głosować. Zwycięży logo, które zdobędzie najwięcej polubień, czyli symbolu kciuka w górę lub serduszka. Każdy może zagłosować tylko na jedno, wybrane logo. Zwycięzca wybranego logotypu otrzyma 15 tys. zł. Dla pozostałej trójki również przewidziano nagrody.
Komisja konkursowa może mieć jednak twardy orzech do zgryzienia. Internauci szybko wychwycili, że oryginalność dwóch projektów budzi poważne wątpliwości. Pojawiły się zarzuty, że bazowano na wcześniejszych projektach innych twórców, które można znaleźć w Internecie.
Jesteśmy wdzięczni internautom, że podzielili się z nami swoimi zastrzeżeniami. Przyznam, że jesteśmy zaskoczeni. Podejmując ostateczną decyzję na pewno weźmiemy je pod uwagę - podkreśla Dariusz Rutkowski, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu.
Zresztą każdy sam może wyrobić sobie zdanie, analizując post dotyczący konkursu na profilu facebookowym szpitala i zamieszczone pod nim komentarze.
Nie znam nikogo komu przeszkadzała by nazwa szpitala. I ze względu na historię i szacunek do tego miejsca oraz ludzi, którzy tworzyli tę placówkę dyrektor, jakże nowoczesny i stosunkowo młody, nie powinien wprowadzać żadnych zmian, a sejmik nie powinien w to ingerować.
Lepsze projekty można samemu wykonać korzystając z bezpłatnych generatorów logo w internecie, serio. Wykonam lepsze logo i chętnie zgarnę te 15 koła. A na poważnie, dlaczego zadem grafik nie wpadł na pomysł wykorzystania wizerunku dr Józefa Bednarza, który jest patronem szpitala? Ten człowiek to prawdziwy bohater. A co do głosowania, nie trzeba być znawca Facebooka, żeby wychwycić fajkowe profile głosujących…
Chodzi o to że gdy trafia tam człowiek w kryzysie psychicznymi dostaje wypis ze Szpitala psychiatrycznego dla psychicznie i nerwowo chorych, zostaje stygmatyzowany. A teraz będzie miał wypis ze szpitala zdrowia psychicznego. Kolosalna różnica dla pacjenta , i popieram tą inicjatywę.
Zamiast szpital może nazwać kurort
Cała ta akcja ma na celu tylko i wyłącznie ocieplenie wizerunku. Przecież każdy wie że w powiecie świeckim w medycynie jest bardzo źle. Najlepiej całkowicie zabrać i wysyłać pacjentów na Wiejską, tam po konsultacji z krajowym błaznem o dziobatym pysku transportować z pomocą Antoniego do pobliskich Tworek. Jedyna słuszna drogą.
Fajkowe konta głosują na logo – widoczne to jest w przypadku pierwszej propozycji logo.
Głosowanie nie jest sprawiedliwe, lepsze prace były wykonane, mam nadzieję że szpital odniesie się do tego. Autorzy plagiatów powinni ponieść konsekwencje… w regulaminie jest mowa o oryginalności, a zostaly wybrane skopiowane pracę
Szpital powinien udostępnić wszystkie zgłoszone projekty
Żadne logo w żaden sposób nie kojarzy się ze zdrowiem psychicznym…
Według organizatora konkursu logo miało być przyjazne, proste i łatwe do zapamiętania, a wybrano 4 prace wielokolorowe, mało, albo wcale nie kojarzące się ze zdrowiem psychicznym i w wykorzystaniu na szerszym polo trudne do zrealizowania. Poza tym głosowanie na Facebooku przez fake’owe konta to przesada i bardzo niesprawiedliwe. Zaskakujące jest też to, że szpital nie weryfikując projektów po prostu wrzucił 4 projekty na Facebook i zdziwieni reakcją ludzi w ciągu kilku godzin zablokowali możliwość komentowania, bo widzieli chyba, że strzelili sobie tą akcją w kolano. Chcieli logo oryginalne i nowoczesne, a wybrali, jak to zwykle bywa kolorowe coś tam, coś tam i to jeszcze 4 zamiast 3, bo takie to wszystko fajne….