Potrzebę uruchomienia takiego połączenia sygnalizowali miastu działkowcy.
- W dużej mierze to ludzie starsi. Nie wszyscy mogą dotrzeć tam samochodami, szczególnie kobiety, więc linia komunikacji miejskiej byłaby dla nich dużym udogodnieniem. Zwłaszcza, jeśli ktoś mieszka w dużej odległości od ogródków, na przykład na Mariankach – wyjaśnia Paweł Knapik, zastępca burmistrza Świecia.
REKLAMA
Autobusy lub busy kursowałyby sezonowo, w okresie największego natężenia prac na działkach, a więc między wiosną, a wczesną jesienią. Jeśli kursy będą cieszyły się powodzeniem, jest szansa, że projekt będzie kontynuowany także w następnych latach.
Miasto wytypowało trzy trasy. Ostateczną decyzję, która z nich zostanie zrealizowana, pozostawiono jednak mieszkańcom.
- Nie chcemy narzucać żadnych rozwiązań. Mieszkańcy sami najlepiej ocenią, która z tras najbardziej im odpowiada – argumentuje wiceburmistrz.
REKLAMA
W ramach konsultacji społecznych, do 29 marca możemy zagłosować na jedno z trzech połączeń online - sprawdź.
Proponowane trasy:
1. Zamek-ul. Zamkowa-Duży Rynek-ul. Sienkiewicza-ul. Bolesława Chrobrego-ul. Piłsudskiego-ul. Piłsudskiego (Konsylium)-ul. Wyszyńskiego-al. Jana Pawła II (przy SP 8)-al. Jana Pawła II (przy Polomarkecie)
2. Zamek-ul. Zamkowa-Duży Rynek-ul. Sienkiewicza-al. Jana Pawła II (przy hali)-al. Jana Pawła II (osiedle)-ul. Wyszyńskiego-al. Jana Pawła II (przy Polomarkecie)-ul. Paderewskiego-ul. Małcużyńskiego II-Małcużyńskiego I
3. Zamek-ul. Zamkowa-Duży Rynek-Dworzec-ul. Wyszyńskiego-al. Jana Pawła II (przy Polomarkecie)-Przechowo (przedszkole)-Przechowo II