Droga na zaporze w Kozłowie jest zamknięta dla samochodów ciężarowych. Mogą się nim poruszać tylko auta o masie do 3,5 tony. Ma to poważne konsekwencje dla ruchu pojazdów w tym rejonie.
Zwłaszcza ciężarowych, które nie mogąc korzystać z tego skrótu, w kierunku dróg krajowych nr 5 i 91 oraz wojewódzkiej nr 240, z każdym rokiem coraz bardziej dają się we znaki mieszkańcom Przechowa, Kozłowa i Sulnówka.
Wzmożony ruch ciężkich pojazdów nie jest też obojętny dla stanu mostu na Wdzie w Przechowie. Lepiej nie myśleć, z czym wiązałoby się jego, nawet krótkotrwałe, zamknięcie. A problem się nasili po oddaniu do użytku trasy ekspresowej S5.
Właśnie dlatego uznano, że konieczne jest stworzenie alternatywy. Mowa o nowym moście na Wdzie, który ulokowany byłby w niedalekim sąsiedztwie przejazdu na zaporze w Kozłowie. Konsekwencją tych założeń jest zabezpieczenie w budżecie 37 tys. zł na opracowanie koncepcji budowy mostu.
- Dysponując planami moglibyśmy rozpocząć starania o pozyskanie pieniędzy na tę inwestycję - mówi Ryszard Sadowski, kierownik Wydziału Inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Świeciu.
Sadowski przyznaje, że zrealizowanie jej bez wsparcia państwa nie wchodzi w grę. Koszty będą ogromne. Sama gmina ich nie udźwignie.
- Wiele zależeć będzie od tego, co zaproponują projektanci. Czy będzie to bardzo prosta konstrukcja, czy też coś bardziej zaawansowanego technicznie - dodaje kierownik.
Na razie trudno powiedzieć, kiedy te plany mogłyby doczekać się realizacji Na pewno łatwiej będzie o tym myśleć, mając gotową koncepcję i jakieś wyobrażenie na temat tego, co ma być zrobione w Kozłowie.
Ewentualna budowa mostu to część większej inwestycji, wiążącej się z powstaniem małej obwodnicy z Kozłowa do strefy inwestycyjnej Vistula Park II w Sulnowie.
W ubiegłym roku Świecie złozyło wniosek o dofinansowanie z państwowego funduszu Polski Ład. Szacowany wówczas wydatek to 83 mln zł. Okazja była kusząca, bo wsparcie z Polskiego Ładu wynosi aż 95 proc. Gmina wyłożyłaby więc z własnego budżetu tylko niecałe 4,2 mln zł. Dofinansowania Świecie jednak nie dostało.
a.bartniak@extraswiecie.pl
Brawo , rzozkopaliście całe
Brawo , rzozkopaliście całe Świecie, teraz rozkopcie Kozłowo i Sulnowo z Sulnówkiem , brawo bezmózgi po podstawówce co całe życie przy korycie z dziada na ojca i z ojca na syna
Wcześniej wprowadzili cały
Wcześniej wprowadzili cały ruch tirów wyjeżdzających z Mondi na Miasteczku na rondo przy Orlenie w Przechowie, teraz chcą odciążać. Dzbany to mało powiedziane, cały świat wyprowadza ruch dużych aut na obrzeża miast, w Świeciu odwrotnie.
Cały ruch można poprowadzić
Cały ruch można poprowadzić na most kolejowy. Wprowadzić ruch wahadłowy,raz pociąg raz samochód. Zawsze jest rozwiązanie tylko pomysłowości wiecej
Zacznijcie od klejenia
Zacznijcie od klejenia bieżących dziur na „moście” który już tu jest, dziury że strach jechać…
Skończą WP to zaczną most,
Skończą WP to zaczną most, wtedy rozjeżdżą WP i Sportową i tak w kółko, a my po 12kach nie mamy jak do domu dojechać żeby wyspać się.
Most w Kozłowie połączenie z
Most w Kozłowie połączenie z drogą między innymi na Miasteczko to bardzo dobry pomysł bo tiry miały by alternatywne drogę. Przy inwestycjach które zostały wykonane popełnione zostały błędy droga na Miasteczko brak prawoskrętu z drogi nr 91 tiry by nie wjeżdżały na rondo i by je nie blokowało tak samo brak zjazdu na S5 na zjeżdzie przy Vistuli Park I jadąc od strony Gdańska .Mosty są bardziej potrzebne niż przebudowa drogi Wyszyńskiego i skrzyżowania na Małcużńskiego
Miasto, gmina, powiat oraz
Miasto, gmina, powiat oraz służby nie są w stanie udźwignąć remontu w przechowie o czym zresztą ostrzegali sami mieszkańcy. Ale ta inwestycja zakończy się tuż przed wyborami i będzie reprezentatywną a zresztą już mi się nie chce o tej patologi pisać. Szczęście że jesteśmy w miarę bogatą gminą…
powiedzą gwizdkowi?
powiedzą gwizdkowi?
Jak ma powstać coś co posłuży
Jak ma powstać coś co posłuży mieszkańcom to lepiej jak ktoś już tu pisał most na Wdzie pomiędzy Wodną a Chełmińską albo Stromą do Tucholskiej za szkołą. W Kozłowie ilu mieszkańców będzie z tego korzystać? Bez sensu.
Ludzie jaki most dla
Ludzie jaki most dla transportu ciężarowego. A co z elektrownia wodną położną w Kozłowie. Z tego co.mi wiadome i pamiętam most przed budową elektrowni miał nośność 10 ton. A po odaniu ekektrowni do użytku zmniejszono fo 3.5 tony. Czeba by przebudować kanały dopradzajace wode do turbiny pod jezdnią. Aby wytrzymały większy tonasz niż obecny. Znim urząd cos pomyśli to niech to dokładnie sprawdzić czy niemożliwe. Zapora również jest w słabej kondycji.
Uważam ze warto zastanowić
Uważam ze warto zastanowić się nad mostem kolejowym na Wdzie który istnieje w Przechowie niszczeje a byłby alternatywa. I szybko do uruchomienia.