Po zerwaniu kontraktu z włoską spółką Impresa Pizzarotti, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w kwietniu 2020 r. kontrakty z nowymi wykonawcami.
Liczący 23,3 km odcinek Nowe Marzy-Dworzysko buduje za 566,8 mln zł firma Budimex, natomiast odcinek Dworzysko-Aleksandrowo konsorcjum Kobylarnia i Mirbud. Koszt budowy tego fragmentu trasy S5 o długości 22,4 km wyniesie 583,4 mln zł.
Postępy na budowie widać nie tylko gołym okiem. Potwierdzają to dane. Na koniec marca średnie zaawansowanie prac na obydwu odcinkach wyniosło 23 proc., a na koniec maja 30 proc.
- Zaangażowanie robót dla nowych wykonawców liczymy od zera. Do tego trzeba więc dodać także to, co wcześniej zrobiła Impresa Pizzarotti – wyjaśnia GDDKiA.
W zależności od odcinka, stanowi to od kilkunastu do około 20 proc. ogółu prac.
Droga ekspresowa między Nowymi Marzami a Dworzyskiem oraz między Dworzyskiem a Aleksandrowem ma być gotowa w sierpniu 2022 r.
Kiedy kierowcy będą mieli okazję przejechać całym odcinkiem trasy ekspresowej prowadzącej przez powiat świecki - od miejscowości Nowe Marzy w gminie Dragacz do granicy gminy Pruszcz? Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to zapewne wiosną 2023 r.
REKLAMA
a.pudrzynski@extraswiecie.pl
Idiotyczny artykuł. Skoro
Idiotyczny artykuł. Skoro były przygotowane już tzw. prace ziemne to widać postęp robót. Nie wspominam że budowa wychodzi 50% drożej niż wyceniło pizzarotti. Dla uwidocznienia idiotom którzy nie mają pojęcia o budowlance zobrazuje to co się w tej chwili dzieje. Jak kładziecie kostkę przed domem to najwięcej pracy jest przy przygotowywaniu podłoża a nie przy ułożeniu kostki. Czyli najwięcej pracy było przy robotach ziemnych (prąd, woda, gaz wszystko inne) a teraz inne firmy spijają śmietankę i udają że są takie super . Bo kładą ” kostkę” na przygotowanym podłożu.