- Modernizacja linii kolejowej nr 201 nie zwalnia tempa. Efektem będzie nowa jakość podróżowania koleją w tej części województwa – zapewnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Modernizacja linii łączącej Bydgoszcz z Trójmiastem trwa już na odcinku Kościerzyna – Gdańsk Osowa w województwie pomorskim. W województwie kujawsko – pomorskim PKP ogłosiło niedawno przetarg na prace na odcinku Maksymilianowo – Wierzchucin, przebiegającym przez powiat świecki.
Linia zostanie zelektryfikowana. Podróżni wsiądą do pociągów z wyższych, wygodniejszych peronów na przebudowanych stacjach i przystankach m.in. w Serocku (gmina Pruszcz), Lubani-Lipinach, Świekatowie i Lipienicy (gmina Świekatowo) oraz w Błądzimiu (przy granicy gmin Lniano i Cekcyn). Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
- W ramach prac przebudujemy blisko 32 km istniejącego toru i zbudujemy drugi, co znacząco poprawi przepustowość na trasie – mówi Przemysław Zieliński.
Na trasie mają zostać zabudowane nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym.
- Przebudujemy także 31 obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty, przepusty i przejścia pod torami – wylicza rzecznik PKP PLK.
Ma być też bezpieczniej na skrzyżowaniach dróg z torami. W pięciu lokalizacjach (Serock – dwa obiekty oraz Świekatowo, Lipienica i Błądzim) przejazdy kolejowo – drogowe zostaną zastąpione przez skrzyżowania dwupoziomowe.
Natomiast na 10 innych przejazdach zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa dzięki zabudowie nowych urządzeń – rogatek i sygnalizatorów świetlnych.
Po zakończeniu wszystkich prac najszybsze pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h (obecnie do 120 km/h), a towarowe 120 km/h (obecnie do 80 km/h). Linią będą mogły jeździć najdłuższe (do 750 m) i najcięższe (nacisk na oś 22,5 t) pociągi towarowe, co ma istotne znaczenie dla poprawy warunków przewozu ładunków do portu morskiego w Gdyni.
Wykorzystanie szyn bezstykowych podniesie komfort jazdy podróżnych. Zmniejszy się oddziaływanie linii na najbliższe sąsiedztwo i środowisko naturalne.
Prace na linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Wierzchucin mają zostać przeprowadzone w latach 2026 – 2029. Szacunkowa wartość inwestycji to blisko 1,5 miliarda złotych netto. PKP Polskie Linie Kolejowe starają się o dofinansowanie unijne na ten cel.
Uwaga! Z powodu problemów technicznych, sekcja komentarzy dziś nie działa. Zachęcamy do dyskusji na naszej stronie na Facebooku.
A Twarda Góra? Przydałby się remont również.
Co to znaczy „Wykorzystanie szyn bezstykowych podniesie komfort jazdy podróżnych. Zmniejszy się oddziaływanie linii na najbliższe sąsiedztwo i środowisko naturalne”? Pociągi będą jeździć przez to ciszej?
A kiedy Terespol Pom i Laskowice bo tam Prl jeszcze panuje.
PKP powinny mieć zakaz jeżdżenia przez powiat świecki. Mało jest takich powiatów tak zaniedbanych na terenach PKP jak w powiecie świeckim. Zakazać przejazdu i postawić warunki aby odzyskać dostęp do szlaków.
Gdzie się nie ruszyć wszędzie nowe stacje a w Świeciu jak zawsze wstyd
Ludzie zróbcie coś z Dworcem w Laskowicach tam nie ma gdzie zaparkować , jutro jadę na Openera
Ci nieudacznicy nie potrafią wyremontować dworców np. w Laskowicach, czy Grudziądzu, a obiecują złote góry 🙂 Zmieni się kiedyś władza, kolejne głupoty naopowiadają i tak w kółko. Politruki z PKP potrafią tylko bajeczki opowiadać.
Jak Ktoś jest zainteresowany jak oni „inwestują”, niech poczyta o dworcu w Grudziądzu 🙂
Może wreszcie zrobią dobry most przez tory kolejowe przed wjazdem na tory ze Świecia do Laskowic
Szkoda ze nie zrobią dworca PKP w Świeciu!
Stacja Błądzim jest w gminie Cekcyn, sprawdźcie to za nim napiszecie
Ambitne plany? Mamy 2025 rok, a remont na lini nadal nie ruszył. Mówi się o tym od kilku lat, a efektów nie widać! Stacje i perony na lini Bydgoszcz-Tuchola wołają o pomstę do nieba
Powtarza się w Świeciu scenariusz tylko nie drogowy, a kolejowy tym razem.Drogowy to brak węzła Świecie centrum na S5, brak historycznego połączenia Przechowa z drogą krajową czyli zablokowana ul. Chełmińska. Zakorkowana ul. Wojska Polskiego, Przechowo i Kozłowo rozjeżdżone przez tiry… Ekipa parzy władzy krótko: nie dało się .Wracając do kolei, Świecie powinno mieć swój dworzec kolejowy, a tak do Laskowic daleko i bez sensu, Terespol owszem bliżej ale miało to sens z linią przesiadkową z centrum miasta. Włodarze miasta i powiatu czas zainteresować się tym, samo się nie zrobi.
Czas na remonty PKP Terespol Laskowice Swiecie