W wyniku tych prac na terenie gmin Jeżewo, Osie oraz Śliwice wykonano prace pozwalające na zwiększenie prędkości do 100 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 60 km/h dla pociągów towarowych.
Naprawa objęła 37 km toru, rozjazdów oraz obiektów inżynieryjnych. Na terenie gminy Osie znajduje się około 18 km remontowanych torów.
Wymieniono na nowe około 20 tys. podkładów kolejowych, zmodernizowano nawierzchnię na 10 przejazdach kolejowo drogowych, wykonano naprawę główną 9 obiektów mostowych, w tym dwa stalowe, m.in. w Tleniu nad Wdą oraz pięciu przepustów wodnych.
Ponadto na stacji w Osiu naprawiono cztery rozjazdy, wymieniając części stalowe oraz komplet podrozjezdnic, a także, dla uzyskania właściwej drogi hamowania, przestawiono tarczę ostrzegawczą na odległość 1000 metrów od semafora wjazdowego.
Taka odległość spowodowała konieczność zmiany tego semafora oraz tarczy ostrzegawczej na sygnalizatory świetlne. Ponadto na stacji w Śliwicach wymieniono części rozjazdowe oraz podrozjazdnice w trzech rozjazdach.
Poddano modernizacji również cztery perony – na terenie gminy Osie w Tleniu oraz w Łążku i dwa perony na terenie gminy Śliwice - w Śliwiczkach oraz Śliwicach. Podróżni otrzymali w ten sposób nie tylko estetyczne obiekty, ale bezpieczne dojścia do pociągu.
redakcja@extraswiecie.pl