- Bezpłatne porady, diagnozy, terapie, psychoterapie i warsztaty dla uczniów i rodziców prowadzone przez specjalistów w naszej poradni nie są nowością - podkreśla Hanna Jurek, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świeciu. - Obecnie wychodzimy naprzeciw sytuacji, jaką jest powrotu do uczniów do szkół. Z myślą o pedagogach, którzy będą musieli się zmierzyć z zupełnie nowymi problemami, prezentujemy „Program wsparcia szkół po pandemii”.
W miniony poniedziałek w poradni mieszczącej się przy ul. Klasztornej 2 w Świeciu odbyło się spotkanie pedagogów z całego powiatu świeckiego. Poradnia wyszła z konkretnymi propozycjami prowadzenia przez specjalistów poradni zajęć z uczniami i warsztatów dla rodziców. Zwrócono pedagogom uwagę na problemy zdrowia psychicznego uczniów po długotrwałej izolacji oraz przekazano materiały mające na celu ich reintegrację i wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Na spotkaniu pedagodzy zasygnalizowali konkretne problemy, z którymi już się borykają i wskazali na potrzebę wsparcia ich działań przez specjalistów poradni na terenie szkół. Obecny rok szkolny spowodował zmianę stosunku wielu osób do szkoły, pokazał nowe możliwości nauki oraz współpracy między uczniami, a także w relacji nauczyciel - uczeń. Powrót do stacjonarnego nauczania po zdalnym nauczaniu przynosi nowe wyzwania w środowisku szkolnym.
Z trudną sytuacją powrotu mierzą się nauczyciele odpowiedzialni za realizację podstawy programowej i jednocześnie bezpieczny powrót do pracy i uczniowie, wśród których jest grupa wyrażająca złość i gniew spowodowane tym, że nie mogą uczyć się online, gdyż uważają, że ta forma nauki była dla nich praktyczniejsza, pozwoliła oszczędzić czas, polepszyła ich wyniki w nauce, a z drugiej strony uczniowie, którzy czują, że czas izolacji to dla nich wzrost zaległości szkolnych, duża bezradność, samotność.
Część dzieci mogła liczyć na wsparcie rodziców, inne doświadczały przemocy lub miały utrudniony dostęp do zdalnej nauki. Podczas wystąpienia nauczyciela konsultanta z Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy Magdaleny Chylebrant-Karolak pedagodzy usłyszeli o wsparciu w kryzysie, roli rodzica i nauczyciela, zadaniach szkoły i specyfice pomocy psychologiczno – pedagogicznej po pandemii.
Z kolei Magdalena Tomaszewska-Klukowska, psycholog ze świeckiej poradni przedstawiła jakie konsekwencje przyniosła pandemii dla zdrowia psychicznego dzieci i młodzieżyi konkretne przykłady rozpoznawania symptomów depresji, lęków i reagowania na trudne emocje uczniów. Zwróciła nauczycielom uwagę na fakt, że to już nie będzie ta sama szkoła, ta sama klasa z którą żegnał się przed okresem nauki zdalnej. Klasa do której wraca, to zespół zapewne z wieloma problemami adaptacyjnymi, zaległościami w nauce i z zaburzonymi relacjami rówieśniczymi, z którymi będzie się mierzyć.
Obecnie najważniejszym zadaniem nauczyciela staje się reintegracja klasy, stworzenie atmosfery spokoju i bezpieczeństwa i odbudowanie zespołu klasowego. Dopiero kolejnym krokiem jest diagnoza edukacyjna i nadrobienie ewentualnych braków.
- Powrotu do normalności oczekują wszyscy - podkreśla dyrektor poradni Hanna Jurek. - Jesteśmy gotowi na wsparcie działań nauczycieli i wzmocnienie kompetencji wychowawczych rodziców. Do końca roku szkolnego specjaliści poradni przeprowadząw szkołach zajęcia z uczniami nakierowane na wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa uczniów, ich poczucie wartości i poznawanie siebie od nowa.
Dla rodziców psychoterapeuta poradni Agnieszka Napiórkowska-Solarczyk przeprowadzi warsztaty i prelekcje na temat „Kondycji psychofizycznej dzieci i młodzieży po pandemii – Jak zrozumieć i pomóc dziecku”. Zainteresowani rodzice mogą wziąć udział w bezpłatnych zajęciach, które odbędą się 30 czerwca o godz. 16.00 do PPP przy ulicy Klasztornej 2 w Świeciu. Wcześniej nalezy potwierdzić chęć udziału kontaktują się z pracownikami poradni telefonicznie: 607 130 471, mailowo: poradnia@ppp.csw.pl lub osobiście.
- Mamy świadomość, że pandemia zmieniła wszystko, a przed nami trudne zadania - wylicza Hanna Jurek. - Obserwowane w poradni u dzieci zaburzenia lękowe, stany obniżonego nastroju i depresyjne, uzależnienia od świata wirtualnego, doświadczanie przemocy, trudności w relacjach społecznych, apatia, to problemy, z którymi będziemy się mierzyć. Apeluję do rodziców i opiekunów, żeby zrobili wszystko, aby stwarzać sytuacje do jak najczęstszych rzeczywistych spotkań swoich dzieci z rówieśnikami.
a.bartniak@extraswiecie.pl
Szkoda gadać o dzisiejszej
Szkoda gadać o dzisiejszej tylko internet komórka, a w szkole trzeba siedzieć i uszyć. To przyczyna stresu?
No pewnie nadal chca snuc sie
No pewnie nadal chca snuc sie bez celu po miescie, Jak to bywalo w czasie pandemii, nie chce to niech nie chodzi do szkoly, ale problem..
zawsze ktoś będzie marudził i
zawsze ktoś będzie marudził i narzekał, że mu źle że musi do szkoły… ojej, ojej. Ludzie po 2 tygodniach urlopu też wracają do pracy i przeważnie narzekają.. Niech kadry szkół tępią patologie przez którą niektóre dzieciaki boją się wracać do szkoły zamiast udawać, że nie ma żadnego problemu. Jeżeli jakiś patol gnębi dzieciaków to chyba logiczne, że te dzieciaki boją się wrócić.. usuwać takich ze szkoły i po problemie
Kabel i patrzeć czy równo
Kabel i patrzeć czy równo puchnie.
Wmówią tym dzieciom problemy
Wmówią tym dzieciom problemy o jakich nawet im się nie śniło. Psychologowie i pedagodzy poczuli wiatr w żagle. Mam wrażenie jak byśmy przeżyli wojnę i teraz musimy wyciągnąć dzieci z traumy doświadczeń wojennych. Chodzą dzieci do szkoły – krzywda, nie chodzą do szkoły – też krzywda. Nie ma wyjścia z tej sytuacji bo, jak widać, dom rodzinny nie spełnia swojej roli. Tylko nauczyciele i rówiesnicy są w stanie wprowadzić jakąś równowgę. Czy to aby nie przesada?
Jeśli szkolenia była by 2
Jeśli szkolenia była by 2 domem jak mówią nauczyciele to dzieciaki by chętnie chodziły. Jak fajny miły dobry nauczycie prowadzi ciekawą lekcje to ciągną do niego. To tak jak z rodzicami i z domem jak jest normalny dom i rodzice to dziecko szczęśliwe. Jak jest przemoc i patologia to dzieciaki chore znerwicowane zawstydzone. Odpowie już gotowa.
Jak czytam ten bełkot
Jak czytam ten bełkot psychologiczny to aż się niedobrze robi. Sami robią problemy, wyolbrzymiają sytuację , szukają dziury w całym gorzej niż pandemia. Uczniowie chodzili do szkoły , potem uczyli się w domu i wrócili do szkoły. Nie siedzieli sto lat pod ziemią. Wszystko wraca do normy. Nie demonizujmy.
nie wiem…chyba czytam z nie
nie wiem…chyba czytam z nie zrozumieniem …dzieci traumę??!!! po czym ? a po tym co na internecie robią nie mają traumy ,nie mają zaburzeń lękowych,trudności w relacjach,apatii itd. ..odbierzcie im komórki to się nauczą relacji z kolegami a nie na ławce siedzi trzech i zamiast ze soba rozmawiać to patrzą w komorke…a w szkole pozbawiaja ich przynajmiej na 5 godzin komorki to zaraz depresję przechodza..kto to wymyśla te psychologiczne bzdury …wiem wiem to nie średniowiecze ,zeby inaczej myśleć niż tak jak wyżej napisano
Jeżeli dzieci mają takich nie
Jeżeli dzieci mają takich nie rozumiejących i nie szanujących ich rodziców jak tu w większości komentarzy to mamy poważny problem
Wszystkie te niemądre
Wszystkie te niemądre komentarze w stylu trzeba lać i patrzyć czy równo puchnie, albo zabrać komórkę to problem się rozwiąże jasno pokazują w jak trudnej sytuacji jest wielu młodych ludzi. Czy taki rodzic będzie wsparciem? Nie wręcz przeciwnie. A potem zdziwienie, że córka się tanie albo całe noce nie śpi i potem jest nieprzytomna. Dziwię się, że dorosli ludzie nie rozumieją tego co się stało z nasza psychiką
Levitra Brand
Levitra Brand
Zithromax Urine Smell
Zithromax Urine Smell
No Rx Prednisone
No Rx Prednisone
Hydrochlorothiazide Medicine
Hydrochlorothiazide Medicine Overseas Plymouth
viagra 50
viagra 50
Comprar Cialis Red
Comprar Cialis Red
Discount Pharmacy Cialis
Discount Pharmacy Cialis
Cialis 5mg 10mg 20mg
Cialis 5mg 10mg 20mg Tadalafil
Buy Cialas From Usa
Buy Cialas From Usa
Viagra Otras Alternativas
Viagra Otras Alternativas
Kamagra Costo
Kamagra Costo
Acheter Viagra Sans
Acheter Viagra Sans Ordonnance Au Canada