Krajobraz Świecia zmienia się w zaskakująco szybkim tempie. Dotyczy to zwłaszcza osiedla Marianki, gdzie systematycznie wyrastają kolejne bloki.
To zmusza do wprowadzania nowych rozwiązań komunikacyjnych, które pozwolą w przyszłości uniknąć, tak nielubianych, miejskich korków.
Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Chrobrego, Sienkiewicza i Kazimierza Wielkiego to ruch wyprzedzający, który ma temu zapobiec.
Drugie rondo powstanie na ul. Chmielniki. Obydwa ronda połączy ulica, która będzie przebiegała między cmentarzem a ogródkami działkowymi Relaks.
Fragment nowej drogi koło ronda na ul. Sienkiewicza będzie przebiegał przez parking zlokalizowany między cmentarzem a działkami.
Parking z kolei powstanie nieco dalej przy nowej drodze, być może będzie nawet większy niż do tej pory.
Nowa droga łącząca ulice Sienkiewicza i Chmielniki oraz zlokalizowane na nich ronda to nie wszystko.
W następnych latach gmina Świecie chce pójść dalej i poprowadzić od ul. Chmielniki drogę do ronda na skrzyżowaniu ulic Laskowickiej i Miodowej.
W ten sposób powstanie mała obwodnica, która pozwoli szybko i wygodnie dostać się z krajowej "piątki" i trasy ekspresowej na górne Marianki - zapowiada Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
Otwarcie ofert złożonych przez firmy zainteresowane budową rond i drogi zaplanowano na 12 listopada.
Te inwestycje to rzeczywiście coś nowego. Jednak nie rozumiem dlaczego włodarze nie widzą konieczności zmiany ruchu drogowego w drugiej części miasta tzn. Przechowo i Kozłowo. W Przechowie potrzebny jest drugi most i alternatywna droga do Wojska Polskiego. To samo w Kozłowie potrzebny jest most przez Wdę i nowa droga łącząca z drogą krajową. Pierwsze rozwiązanie zlikwiduje wąskie gardło i stworzy bezpieczniejszy ruch pojazdów, drugie ograniczy ruch pojazdów przez Przechowo i Kozłowo jadących np. z/do MONDI z kierunku Sulnówko i dalej. Czy tak trudno wybrać się w godzinach największego ruchu i zaobserwować jak źle to wygląda?
Tam bedzie wygodny przejazd samochodów, a z drugiej strony miasta korki przy skrzyżowaniu Mickiewicza,Wodnej i Starego Miasta
Ciekawe jak będzie umiejscowione rondo przy RODosie i cmentarzu. Akurat w miejscu gdzie mogłoby powstać jest zbiornik retencyjny. Wiadomo coś więcej na ten temat?
„Krajobraz Świecia zmienia się w zaskakująco szybkim tempie. Dotyczy to zwłaszcza osiedla Marianki” chyba raczej TYLKO osedla Marianki.
Poniewaz w Swieciu liczy sie tylko osiedle Marianki. Problemem jest to, ze mieszkania na gornych mariankach sa za tanie jesli chodzi o wynajem i patologia po zrzutce coraz czesciej sie tam osiedla… niestety. To samo Gangsterka i wynajmy na slupa
Kto ma na ten Manhattan pieniądze, ludzie kupić, wyremontować, no z wypłaty to tego nikt nie ma. Nawet jak na kredyt to trzeba swoich z 250 ooo położyć i 30 lat płacić. Z wypłaty jak zostanie 1000 zł to chyba 60 lat trzeba odkładać, pod warunkiem że nie podrożeje przez 60 lat. No z pracy bez szans.
Wykonawce poznamy, albo i nie, co jest bardziej prawdopodobne, bo ostatnio czesto ceny ofertowe przekraczaja zalozenia urzednikow.
Po co tam rondo?
Jeszcze na dość nowo powstałych drogach przecież to czysty debilizm?
Rondo przy cmentarzu jest potrzebne. Władze nareszcie posłuchały. Parking musi być parę razy większy niż teraz bo to już nie jest parking cmentarza tylko działkowców i sprzedawców zniczy. Byłem na pogrzebie i nie było gdzie zaparkować
Kiedy doczekamy się progów zwalniających na ulicy Bednarza?
To rondo jest potrzebne bo już teraz potrafi się tam nieźle zakorkować, a jak powstanie tam więcej bloków to wiadomo. Z drugiej jednak strony jak klinknie kiedyś most w Przechowie to będzie dopiero porażka dla miasta. Już dawno powinien być drugi ale jak to w PL do puki czegoś nie zabraknie to się tego nie widzi.
Zaraz po wybudowaniu tego ronda i łącznika z ul.Chmielniki, proponuję od razu zabrać się za nacisk na GDDKiK o umożliwienie wybudowania węzła na S5 w rejonie wiaduktu na trasie do Sulnówka. Dla całego osiedla Marianki oznacza to bardzo ułatwiony wjazd i wyjazd z miasta, a osobom spoza miasta pomaga szybciej dotrzeć na stadion Wdy i Halę Widowiskowo-Sportową.
A z centrum miasta jedyna ulica wylotowa to Świętopełka i wszyscy tamtędy walą od samego Chełmna. Jadą autobusy, ciężarowe, mimo ograniczenia.