REKLAMA
W czerwcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od umowy z firmą Impresa Pizzarotti. Zarzut-niedotrzymanie terminu prac. Na odcinkach trasy ekspresowej S5 przebiegających przez powiat świecki zaawansowanie robót wynosi niewiele ponad 20 proc.
Włosi domagali się dodatkowych pieniędzy, twierdząc, że wzrosły koszty robocizny i ceny materiałów budowlanych, ale GDDKiA odrzuciła te roszczenia.
W sierpniu ogłoszono przetargi na wykonawców, którzy dokończą trzy odcinki, z których zeszła włoska spółka. W środę 13 listopada otwarto oferty na odcinek Bydgoszcz Błonie-Szubin Północ. Zgłosiło się 6 firm.
REKLAMA
Wszystkie oferty są jednak znacznie wyższe od tego, co gotowa była zapłacić GDDKiA. Wahają się one od 359 do 556 mln zł. Tymczasem drogowcy mają w budżecie na ten cel 299 mln.
Co dalej? Albo trzeba będzie ogłosić nowy przetarg, albo wysupłać dodatkowe 60 mln zł na to, by dołożyć firmie, która złożyła najniższą propozycję.
Niestety, wiele wskazuje na to, że i na „naszych” odcinkach S5 koszty będą wysokie. Otwarcie ofert na dokończenie dwóch odcinków: Nowe Marzy-Świecie Południe (Dworzysko) i Świecie Południe-Bydgoszcz Północ (dawniej Aleksandrowo) wyznaczono na 26 listopada br.
REKLAMA
Nawet jeśli uda się sprawnie wyłonić wykonawcę, to przy obecnej porze roku nie ma wielkich szans na szybkie rozpoczęcie robót. Tym bardziej, że najpierw trzeba będzie przeprowadzić prace przygotowawcze – przede wszystkim „odhumusować” glebę, czyli usunąć trawy i chwasty, nawieźć nową ziemię, usunąć osuwiska czy inne „niespodzianki”, jakie pojawiły się w ciągu ostatnich kilku miesięcy, kiedy na placu budowy nic się nie działo.
- Przy dobrych wiatrach prace przy budowie odcinków S5 w naszym powiecie uda się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 r. Do wykonania jest jeszcze blisko 80 proc. wszystkich robót. To ogromne zadanie – komentuje szef jednej z firm z powiatu świeckiego, specjalizującej się m.in. w budowie dróg.
Jedna wielka ściema!!!!!!!!!!
Jedna wielka ściema!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I po co był ten upór GDDKiA?
I po co był ten upór GDDKiA? I tak trzeba będzie najpewniej kasy dołożyć!? Przez krótkowzroczność osób na decyzyjnych stanowiskach niedość że będzie drogo to i jeszcze wydłuży się wszystko w czasie!
Swoją drogą warto było by z imienia i nazwiska zapytać poprzez Exraświecie kto i co zrobił dla tej sprawy?
Przecież to nawet dzieci w
Przecież to nawet dzieci w przedszkolu wiedziały, że bedzie drożej. Swoją drogą, czy GDDKiA nie mogła przeliczyć, za wczasu, kosztów jakie wynikną po zerwaniu kontraktu z włochami. Najgorszy matematyczny głąb by wiedział, że nikt nie dokończy budowy po cenach sprzed trzech lat.
Strabag albo Kobylarnia niech
Strabag albo Kobylarnia niech do Kończą
Niech dokończy firma PORR
Niech dokończy firma PORR
Pierwszy,kardynalny błąd
Pierwszy,kardynalny błąd wybrana najtańsza oferta (tak głoszą wieści),nieprzywidywalne decyzje naszych rządzących to po drugie,brak wyczucia polskiego rynku przez Włochów to kolejny błąd,mnożyć je można bez końca. S-5 będzie najdroższą inwestycją drogową w Polsce i przejdzie do niechlubnej historii innych nietrafionych inwestycji. Redakcja wspomina o pracach ziemnych,a gdzie mowa o weryfikacji stanu technicznego wybudowanych podpór wiaduktów i innych elementów drogowych.Matka natura jest nie ubłagana,korozja,erozja tych obiektów pociągnie za sobą analizy specjalistyczne, a te do tanich nie należą. GDDKiA zastanawia się skąd pieniążki,tęgie głowy tej instytucji mają nauczkę,zresztą jeśli miły to być prace które dotyczą prywatnych obiektów tych tęgich głów napewno nie korzystali by z najtańszych ofert. O mandat poselski walczyło w naszym regionie kilka osób,które deklarowały silny związek z regionem,więc na co czekać czas pokazać Panie i Panowie Posłowie Partii rządzącej ten silny związek z regionem.