O planach przebudowy wiaduktu w Terespolu Pomorskim (gmina Świecie) informowaliśmy ponad miesiąc temu (patrz artykuł poniżej).
Kierowcy są coraz bardziej zirytowani utrudnieniami w ruchu. Powoduje je istniejące tam od kilkunastu miesięcy przewężenie. Ruch odbywa się jednym pasem i kieruje nim sygnalizacja świetlna, co powoduje korki na tej ruchliwej trasie.
- Utrudnienia trwają 1,5 roku i nic się nie dzieje. W tym czasie można było zbudować nowy wiadukt - denerwuje się Czytelnik.
W połowie czerwca otwarto oferty w przetargu na przebudowę wiaduktu, który znajduje się w ciągu zmodernizowanej już drogi nr 240 na trasie Świecie-Tuchola-Chojnice.
Najwyższa z nich, złożona przez firmę z Tczewa, opiewała na sumę 22,1 mln zł. Oferty czterech innych firm wahały się od 17,9 mln do ponad 20 mln zł. Najniższą cenę - 15,9 mln - zaoferowała firma z Bydgoszczy.
Tymczasem kwota, jaką zarezerwował na tę inwestycję Wojewódzki Zarząd Dróg w Bydgoszczy wynosi raptem 10,2 mln zł.
Zgodnie z nowymi zasadami przetargowymi odbyła się "dogrywka", w której mogli wziąć udział oferenci, którzy zaproponowali najniższe kwoty. Wzięły w niej udział dwie firmy: spółka z Gdańska zaproponowała 15,4 mln zł (pierwotnie 17,9 mln zł), a firma z Bydgoszczy 15,8 ml zł (w pierwszym podejściu 15,9 mln zł).
- W piątek 22 lipca dokonaliśmy wyboru oferty najkorzystniejszej na przebudowę wiaduktu w Terespolu Pomorskim - informuje Michał Sitarek, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Bydgoszczy. - Wybraliśmy ofertę firmy Marbro z Gdańska o wartości 15,4 mln zł. Jeśli nie pojawią się odwołania w ciągu najbliższego tygodnia, otworzy to drogę do podpisania umowy, a następnie przekazania placu budowy wykonawcy robót.
To oznacza, że samorząd województwa będzie musiał sporo dołożyć, ale ogłoszenie kolejnego przetargu raczej nie dawało gwarancji, że może być taniej przy obecnych cenach usług i materiałów budowlanych.
Prace zajmą około 15 miesięcy, ale nie wliczono w to przerwy zimowej (15 grudnia-15 marca), czyli faktycznie potrwają około 1,5 roku.
Nowy wiadukt będzie konstrukcją jednoprzęsłową o długości około 48 metrów. Na obiekcie o szerokości blisko 15 metrów, oprócz jezdni, zmieści się też ciąg pieszo-rowerowy, który połączy obydwa odcinki trasy rowerowej wybudowanej podczas modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240 na odcinku Polski Konopat-Terespol Pomorski.
Wiadukt będzie wyposażony w odwodnienie, bariery i balustrady. Jego nośność wyniesie 40 ton. Prace będą objęte 7-letnią gwarancją.
Nie obejdzie się bez utrudnień w ruchu. Niedługo poinformujemy, jak będą przebiegały objazdy w trakcie przebudowy wiaduktu.
a.bartniak@extraswiecie.pl
1,5 roku prac? 15,4 mln zł za
1,5 roku prac? 15,4 mln zł za 48 metrów mostu? Może po prostu nie ogarniam tematu i nie znam realiów, ale jak do tego wymyślą jakiś „objazd” liczący 20 albo i więcej kilometrów, to taniej i szybciej będzie mi dojechać do Tucholi niż do Świecia… Tak, wiem, jest trasa przez Terespol i Wyrwę, ale mimo wszystko…
Teraz ruch będzie odbywał się
Teraz ruch będzie odbywał się przez terespol, ten beznadziejny i opłakany asfalt rozwala do końca, a wioska nie doczeka się nowego jeszcze kilkadziesiąt lat aż będzie jechało się jak po pobojowisku. Tyle razy już była gadka o nowej nawierzchni i co i g…o z tego wyszło ooo.
48 metrów w półtora roku
48 metrów w półtora roku gratuluję tempa prac . W tym czasie most przez Wisłę można wybudować
Rok z haczykiem i w
Rok z haczykiem i w Przechowie ogarnięte trzy ronda z ulicą, oświetleniem, wodą, światłowodem i elektryką. Przydało by się wyjaśnić dlaczego ten wiadukt tak długo będzie robiony. Mam wrażenie że ten wiadukt w Przechowie też był szybko w miarę zbudowany a o ile jest większy.
Bo jeszcze uwzględnili czas
Bo jeszcze uwzględnili czas budowy nowej nawierzchni przez cały terespol
Masakra! , dlaczego tak długo
Masakra! , dlaczego tak długo taki kawalek!!!! Wszystkie ciężarowe będą przez Terespol jezdzic?
poje ło ich 1,5 roku
poje ło ich 1,5 roku
My z PKP mamy swoje prawa i
My z PKP mamy swoje prawa i biurokrację chcieliśmy ale spółka od podkładów się nie dogadała że spółka od kamieni i że spółka od nasypów bo tam jest prezes z po
Trzeba wziąć pod uwagę że ten
Trzeba wziąć pod uwagę że ten wiadukt znajduje się nad bardzo ważną i ruchliwą linią kolejową,te pociągi raczej objazdem nie pojadą,także pewnie z tego wynika dość dlugi termin realizacji przebudowy.
Nośność mostu ma mieć 40ton?
Nośność mostu ma mieć 40ton? Przecież jedna załadowana do pełna ciężarówka typu TIR tyle waży.
Ciekawe którędy tiry i
Ciekawe którędy tiry i ciężarówki puszczą hehe. Dziurawym Terespolem czy może lasem przez Polski Konopat i Wyrwę? Za 1,5roku hehe, jasne. A ten asfalt w Terespolu to juz do zimy bedzie w opłakanym stanie. Powodzenia mieszkańcy!
Dlaczego wybrano firmę, która
Dlaczego wybrano firmę, która oferuje wykonanie najtańszym kosztem? Czy najtaniej = najlepiej? Ktoś sie interesuje tym w ogóle, że najtaniej może być fuszera???
Nic nie piszą czy ścieżka
Nic nie piszą czy ścieżka rowerowa będzie na moście a to jest bardzo ważne. A przez Terespol objazd będzie co najwyżej dla małych aut bo na końcu jest wiadukt i duża ciężarówka nie przejedzie.
No to skoro duże auta nie
No to skoro duże auta nie przejadą przez wiadukt w Terespolu to już wszyscy wiemy jak bedzie wyglądał objazd.
Padaka całkowita. Całe
Padaka całkowita. Całe świecie sparaliżowane wypadek na wypadku kolizja za kolizja kto na to pozwolił ???i ciąg dalszy remontów. Brawooo !!!! Nic dodać nic ująć
KRYTYKA, NARZEKANIE …..to
KRYTYKA, NARZEKANIE …..to ma być ten nowy wiadukt czy nie???? Jak mają go zbudować bez objazdów? Może te osoby które krytykują wymyślą coś mądrzejszego, lepszego i nam to przedstawią. Czekamy…..
Cwany jesteś bo mieszkasz
Cwany jesteś bo mieszkasz zapewne w jedn z tych developerskich gołębników na 19stym piętrze i objazd ciężarówek w nocy pod twoim oknem ciebie nie dotyczy.