Branżowy „Rynek Kolejowy” opisał przetarg ogłoszony latem przez PKP PLK na naprawę odcinka Magistrali Węglowej między Terespolem a Laskowicami. Wartość prac na 210-metrowym odcinku PKP oszacowało na 22,8 mln zł brutto.
Zamówienie wydaje się stanowić radykalny przykład kontrowersyjnego wydawania publicznych pieniędzy na kolei – pisze „Rynek Kolejowy”.
Hojne PKP
Paradoksalnie, firmy, które przystąpiły do przetargu chciały mniej niż gotów był zapłacić hojny zamawiający, czyli PKP PLK! Cztery oferty wahają się od 12,1 do 22,6 mln zł.
W 2015 roku tor nr 1 został zrewitalizowany. Prędkość na Magistrali Węglowej między Terespolem a Laskowicami wynosi 140 km/h. Jednak na drugim torze wprowadzono ograniczenie prędkości do 60 km/h, bo doszło do lokalnego przemieszczenia słupów trakcyjnych i erozji ich fundamentów.
Mimo tak wysokich kosztów, na odcinku nie będzie nowych torów czy sieci trakcyjnej (poza słupami, bo te maja być wymienione). Zakres prac obejmuje opracowanie dokumentacji, wzmocnienie nasypu, likwidację istniejącego i budowę nowego przepustu a potem ponowne ułożenie dotychczasowych szyn i podkładów. Nowe mają być tylko przytwierdzenia i podsypka. Zdemontowane i ponownie zamontowane mają być też stare urządzenia sterowania ruchem.
Miliony wyrzucone w błoto?
Mimo to, PKP PLK spodziewa się, że po wykonaniu prac pociągi na tym odcinku będą przemieszczać się z prędkością od 160 do 200 km/h. Jak uda się to osiągnąć, skoro po wzmocnieniu nasypu ułożone zostaną z powrotem stare tory i sieć trakcyjna?
Co ciekawe, inwestycja może okazać się niepotrzebna, bo nie wiadomo, czy do osiągnięcia prędkości 200 km/h nie będzie trzeba zmienić przebiegu linii na tym odcinku.
W całości są to zresztą pieniądze z budżetu państwa, a nie unijne, które „trzeba” (podobno) wydać – podsumowuje „Rynek Kolejowy”.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl
ci co rozpisują przetargi też
ci co rozpisują przetargi też mają dzieci, a jak już dorastające to i domy im trza pobudować albo i mieszkania pokupować.
Cel uświęca środki. Tym celem
Cel uświęca środki. Tym celem jest inwestycja, określająca naprawę i tym samym poprawę trakcji ważnego odcinka kolejowego. Inwestor ma oczekiwania w związku z tym budżetem. Jeżeli się przemieściły słupy trakcyjne to znaczy że zdestabilizował się grunt. A prace ziemne będą musiały być określane przez geologów drogą badań laboratoryjnych. a to są koszty. I to jest O.K. Ale jaki cel miały premie rządowe, tego nam nie wiedzieć ?
Noscript Viraga http:/
Noscript Viraga http://abcialisnews.com – Buy Cialis Propecia Pas Cher Canada cialis without prescription Propecia Information Leaflet
buy real viagra online
buy real viagra online viagra demonstration viagra samples viagra alternatives that work how to make viagra work better
safe place to order online rx for viagra viagra time viagra in action cost of viagra viagra dust in my penis
https://pharm-usa-official.com – viagra pills
https://uzmanshehzad.com/the-purge-anarchy-2014-480p-brrip-dual-audio-english-org-hindi/?unapproved=40834&moderation-hash=675af24750db19d7382ba339d4c0d51f#comment-40834
https://mcsk.or.ke/artistes-in-demo-over-unpaid-skiza-royalties/?unapproved=56421&moderation-hash=f2b4e08c8c60a3d217f4f59e83245bec#comment-56421
https://eakdigital.com/matthew-tipton/?unapproved=289269&moderation-hash=67f3ae71f6b8e3978cebff49216af980#comment-289269
https://www.qsocs.com/blog/physical-design-training-at-qsocs-in-bangalore/?unapproved=17099&moderation-hash=09a5149d2450fc520f8b5095d169eaab#comment-17099
https://acessocultural.com.br/2020/01/marighella-de-wagner-moura-tem-estreia-confirmada-nos-cinemas/?unapproved=530768&moderation-hash=959a7ce6e576e63b8a4ea19202a24243#comment-530768
buy cbd oil online cbd
buy cbd oil online cbd online cbd online cbd oil online https://cbdoilwalmart.com/ – cbd vape