Zanim wybierzesz się do urzędu skarbowego, umów się na wizytę

E-wizyta to zmiana sposobu podejścia do obsługi bezpośredniej w urzędach skarbowych. Sprawę w urzędzie podatnik załatwi po wcześniejszym umówieniu przez Internet lub telefonicznie, a do urzędu wybierze się w dogodnym dla siebie dniu i godzinie, unikając długiego czekania w kolejce.
skarbowka

Partner strategiczny działu Biznes

Nowy model obsługi podatnika w naszym województwie będzie funkcjonował od 17 listopada. Natomiast dzień wcześniej będzie można zacząć rezerwować wizyty w urzędach skarbowych.

Na wizytę można umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

  • elektronicznie – dzięki systemowi rezerwacja wizyty w urzędzie skarbowym www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl
  • telefonicznie – dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego, w Urzędzie Skarbowym w Świeciu numerem telefonu dedykowanym wyłącznie do umawiania wizyt będzie numer 52 33 24 453;
  • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt stanowiska obsługi podatnika.

 Ważne!

  • Nie musimy rezerwować wizyty, jeśli chcemy jedynie złożyć dokumenty, a nasza sprawa nie wymaga konsultacji z pracownikiem urzędu.
  • Konieczność rezerwacji planowanej wizyty nie dotyczy urzędu wyspecjalizowanego, tzn. Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy.

REKLAMA

Korzystanie z usługi w czterech krótkich krokach

  1. Zarezerwuj wizytę wybierając rodzaj sprawy, datę i godzinę, w której możesz przyjść do urzędu. Następnie podaj swoje dane.
  2. Odbierz pocztę e-mail, jeżeli podasz jej adres. Otrzymasz informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
  3. Przyjdź do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udaj się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
  4. Jeśli wiesz, że nie możesz skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, odwołaj ją dzwoniąc do urzędu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.

REKLAMA

Jak to będzie wyglądać w praktyce?

Jeśli potrzebujemy zaświadczenia, chcemy rozliczyć nabyty spadek, złożyć deklarację akcyzową o nabyciu samochodu lub zarejestrować kasę fiskalną, to w systemie rezerwacyjnym wybierzemy temat takiego spotkania i w e-mailu potwierdzającym zostaniemy poinformowani, gdzie w urzędzie będzie na nas czekał pracownik, który nas obsłuży.

Rezerwując wizytę możemy skorzystać z kart usług, które pozwolą nam przygotować się do załatwienia sprawy w urzędzie. Dzięki nim będziemy wiedzieć np. jakie dokumenty ze sobą zabrać, co zazwyczaj znacząco skraca czas załatwienia sprawy.

Dziś jest tak, że potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres e-mail podatnika, jeśli go podał. Docelowo planowane jest dodatkowe powiadamianie SMS-em. Pierwszy SMS byłby potwierdzeniem dokonania rezerwacji wizyty, a drugi – bliżej jej terminu – miałby o niej przypominać. To rozwiązanie będzie wprowadzane w przyszłym roku.

Jeżeli zdarzy się, że podatnik nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie do urzędu, poproszony zostanie o dokonanie rezerwacji w punkcie „Rezerwacja wizyty” zlokalizowanym w każdym urzędzie.
REKLAMA

Jakie korzyści daje nam e-rejestracja?

Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Z kolei wprowadzenie zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, a pozwolić na uniknięcie kolejek.

Skarbówka argumentuje, że usprawni to nie tylko obsługę, ale też wpłynie na bezpieczeństwo zdrowotne klientów w czasie pandemii.

redakcja@extraswiecie.pl

Udostępnij

Wybrane dla Ciebie

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors