Dzięki unijnemu dofinansowaniu, kupiono budynek przy ul. Zduńskiej w Nowem i dostosowano go do potrzeb niepełnosprawnych.
Zamieszkają w nim trzy osoby.
- Jedna z nich przebywała dotychczas w instytucji całodobowej opieki, a dwie oczekują na umieszczenie w Domu Pomocy Społecznej – mówi Arleta Maliszewska, kierownik Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowem.
Mieszkańcy domu będą mieli zapewnione wsparcie w formie usług społecznych, m.in. opiekunki środowiskowej, pomocy sąsiedzkiej, asystenta osoby niepełnosprawnej.
- Pozwoli to na zmniejszenie kosztów utrzymania ich w DPS lub oddali w czasie konieczność umieszczenia ich w tej placówce – wyjaśnia Arleta Maliszewska.
Podopieczni sami będą ponosić koszty utrzymania mieszkania.
W poniedziałek oficjalnie oddano do użytku dom przy ul. Zduńskiej. W spotkaniu uczestniczyli m.in. Czesław Woliński, burmistrz i Zbigniew Lorkowski, wiceburmistrz Nowego oraz Iwona Karolewska, sekretarz powiatu świeckiego.
Spotkanie było też okazją do podsumowania projektu, realizowanego przez gminę, M-GOPS oraz Fundację Aktywizacji i Integracji w Nowem.
Budynek przy ul. Zduńskiej jest częścią szerszych działań, prowadzonych od września 2022 r. do sierpnia 2023 r. Sfinansowano je z grantu z Unii Europejskiej w wysokości 1 mln 590 tys. zł.
Wcześniej wyremontowano i utworzono dwa mieszkania na ul. Gdańskiej, w których zamieszkały 3 osoby dotychczas przebywające w schroniskach dla bezdomnych.
Wyremontowano też pokój z aneksem kuchennym dla osoby opuszczającej pieczę zastępczą.
W ramach projektu zatrudniono 3 osoby na umowę o pracę i 34 na umowę zlecenie.
- W sumie 107 podopiecznych skorzystało z różnych form wsparcia – mówi Arleta Maliszewska.
Obejmowały one m.in. pomoc psychologa, terapeuty uzależnień, pielęgniarki środowiskowej i psychiatry.
Zobacz poniżej galerię zdjęć (fot. Jan Plit).
Komentarze (0)