Reklama w sieci to najlepsza dźwignia handlu. Pozwala na pozyskanie nowych klientów, ugruntowanie pozycji marki i zaprezentowanie innowacyjnej gamy produktowej. Aby dotrzeć do kolejnych odbiorców, konieczne są jednak wysokiej klasy materiały. Wśród nich mogą być np. spoty reklamowe w Internecie. W jaki sposób je wykonać, aby wyróżnić się na tle konkurencji?
Przede wszystkim pamiętaj, że Internet zalany jest masą nieciekawych, mało oryginalnych i nieprofesjonalnie wykonanych filmów reklamowych. Tego typu materiały znikają w gąszczu konkurencji i nie spełniają swojej roli. Jeżeli chcesz przyciągnąć klientów, Twoje spoty reklamowe w Internecie powinny być oryginalne i pomysłowe.
Spot reklamowy w sieci – co znaczy, że jest „oryginalny”?
Co kryje się pod tymi epitetami? Wielu twórców spotów reklamowych w Internecie inaczej definiuje to pojęcie, używając zróżnicowanych technik, aby uzyskać „oryginalny” (w ich oczach) efekt. Przede wszystkim jednak spoty reklamowe w Internecie, które można określić jako wyróżniające się, to filmy oparte na nowoczesnym scenariuszu, ciekawym wykonaniu i postprodukcji, a także przyciągającej uwadze szacie graficznej.
Spot oryginalny powinien być dopasowany do gustów grupy docelowej, uwzględniając zapotrzebowanie, język, zainteresowania i upodobania odbiorców. Pamiętaj, że czym innym może wyróżnić się wideo reklamowe publikowane w mediach społecznościowych, a inaczej postrzegane są filmy reklamowe w serwisach streamingowych czy na YouTube.
Czym można wyróżnić się w sieci?
Istnieje wiele możliwości wyróżnienia się w sieci za pomocą filmów reklamowych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, na tle konkurencji możesz wybić się np. za pomocą scenariusza. Techniki są w tym przypadku zróżnicowane. Filmy mogą szokować, dawać do myślenia lub skłaniać do określonych wniosków. Niektóre, ciekawe wideo oparte są na niebanalnym humorze lub całkowicie odbiegającym od dotychczasowej konwencji scenariuszu.
W sieci można wyróżnić się też formą filmu. Stosowane są np. dodatkowe wstawki wygenerowane przez sztuczną inteligencję, specjalne zaniżenie jakości filmu (np. aby stylizować go na retro-wideo), dubbing w nieoczywistej formule etc. Oryginalne wideo może być np. nagrane w całości jednym ujęciem, mieć formę monodramu lub opierać się na zdjęciach z amatorskiej kamery.
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu oryginalnego wideo?
Pamiętaj, że oryginalna forma nie może oznaczać zaniechania profesjonalnego podejścia do filmu. Nawet pozornie „amatorskie” nagrania są przygotowane przez specjalistów, którzy opracują oryginalny scenariusz, zatrudnią kadrę aktorów lub wykonają określone animacje i poddadzą materiał do obróbki postprodukcyjnej, dbając o wysoką jakość dźwięku i obrazu.
Profesjonalizm jest tu istotny, bo nawet niewielkie detale wpływają na odbiór filmu. Oryginalność materiału nie pomoże, jeżeli Twoje wideo nie będzie wykonane przez profesjonalistów.
Sprawdź pełną ofertę Krótkie Formy – produkcja filmowa, postprodukcja, video marketing