Skuteczny marketing internetowy opiera się dzisiaj o usługę SXO (ang. Search Experience Optimization). Wyłącznie tradycyjne SEO (ang. Search Engine Optimization) przestało być wystarczające. Aktualnie nie liczą się wyłącznie roboty Google, a przede wszystkim użytkownik i jego intencje zakupowe. Sprawdź, czym jest SXO i jak wykorzystać dzięki niemu potencjał pozycjonowania stron internetowych.
SXO - co to jest?
SXO to w dużym uproszczeniu połączenie dwóch obszarów marketingowych działań. To połączenie SEO i UX (ang. User Experience), czyli optymalizacji strony pod algorytmy wyszukiwarki i pod kątem doświadczenia użytkowników. Jeżeli zatem inwestujesz w SXO, zyskujesz znacznie więcej, niż korzystając wyłącznie z usługi SEO. Agencja SXO dba bowiem o to, aby użytkownicy jak najlepiej czuli się na Twojej stronie internetowej i zakończyli swój pobyt na niej finalizacją transakcji.
SXO różni się zatem od standardowego SEO tym, że nie tylko buduje widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce, ale również wykorzystuje najlepsze techniki, które maksymalizują współczynnik konwersji. W skład SXO wchodzą między innymi usprawnienia szybkości i responsywności strony internetowej, a także umieszczanie atrakcyjnych treści. Ścieżka zakupowa powinna być przyjemna, a w konsekwencji wyższy współczynnik konwersji i lepsze statystyki strony internetowej powinny pozytywnie wpłynąć na jej pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
SXO - jak wpływa na pozycję w Google?
Algorytmy Google biorą pod uwagę poziom SXO strony internetowej. Wymagań, które stawiają algorytmy wyszukiwarki przed właścicielami witryn, jest bardzo wiele. Wyszukiwarka chce bowiem sprawić, aby znajdowanie odpowiedzi na interesujące zapytania użytkowników było jak najprostsze. W związku z tym, jeśli zadbasz o SXO, jednocześnie poprawisz pozycję w wyszukiwarce.
Treść na stronie internetowej, która nie tylko zawiera frazy kluczowe, ale również rzetelnie odpowiada na potrzeby odbiorców, jest doceniana zarówno przez realnych użytkowników, jak i przez algorytmy Google. Strona internetowa, która dzięki usłudze SXO zmniejsza współczynnik odrzuceń również jest lepiej oceniana przez algorytmy Google. Podobnie wygląda sytuacja z dostępnością dla urządzeń mobilnych, czyli responsywnością strony internetowej. Jak zatem widzisz, witryna, o którą zadbasz pod kątem SXO, jest lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarek. Nieprzypadkowo zatem coraz więcej właścicieli firm nie poprzestaje na działaniach SEO, a łączy je z troską o doświadczenie użytkowników. Przykładem usługodawcy, który oferuje skuteczne działania SXO jest jedna z topowych polskich agencji.
Sprawdź efekty SXO - https://semcore.pl/strategie/sxo/
Wyszukiwarka Google - jak ocenia jakość wyników?
Twórcy wyszukiwarki Google sami przyznają, że stworzone algorytmy analizują kliknięcia użytkowników w celu oceny jakości stron internetowych. Specjaliści SXO wychodzą ze słusznego założenia, że Google zwraca uwagę przede wszystkim na:
- krótkie kliknięcia,
- dłuższe kliknięcia,
- Pogo Sticking.
Krótkie kliknięcie oznacza szybki powrót do wyników wyszukiwania po wejściu na stronę internetową. Dłuższe kliknięcie oznacza, że użytkownik zatrzymuje się dłużej na wybranej witrynie. Z zasady im więcej czasu na niej spędzi, tym lepiej. Z kolei Pogo Sticking to sytuacja, gdy po wpisaniu hasła do wyszukiwarki, użytkownik wchodzi na stronę, a następnie błyskawicznie ją opuszcza, aby wejść na kolejny wynik. Na wszystkie te parametry, które decydują o pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania wpływ ma właśnie SXO. Nie ulega zatem wątpliwości, że dbając o najważniejsze aspekty związane z UX, dbasz także o pozycję w wyszukiwarce.
Komentarze (0)