Przypomnijmy. W październiku ubiegłego roku informowaliśmy, że ul. Chełmińska w Świeciu prawdopodobnie zostanie odcięta od drogi krajowej nr 91. Nie podobało się to ani gminie, ani tutejszym firmom.
- GDDKiA chce całkowicie odciąć ul. Chełmińską od drogi krajowej nr 91. Argumentuje to zbyt dużym zagęszczeniem zjazdów i wjazdów na trasę krajową na odcinku między Głogówkiem a Świeciem. Jesteśmy przeciwni takiemu rozwiązaniu - powiedział nam wtedy Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
Przedsiębiorcy wystosowali do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pismo protestując przeciwko odcięciu ul. Chełmińskiej od drogi krajowej.
- Gmina również wysłała pismo - tłumaczył w ubiegłym Krzysztof Kułakowski. - Prosiliśmy o rozważenie sensowności tego rozwiązania. Byłoby ono niekorzystne zarówno dla tutejszych firm, jak i dla wszystkich mieszkańców, którzy musieliby nadkładać drogi. Od początku byliśmy temu przeciwni, ale rozmowy z GDDKiA nie należą do łatwych.
Julian Drob, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA, nie skomentował stanowiska samorządu i przedsiębiorców. W listopadzie 2023 r. udzielił jednak Extra Świecie zwięzłej i jednoznacznej odpowiedzi.
- Po zakończeniu inwestycji, ul. Chełmińska będzie połączona z drogą krajową nr 91 - poinformował nas rzecznik.
Sprawa na jakiś czas ucichła.
Niedawno pojawiły się pytania ze strony Czytelników, którzy poprosili nas o wyjaśnienie tej kwestii, bo chociaż remont zakończył się już jakiś czas temu, to nadal trzeba korzystać ze zjazdu na estakadzie.
Odpowiedź padła podczas dzisiejszej sesji Radny Miejskiej w Świeciu za sprawą radnego Sebastiana Glazińskiego, którego również nurtował ten problem.
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie wyraziła zgody na taki zjazd - wyjaśniała na sesji Marta Karolczak, zastępca burmistrza Świecia. - Powołała się m.in. na zapis określający odległości między zjazdami. Poza tym, jak uzasadnia GDDKiA, prawoskręt kolidowałby z punktem kontrolnym Inspekcji Transportu Drogowego.
Ten zlokalizowano na wysokości dawnego wjazdu i zjazdu z drogi nr 91. Z połączenia ul. Chełmińskiej z trasą krajową będą mogły korzystać jedynie policja, straż pożarna i pogotowie w razie nagłych przypadków.
Totalny brak dobrej woli. Faktycznie lepiej korkować rondo. Urzędasy…
A co z pomysłem zrobienia zjazdu z S5 na wysokości Marianek? Drogi są dla ludzi a nie odwrotnie.
Wiem zaraz powiecie że już za późno. Są miasta którym się udało trzeba powalczyć o swoje.
Dziękujemy panie burmistrzu
Nie marudzić! Tak jest bezpieczniej dla wszystkich! Koniec tematu.
To dla kogo ona teraz jest?
O co tu chodzi? Zrobili na cacy kilkaset metrów drogi a potem to zastawili zaporami w piz… u? Jaki to ma sens?
GLownie ze wzgledow bezpieczenstwa zamkneli ten wjazd bo za duzo ich Świecie w tym obszarze mialo. I tak jest zjazg glogowko przechowo a wiec 2 w bardzo bliski otoczeniu. DLatego ten odciety uznali za zbedny.Niestety ale pare firm bedzie musialo robic kilometrowy naddatek.
Przepraszam bardzo… zbyt bliskie zjazdy, jakoś w Chełmnie wszystkie trzy jak były tak są… I nikt nawet nie pomyślał, żeby którykolwiek z nich likwidować. Jak zwykle 0 poszanowania woli użytkowników – mieszkańców.
Dziękujemy lokalnym władzom za skuteczne działanie, na szczęście już po wyborach, więc kolejne latka jakoś zlecą. Teraz to już tylko „po prostu się nie da” „co my możemy” itp.
No cóż ważniejsza kasa z punktu kontrolnego niż dogodniejszy zjazd dla kierowców
Można wyjechać, ale nie można zjechać? Czy cała zablokowana?
A co z pieszymi.jak mają dojść z głodówka do przechowalni.
POwskie śmiecie wolą was doić z kasiorki niż żebyście mogli sobie wygodnie jeździć. Z resztą jakie jeździć wy macie robić po 12 godzin codziennie w niemieckich fabrykach a nie gdzieś jeździć. Jeździć to możecie rowerkiem albo zbiorkomem do pracy i do domu odpoczywać by móc dalej za damski uj robić na szkopa. Punkty kontrolne to priorytet. Trzeba się zrzucić na wiatraczki z demobilu i dopłaty do zwożenia dojechanych elektryków z zachodu bo mają problem z ich utylizacja a tak polaczki wezmą i problem z głowy. Ale będziecie uśmiechnięci bo w lewackiej telewizji wam powiedzą, że macie być uśmiechnięci bo teraz jest uśmiechnięta Polska. Ursula ven der szkopen przed ktorą na baczność staje rudy smiec oznajmiła ze teraz jest rząd który się im podoba bo liże im pupę więc zamiast tylko was dorzynać coś wam dorzucą. Roz!€b@ne elektryczne buble i wiatraczki do mielenia ptaków.
Mało że zjazd powinien być utrzymany, to jeszcze Chełmińska połączona bezpośrednio z Wodną
Brak zjazdu to problem dla mieszkańców i Świecia i Chełmna !!! Przede wszystkim dla istniejących tam Firm , tracą klientów , a i tak czasy są niekorzystne dla przedsiębiorców!!! Z każdej strony pod górę … brak słów !!!!
Na 100% decyzję podejmował jakiś łysy, nigdy nie wolno ufać łysemu. Łysy zawsze coś kombinuje.
Mamy być eko, ale ważne że trzeba nadłożyć drogi, czyli spalić paliwo, tlen i wyemitować dodatkowe CO2. Ameba lepiej „myśli” od tych z GDDKiA, no tak bramownica ważniejsza niż ratowanie planety.
Chore już więcej na Pana Burmistrza nie zagłosuje, ja pracuje na Chełmińskiej,a żeby dojechać do pracy to stoję przed rondem jak Groszek w pus,ce
Dziś, 16 kwietnia, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski powołał Radosława Kantaka na stanowisko pełniącego obowiązki Dyrektora Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy.
Radosław Kantak jest absolwentem Wydziału Budownictwa Politechniki Gdańskiej i Wydziału Poszukiwań Ropy i Gazu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od niemal 18 lat pracował w firmach wykonawczych przy budowie dróg w Polsce, w Wielkiej Brytanii i Australii.
W Polsce był zaangażowany w m.in. budowę drogi ekspresowej S3 oraz autostrad A1 i A4. Pełnił też funkcję Inżyniera Kontraktu na budowie drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin – Sianowo.
W marcu 2017 roku Radosław Kantak objął stanowisko dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA. Teraz będzie on również pełnił obowiązki dyrektora bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji.
ten temat nadaje się do UWAGA TVN czy innej interwencji. To połączenie Świecie-Chełmno było stare jak te dwa miasta, ale nie przeżyło rządów PO. Ta decyzja po pierwsze utrudni użytkownikom ruchu, bo będą musieli kręcić dodatkowe kilometry i czas chcąc wjechać do miasta. Jednocześnie zwiększając ruch na rondach za wiaduktem. 2. Ten zjazd/wyjazd był bezwypadkowy. Więc był bezpieczny. Najwidoczniej było to nieprzemyślane, ktoś kto tam nawet nie było na miejscu, a po zobaczeniu samych map narysował kreske, ze nie ma być i bajo. Afera.. ale jak zwykle po kilku miesiącach ludzie się przyzwyczają i przywykną
U nas w Świeciu jest fajnie… Nawet jak będą zjazdy, albo nie???Co sie czepiacie „pana burmistrza” ja to już czekam na karnet na te spa w decznie 🙂
droga zrobiona, a ja pytam, dlaczego po stronie Chełmna za mostem jest rondo a od strony Świecia przed mostem są światła? przecież we wakacje znowu będzie tam korek, czemu też nie zrobiono ronda?
Cuda i tyle… Sama droga też nie zachwyca, od Chełmna do mostu wąsko, barierek nastawianych, brak utwardzanego pobocza czy też pasa awaryjnego, kiedyś było gdzie uciekać teraz do wyboru w razie czego czołówka albo barierki. Droga krajowa a wąska jak osiedlówka. Partactwo.
Zjazd z Tucholskiej na Miasteczko to bubel stulecia. Aż się prosi połączenie Chrobrego z Tucholską, Stromej z Sportową i Wodnej z Chełmińską
Po prostu brak słów! Nawet powiedzenie „Polak mądry po szkodzie” już nie działa. Co się dzieje z tymi ludźmi co tym wszystkim kierują?! Przecież myślenie nie boli !!!
A dlaczego w tej sprawie wypowiada się pani Karolczak a nie burmistrz??? Czy to ona jest już burmistrzem?
Ciągle czytamy że nasi urzędnicy nic nie mogą. Nie mogli nic zrobić ze zjazdem na Miasteczko przeciążony rondem przy Leyer, nie mogą z pasami za blisko rond, teraz nie mogą załatwić dla mieszkańców zjazdu.