Connect with us

Czego szukasz?

Wiadomości

Czytelnicy: Kiedy Sulnowo doczeka się oświetlenia osiedlowych ulic?

Mieszkańcy wsi lub osoby dopiero budujące się w rejonie ulic Tulipanowej, Bratkowej i Stokrotkowej w Sulnowie pytają, kiedy pojawią się tam lampy? - Inwestycje drogowe, których częścią składową jest oświetlenie realizujemy zgodnie z przyjętym harmonogramem - odpowiada Paweł Knapik, zastępca burmistrza Świecia.     

Udostępnij
sulnowo-1

REKLAMA

Jednym z rejonów, gdzie najszybciej w gminie Świecie rozwija się budownictwo jednorodzinne, jest Sulnowo. Sprzyjają temu przede wszystkim bliskość miasta, dobre skomunikowanie i przygotowanie terenów pod tego typu inwestycje.

Wraz z kolejnymi domami pojawiają się też konkretne oczekiwania.
REKLAMA

- W sytuacji, gdy mieszka tam już tyle rodzin, należałoby pomyśleć o oświetleniu ulic - argumentują mieszkańcy. - Na pewno zadowoleni z tego faktu byliby też ci, którzy tam się dopiero budują, bo zapewne ograniczyłoby to liczbę kradzieży materiałów budowlanych.

Chodzi o rejon w obrębie ulic: Tulipanowej, Bratkowej i Stokrotkowej w Sulnowie.

Co na to władze gminy?
REKLAMA

- Projekty dróg, które już istnieją uwzględniają też oświetlenie - tłumaczy Paweł Knapik, zastępca burmistrza Świecia. - Jest jednak o wiele za wcześnie, aby myśleć o montażu lamp. Pojawią się one dopiero wtedy, gdy zostanie wykonana nawierzchnia, a tego można się spodziewać w momencie, gdy większość budów zostanie ukończonych i nie będzie ryzyka, że ciężki sprzęt zniszczy kostkę polbruk - dodaje wiceburmistrz. - W tej chwili inwestujemy w infrastrukturę podziemną, która jest kluczowa dla tego osiedla.
REKLAMA

Jak mówi wiceburmistrz, na razie domów oddanych do użytku w tym rejonie jest stosunkowo niewiele.

- Poza tym nie zapominajmy, że jest to teren wiejski, gdzie ruch jest niewielki. Ostatni element to kwestia kosztów. I nie chodzi o same lampy, ale ich późniejsze utrzymanie - argumentuje Paweł Knapik.

a.bartniak@extraswiecie.pl
REKLAMA

Mieszkania na osiedlu Marianki. Sprawdź ofertę Apartado Development [wideo]

Udostępnij

Komentarze (41)

  1. Anal

    5 stycznia 2022 10:23

    Kredytobiorcy jak zawsze

    Kredytobiorcy jak zawsze roszczeniowi.

  2. ...

    5 stycznia 2022 10:34

    W nagłówku jest mowa o jakimś

    W nagłówku jest mowa o jakimś harmonogramie. Wygląda na to, że jego treść jest tajna, bo w treści żadnego harmonogramu nie przytoczono.

    Zauważyliście argumentacje? Proszę się skupić bo to bardzo ciekawe.

    Nie będzie oświetlenia, bo nie ma asfaltu. Nie ma asfaltu bo budowy są nieukończone i „ciężki sprzęt” mógłby go zniszczyć. A poza tym to wieś.

    A teraz ciekawostka. Kilka miesięcy temu pojawił się tu artykuł opisujący jak w Sulnówku na wsi wybudowano gotową drogę z asfaltem, chodnikiem i lampami (odnoga Chrobrego), prowadzącą w pole, gdzie deweloperzy dopiero zaczynają budować bloki. Tam władzom miasta nie przeszkadza że nikt nie mieszka, ciężki sprzęt zniszczy asfalt i wtedy była to administracyjnie wieś.

    Pozdrawiam i czekam na zablokowanie komentarzy tak jak poprzednio kiedy był tu poruszony podobny temat 

    • Brawo!

      5 stycznia 2022 11:47

      Trafna riposta! Też czekam na

      Trafna riposta! Też czekam na asfalt i lampy chociaż mieszkam w mieście 

      • Świeciak

        5 stycznia 2022 16:58

        Też czekam dopiero 5 lat

        Też czekam dopiero 5 lat

    • brawo

      5 stycznia 2022 12:10

      W końcu ktoś to powiedział

      W końcu ktoś to powiedział wprost. Oby mieszkańcy, czyli płatnicy wszystkich inwestycji w naszym mieście oraz „sponsorzy” zarobków władz i urzędników miasta zajęli MOCNE stanowisko w sprawie tego co się dzieje w Urzędzie Gminy.

      • No nie

        5 stycznia 2022 13:19

        Jaki Ty jesteś płatnik jak

        Jaki Ty jesteś płatnik jak dopiero budujesz?Podatek od nieruchomości już płacisz?Jeszcze nie skończyłeś budowy i nie masz wpisu w ewidencję gminna budynków to gówno płacisz .Tylko pyskujesz a inwestorem wielkim się mianujesz.Zbuduj jakiś budynek użyteczności publicznej inwestorze to będziesz filantropem a tak jesteś nikim.

        • idiot

          5 stycznia 2022 13:26

          Mieszkam w Świeciu od ponad

          Mieszkam w Świeciu od ponad 40 lat ośle i płacę podatki od tego czasu frajerze. Nie każdy jest takim gołodupcem jak ty.

        • mega

          5 stycznia 2022 13:28

          Doucz się nieuku. Za działkę

          Doucz się nieuku. Za działkę budowlaną niezabudowaną też płaci się podatki. Do szkoły!!

  3. Kredytobiorca

    5 stycznia 2022 10:35

    Jak miasto ma na usuwanie

    Jak miasto ma na usuwanie prywatnych śmieci i na znikanie z konta miasta milona złotych to wstyd że nie mają na oświetlenie dla mieszkańców ale mam pomysł może pan Wojci.. da ten milon na oświetlenie bo ponoć to mała kwota jak dla niego. 

    • kibic

      5 stycznia 2022 12:12

      Na wzór kibicowskiej

      Na wzór kibicowskiej przyśpiewki: „ponad 10 baniek znika tu, jedna bańka znika tam, mieszkańcy wuja zrobią nam…”

      • morgan

        5 stycznia 2022 18:07

        Darek daj juz spokój,

        Darek daj juz spokój, zmieniasz tylko nicki w internecie i smarujesz na wszystkich po kolei.

  4. ...

    5 stycznia 2022 10:44

    Można wpisać w wyszukiwarke

    Można wpisać w wyszukiwarke na extraswiecie najtańsza ulica w Świeciu albo nowa ulica na mariankach i pojawiają się artykuły nt. Kazimierza Jagiellończyka. Linku nie da się dodać w komentarzach.

    Proszę bardzo jednak buduje się ulice na wsi jako dojazd do budowy, ale rozumiem że bloków „ciężki sprzęt” nie buduje.

  5. Jan66

    5 stycznia 2022 10:46

    Po co oswietlenie im stawiaj

    Po co oswietlenie im stawiaj ? Tam wiekszosc sie wybudowala kredytem… zenada nie ma gotowki to sie nie buduje. Biedota

    • Zainspirowana

      5 stycznia 2022 12:25

      Dom wybudowany za gotówkę,

      Dom wybudowany za gotówkę, ale za to lampę wezmę sobie na kredyt.

  6. Czytelniczka

    5 stycznia 2022 11:26

    Jan 66 biedota to twoje

    Jan 66 biedota to twoje myślenie na temat budowy.

  7. !@#$%

    5 stycznia 2022 11:28

    Ale zazdrość dupę ciśnienie,

    Ale zazdrość dupę ciśnienie, nie tylko sulnowo ale pół swiecia na kredycie, no i co z tego jak dostali to ich stać, a najgorsi to świeciaki zazdrośnicy. Ludzie ogarnijcie się szkoda życia.

  8. Świeciak

    5 stycznia 2022 11:50

    Jak wybrałeś wieś to zostań

    Jak wybrałeś wieś to zostań na tej wsi a nie pchaj się do miasta

    • !@#$%

      5 stycznia 2022 12:08

      Mieszkam w świeciu

      Mieszkam w świeciu

  9. Babka

    5 stycznia 2022 12:47

    Wy na tych nowych osiedlach

    Wy na tych nowych osiedlach nie przesadzacie?Jest u was super, woda kanaliza drogi jeszcze często zanim dziura pod dom zostanie wykopana. My starsi mieszkańcy wsi o takie rzeczy zabiegamy długimi latami, ale co wy możecie wiedzieć skoro na zebraniach soleckich gdzie się to załatwia was nigdy nie ma. Krzykiem, skargami do gazety i komentarzami w internecie ludzie chcą poważne tematy załatwiać. Trochę poory. Jak chce się mieć wszystko od razu to się dom w centru miasta kupuje a nie w szczerym polu stawia. 

    • Plus

      5 stycznia 2022 21:04

      Święta prawda

      Święta prawda

  10. obserwator

    5 stycznia 2022 12:54

    Popieram głos Babki. Jasnie

    Popieram głos Babki. Jasnie państwo z miasta sprowadziło się na wieś i ma litanię oczekiwań. Przejdzie się do dużego miasta to zobaczycie jak lukusy mają ci co się budują w szczerym polu. Kupcie działę w Świeciu 150 zł za metr i wymagajcie, a nie gdzieś w polu, gdzie jeszcze dwa lata temu rosły buraki. I jak faktycznie mieszkacie na wsi, to chodźcie na zebrania sołeckie to się dużo dowiecie.

  11. Wujek dobra rada

    5 stycznia 2022 13:11

    Debilne tłumaczenie że jak

    Debilne tłumaczenie że jak ciemno to kradną!Z własnego doświadczenia wiem że kradną materiały na budowie budowlańcy którzy tam budują.Ciagna po dwie albo trzy budowy na raz i jak czegoś na innej budowie brakuje to u Was ukradną albo temu trzeciemu a od tego komu załatwili to kasę za materiał biorą i tak w kółko Macieju .Macie prąd budowlany to załóżcie sobie kamerki i prawda wyjdzie na jaw.Ja mieszkam w mieście i na ulicy przy której stoi mój dom jest ciemno jak w dupie , bo stare 40-letnie lampy są zabrudzone klosze,powypalane żarówki sodowe nawet jak świecą to gówno widać.Miasto powinno oświetlać i wymieniać oświetlenie od najstarszych ulic ,gdzie ludzie płacą już kilkadziesiąt lat podatek od nieruchomości a nie w miejscach gdzie dopiero ktoś coś buduje.Takie jest moje zdanie a jak nie pasuje to pocalujta wójta w dupa!

  12. John

    5 stycznia 2022 13:36

    Co za dureń na asfalt czeka

    Co za dureń na asfalt czeka jak tam wszędzie polbruki robią…

  13. XXX

    5 stycznia 2022 13:55

    WSTYD Panie wiceburmistrzu,

    WSTYD Panie wiceburmistrzu, WSTYD wypowiadać się na temat czegoś o czym nie ma Pan zielonego pojęcia.

    Po 1 gdzie na tym osiedlu jest asfalt, bo wiem, że jest polbruk.

    Po 2 z Pana wypowiedzi wynika, że najlepiej wszędzie zrobić drogi” Pojawią się one dopiero wtedy (lampy), gdy zostanie wylany asfalt i dopiero wpuścić ciężki sprzęt.

    Po 3 niemal codziennie po tym polbruku jeździ sprzęt ciężki do nowo budowanych domów.

    Trzy lata z rzędu składaliśmy wniosek do budżetu gminy z podpisami mieszkańców o budowę oświetlenia, co roku wniosek był odrzucony. Ba, nawet w pierwszym roku dostaliśmy odpowiedź, że wniosek został uwzględniony częściowo. Ktoś był na tyle leniwy, żeby nie sprawdzić, że owszem postawiono lampy led tylko na innej ulicy w innej części Sulnowa na wniosek innej osoby!

    Jako mieszkańcy nie wymagamy postawienia lamp ulicznych w jednym roku na całym osiedlu. Gdyby co roku zrobiono tylko jedną ulicę (gdzie stoją już zamieszkane domy), to wydaje mi się, że dla budżetu gminy byłoby to znacznie mniej odczuwalne.

    Na naszym osiedlu jest około 2000 m bieżących drogi. Wyobraża Pan sobie sytuację, że za parę lat większość osiedla będzie zabudowana i gminę będzie stać na postawienie lamp ulicznych na całym osiedlu? Wątpię.

    Jesteśmy świadomi, że nie jesteśmy jedyni, którzy chcą mieć oświetlenie na osiedlu. Jak człowiek czyta, że gmina wydaje 10 mln na wywóz śmieci po przedsiębiorcy, który ma zarzuty wyłudzenia 23 mln vatu od państwa to myślę, że każdy może się zdenerwować i zastanawia się ile innych inwestycji można za te pieniądze zrobić, nie koniecznie naszą.

    • Do XXX

      5 stycznia 2022 17:31

      Wyobraź sobie że  mieszkamy

      Wyobraź sobie że  mieszkamy przeszło 10 lat na 800 lecia, czyli w mieście, i tu na osiedlu są  wciąż  miejsca gdzie nie ma lamp, pomimo składania wniosków. Więc  proponuję więcej pokory, poczekacie kilka lat to pewnie i miasto zrobi.

      • Chyba nie

        5 stycznia 2022 22:07

        Nie wiem jak wygląda sytuacja

        Nie wiem jak wygląda sytuacja z oświetleniem na 800lecia ale w kwietniu pisano o wymianie tam ponad 80 lamp na nowe. Na stosunkowo nowym osiedlu wymieniono lampy podejrzewam w całkiem dobrym stanie. Są miejsca gdzie lampy są w stanie tragicznym albo nie ma ich wcale. Są też miejsca gdzie nowe lampy oświetlają puste pola… 

  14. Zrozpaczona

    5 stycznia 2022 14:45

    Oświetlenia na osiedlach A

    Oświetlenia na osiedlach A ścieżka rowerowa do Świecia to porażka żadnej lampy nie widać. Łatwo kogoś potracic 

    • Cyklista

      5 stycznia 2022 15:01

      Masz obowiązek posiadać

      Masz obowiązek posiadać oświetlenie w rowerze jeżdżąc po zmroku także ścieżką. 

      • Też Cyklista

        5 stycznia 2022 16:40

        To prawda, ale nawet mając

        To prawda, ale nawet mając dobre oświetlenie ciężko czasem zauważyć wladcow ciemności w czarnym dresie bez odblasków 

  15. Biedak

    5 stycznia 2022 14:52

    Tak było, jest i będzie. Kto

    Tak było, jest i będzie. Kto ma władze ten lub zna tych co ja mają, ten ma dobrze. Przydałby się ktoś kto by prześledził powiązania rodzinno-biznesowe przy inwestycjach 

  16. Daniken

    5 stycznia 2022 15:48

    Ludzie was już kopletnie

    Ludzie was już kopletnie popier..ło. Jakiś ciołek postawi dom w polu i domaga się od razu wszystkiego. Nie porownujcie swoich domków do inwestycji deweloprów. Tam do każdego bloku wprowadza się kilkadziesiąt rodzin 

    • GRówno

      5 stycznia 2022 16:02

      Każdy mieszkaniec powinien

      Każdy mieszkaniec powinien być traktowany tak samo, nie ważne gdzie mieszka. Można oświetlić jedną ulicę na osiedlu domków, jedną przy blokach i jedną zmodernizować, zaczynając od najstarszych/najbardziej zniszczonych. To wszystko. Ci co się oburzają nie wymagają priorytetowego traktowania a jedynie sprawiedliwego. 

      • Dobry

        5 stycznia 2022 16:59

        Równe to jest robienie po

        Równe to jest robienie po kolei a nie równomiernie. Na doprowadzenie wody itp do nowych domów miasto już wydaje przecież krocie, więc dla mnie to bardzo rozsądne podejście że nie robi się całej infrastruktury na osiedlach gdzie trwa budowa, ale modernizuje stare już istniejące.

        • Lepszy

          5 stycznia 2022 22:17

          Rozsądny byłby równomierny

          Rozsądny byłby równomierny podział środków. Połowa na nowe inwestycje, połowa na modernizację. I przydałby się sporządzony a także udostępniony harmonogram prac. Mamy naturalny podział miasta na osiedla więc harmonogram mógłby to uwzględnić

  17. ...

    5 stycznia 2022 16:33

    Nie wiem gdzie mieszka Knapik

    Nie wiem gdzie mieszka Knapik, ale jako mieszkaniec Świecia od urodzenia wiem gdzie mieszkają obecny i były burmistrz, przewodniczący rady miasta itd. Nie są to bynajmniej ulice przelotowe z których korzysta ktokolwiek poza nielicznymi mieszkańcami. Doskonale pamiętam ile domów było oddanych do użytku jak kładli asfalt i robili oświetlenie na ulicy byłego burmistrza. 

  18. Świeciak

    5 stycznia 2022 16:51

    Ile dróg osiedlowych można

    Ile dróg osiedlowych można było zrobić za ten zmalwersowany milion z miejskiej kasy gdyby nie brak kompetencji i nadzoru

  19. Tragedyja

    5 stycznia 2022 18:04

    Pierwsza wizyta w urzędzie

    Pierwsza wizyta w urzędzie miasta w listopadzie 2018. W 2019 ja i właściciele sąsiednich działek składaliśmy wniosek do budżetu o budowę kanalizy i wodociągu na tym osiedlu w Sulnowie. Wniosek został przyjęty na 2020. W 2020 i tak nie wybudowali tych rur bo „nie będą inwestować kupę kasy w łąkę”. Jak domy w 2021 się wybudowały, to na jesień rozryli drogę dojazdową, że teraz nie można dojechać do działek… A najlepsze jest to że gmina w tę łąkę kilka lat przed 2018 wkopała rury DN500 do kanalizacji deszczowej warte ileś set tysięcy… Więc znając życie i logikę urzędu miasta to lampy zaświecą tam pewnie za 15-20 lat…

  20. prawda was zaboli

    5 stycznia 2022 18:20

    Wy w Świeciu nie doceniacie

    Wy w Świeciu nie doceniacie co macie. Zajrzyjcie do Grudziądza, Bydgoszczy, Torunia, Chełmna itd. Osiedla z lat 70-tych, 80-tych  z gruntowymi drogami, tam nikt nawet nie marzy o utwardzeniu drogi a co dopiero o oświetleniu. Ja i moi znajomi podziawiają Świecie za to jak się rozwija i rozrasta, a to całe Sulnowo to przecież jeden wielki plac budowy, pewnie ze 100 domów właśnie tam powstaje i na pewno mają większość z nich już ma o wiele lepsze warunki niż ludzie w innych gminach i miastach. I to mnie najbardziej dziwi, że co poczytam wiadomości ze swojego rodzinnego miasta to zawsze znajdę pod nimi masę tylko hejtu i narzekania. Przynajmniej jak u ludzi z krajów 3 świata. Jak miasto się komuś wydaje źle zarządzane to po jaką cholerę buduje się Sulnowie? Z Chełmna do roboty do Świecia mielibyście przecież podobą drogę.

  21. Anonim

    5 stycznia 2022 18:33

    jak ktoś ma problem z

    jak ktoś ma problem z oświetleniem to niech kupi sobie pochodnie! poza tym wystarczy przeprowadzić w sąsiedztwo radnych lub byłych radnych albo zostać radnym. Tam zawsze wszystko jest. Nawet kiedy kupowali działki budowalne to po chwili były tam inwestycje w uzbrojenie terenu, droge i ścieżki rowerowe

  22. Emerytka

    5 stycznia 2022 20:04

    Ludzie po 10 lat mieszkają w

    Ludzie po 10 lat mieszkają w błocie na miejskim osiedlu domków. Cierpliwości! 

  23. Podatnik

    6 stycznia 2022 16:09

    Może tu trzeba zrobić listę

    Może tu trzeba zrobić listę potrzeb bo władze tego miasta zdają się być gluche na potrzeby podatnikow

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

W środę po południu w Głogówku Królewskim zderzyły się samochód osobowy i dostawczy.

Wiadomości

Nastąpiła kolejna istotna zmiana w wyglądzie świeckiego zamku. Tym razem na zewnątrz. Zamontowano drewniany krużganek, który będzie prowadził do dwóch nowych wejść.

Wiadomości

W pierwszym odcinku nowego programu "Bitwa o gości" pojawi się Osada Stara Rzeka.

Wiadomości

Świecie dołączyło do grona miast, w których późną nocą nie kupimy alkoholu. Radni przyjęli uchwałę, która będzie dotyczyć nie tylko sklepów, ale także stacji...

Reklama