Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama

Wiadomości

Gdzie powstanie dworzec? Co z korkami w Przechowie? Sprawdziliśmy

Ustaliliśmy, gdzie dokładnie miałby powstać dworzec, jeśli dojdzie do ponownego uruchomienia linii kolejowej z Terespola do Świecia. Mieszkańców zastanawia też, jak zostanie rozwiązana organizacja ruchu na ul. Bydgoskiej.

Udostępnij
tory_czolo

REKLAMA


W natłoku informacji o pandemii koronawirusa, w doniesieniach medialnych na boczny plan zszedł temat programu Kolej Plus, który obejmuje również Świecie.

Tymczasem ustawa, która zakłada modernizację przestarzałych linii kolejowych i przywrócenie połączeń tam, gdzie przed laty zostały one zlikwidowane, weszła w życie pod koniec kwietnia.

W Świeciu temat budzi żywe emocje. Inwestycja ma swoich przeciwników i zwolenników. Pierwsi argumentują, że jest zbyt kosztowna, drudzy, że korzystnie wpłynie na rozwój miasta. Pierwsi, że nie warto wykładać tak ogromnych pieniędzy dla 50-60 osób dziennie, którzy korzystają z dworca w Terespolu, drudzy, że po powstaniu nowoczesnego połączenia ta liczba wzrośnie.
REKLAMA

Szacunkowy koszt ponownego uruchomienia połączeń kolejowych z Terespola do Świecia to około 300 mln zł. Z tej sumy 85 proc. ma wyłożyć państwo, a 15 proc., czyli około 45 mln zł, samorząd. I właśnie wysokość tej kwoty jest przysłowiową kością niezgody między samorządowcami w Świeciu.

Reklama
Reklama

Nie wdając się w te spory (pisaliśmy o tym tutaj), sprawdziliśmy, gdzie miałby być zlokalizowany przyszły dworzec, o co pytają nas mieszkańcy.

Na pewno nie powstanie on w miejscu dawnego dworca przy ul. Chełmińskiej, bo jest tam zbyt ciasno. Wariant wynikający z opracowania środowiskowego to miejsce, gdzie obecnie kończą się tory, czyli przy ulicy Wodnej. Znajduje się tam wolna działka tuż obok hurtowni Hydraulik.

Czy do 2028 r., jak zakłada program Kolej Plus, pojadą tędy pociągi, a obok stanie dworzec? / Fot. Andrzej Pudrzyński

Reklama
Reklama

Inna sprawa, która zastanawia Czytelników, to organizacja ruchu na ul. Bydgoskiej.

- Kiedy przez tory na tej ulicy będą przejeżdżały kilkanaście razy dziennie pociągi, zaczną tworzyć się ogromne korki – zwracają uwagę.

Dopóki nie ma dokumentacji projektowej, trudno o jednoznaczną odpowiedź.  

Reklama
Reklama

- Jeżeli ostatecznie zostanie wybrany wariant do Przechowa ze zjazdem kieszeniowym, to uważam, że powinny powstać wiadukty. Takie rozwiązanie wyeliminuje problemy, które słusznie zgłaszają mieszkańcy – argumentuje Dariusz Woźniak, radny i skarbnik powiatu, który jest gorącym zwolennikiem powrotu kolei do Świecia.
REKLAMA

Jak przyznaje radny, on sam jest zwolennikiem innego wariantu włączenia miasta bezpośrednio do magistrali kolejowej nr 131 na linii Gdańsk-Bydgoszcz. Forsowana przez niego opcja zakłada wybudowanie nowego odcinka linii kolejowej, który rozpoczynałby się za wiaduktem kolejowym w Kozłowie, a następnie biegł w kierunku obwodnicy Świecia. Na wysokości Górnych Marianek, po drugiej stronie obwodnicy, znajdowałby się nowy dworzec. Dalej nowa linia połączyłaby się za Wyrwą z główną linią.

a.pudrzynski@extraswiecie.pl
REKLAMA

Rozwiń swoje pasje! Wybierz swój kierunek! Szkoła Muzyczna w Chełmnie zaprasza!
Zapisz się na rok szkolny 2020/2021 - tutaj

Udostępnij

Komentarze (55)

  1. Lukasz ast

    16 maja 2020 20:40

    Jeśli kolej dojdzie do skutku

    Jeśli kolej dojdzie do skutku do Momdi niech szykuje się na podwyżki,  bo wtedy już mało kto będziem usuwał pracować w momdi jak bed8zem mieszkał w siweciu . Wsiada w pociąg i za 2p min jest w Bydgoszczy w pracy.  Mam nadzieję że kolej dojdzie do skutku i już swiecianie  nie będą uzależnieni od jednego zakładu pracy 

    • Nauczyciel

      17 maja 2020 17:56

      Pisz po polsku a nie po

      Pisz po polsku a nie po „polskiemu”

    • Dawid

      18 maja 2020 22:39

      Skoro piszesz takim językiem

      Skoro piszesz takim językiem to nie ma się co dziwić, że jesteś uzależniony od jednego zakładu . 

  2. 300 baniek

    16 maja 2020 20:49

    Zaraz, zaraz, ile ta kolej ma

    Zaraz, zaraz, ile ta kolej ma kosztować? 300 milionów? Żeby mogło nią jeździć 50 osób dziennie? Kurwa nie wierzę.

    • manWITHaBIGego

      17 maja 2020 15:33

      50 dziennie???Optymista 🙂

      50 dziennie???Optymista 🙂

  3. Gość

    16 maja 2020 20:51

    Dobrze by było gdyby

    Dobrze by było gdyby powróciła kolej do Świecia 

    • Anonim

      16 maja 2020 20:56

      Bzdury. Z tych 300 baniek

      Bzdury. Z tych 300 baniek miato by musiało wyłożyć 45 milionów, żeby wozić garstkę ludzi dziennie.

    • Rodo

      16 maja 2020 21:30

      A jeszcze lepiej żeby na

      A jeszcze lepiej żeby na linii Świecie – Terespol jeździł skład Pendolino!

  4. bulu komorowski

    16 maja 2020 21:08

    Nie ma co zajmować się tym

    Nie ma co zajmować się tym tematem, bojak wróci PO do władzy to miasto nie dostanie grosza a i może jeszcze będziemusiałasprzedać istniejące toryna złom aby było dla kolesi z PO na ośmiorniczki u Warszawskiej Sowy na melinie. 

    • odp

      16 maja 2020 21:14

      albo na żarcie dla kota karła

      albo na żarcie dla kota karła.

    • marek41

      17 maja 2020 04:34

      otwórz zasrane oczy i popatrz

      otwórz zasrane oczy i popatrz ile nakradł i zniszczył nieudolny , umysłowo chory pis, czego się nie dorwał , to rozwalił, zaczęli od stadnin koni, ale do takiego zakutego łba nie dotrze nic, bo zakuty łeb został przekupiony przez pisowską szaranczę, dlali półgłowkom 500+ i to im starczy

      • Hwdpo

        17 maja 2020 10:29

        Idiota

        Idiota

      • Bulu komorowski

        17 maja 2020 19:24

        Marek ku wra nie dostaję 500+

        Marek ku wra nie dostaję 500+, czemu ty piechdolony czopie tak sapiesz. PO to złodzieje i cynkciarze przecież to nawet mój pies wie. 

        • Hwdpo

          18 maja 2020 00:42

          Święta racja ale naród głupi 

          Święta racja ale naród głupi 

  5. lucyfer

    16 maja 2020 21:11

    300mln zł dla 60 osób

    300mln zł dla 60 osób dziennie? (czyli realnie może 10 nowego dworca), z czego samorząd ma zapłacić za coś zbędnego i nierentownego 45mln zł? Był/jest problem z trzema rondami w Przechowie, Gmina musiała dorzucić kolejne miliony, bo pan Skarbnik nie miał. … Czyli najpierw potężny kredyt na długie lata, a później miliony złotych rocznie na utrzymaniu nierentownego dworca.. wystarczy spojrzeć jak wygląda dworzec w Terespolu i w Laskowicach. Tam się nie opłaca, a co dopiero tutaj. 1 kwietnia było już dawno temu

    • Tomasz1

      16 maja 2020 21:50

      Racja. Po co kolej. Po co

      Racja. Po co kolej. 
      Po co ścieżki rowerowe – kupe szmalu dla kaprysu kilkudziesieciu rowerzystów. 
      Po co nowe oświetlenie na WP, skoro wszystkie samochody mają reflektory. 

      Po co rewitalizowano rynek z klasztorną, jak tam i tak zycia nie ma…

      itp. itd…

      • Anonim

        16 maja 2020 22:00

        Małe sprostowanie – to

        Małe sprostowanie – to wszystko o czym napisałeś razem wzięte NIE KOSZTOWAŁO 300 MILIONÓW DLA 50 OSÓB!!!!

        • Hwdpo

          17 maja 2020 10:31

          Cały świat wraca do kolei

          Cały świat wraca do kolei tylko ty ślepcu chyba tego nie widzisz

          • Anonim

            17 maja 2020 18:28

            Ależ ja jestem jak

            Ależ ja jestem jak najbardziej a koleją. Ale tam, gdzie to ma ekonomiczne uzasadnienie. Wykładanie 300 mln, z czego około 50 mln ma pochodzić z budżetu mojego miasta, uważam za bzdurę. Dlaczego? Bo taniej zadbać i nawet dofinansowywać linię busów do Terespola. Zresztą teraz i tak prawie każdy z dworca w Terespolu dojeżdżają do Świecia samochodem. To nie czasy jak 30-40 lat temu, gdzie czekało się w bufecie az przyjedzie PKS. Tk własnie budował Gierek – bezładu, składu, bez analiz ekonomicznych, bi WSZYSCY BUDOWALI. Kolej jest super, ale w Świeciu to kasa wyrzucona w błoto. I nie godzę się na to, żeby na to szły moje podatki. A jako przedsiębiorca płacę ich niemało.

      • lucyfer

        18 maja 2020 15:31

        widać, że nie masz zielonego

        widać, że nie masz zielonego pojęcia o tym, że żeby coś kupić najpierw trzeba na to zarobić. Zapewne też nie masz zielonego pojęcia jakim budżetem obraca miasto. Jak i o tym, że nawet w przypadku kredytu to będzie spałacy wiele lat. +ogrmone koszty utrzymania czegoś co nie ma racji bytu. PKP nie potrafiło przez kilkanaście lat zrobić remonotu przejazdu koljegowego na Chełmińskiej, a co dopiero utrzymać nierentowny dworzec. W erze socjalu ludzie nawet nie wiedzą skąd się biorą na to pieniądze

  6. Anonim

    16 maja 2020 21:16

    Żadnej kolei nie będzie. Za

    Żadnej kolei nie będzie. Za chwilę rząd zacznie kwiczeć, ze nie ma kasy z powodu koronawiorusa, a codopiero miliardy na kolej. Kolej to dobry pomysł, ale nie w Świeciu. Nie w dobie gdy prawie każdy ma samochód. Kto będzie jechał do Terespola, potem z powrotem do Świecia, a potem znów do Terespola, a potme dopiero dalej do Gdańska czy Bydzi>?

  7. Leon z miasta Świecie a może wsi?

    16 maja 2020 21:20

    Z tak beznadziejną władzą nie

    Z tak beznadziejną władzą nie ma szans na żaden rozwój Świecia.To jak za Tuska byleby ciepła woda była w kranie.

    • Edek

      16 maja 2020 21:26

      Może byc jak za Gierka.

      Może byc jak za Gierka. Zadłużamy się a potem jakoś będzie:-)

    • Hwdpo

      17 maja 2020 10:33

      Popieram Leon ale ludzie

      Popieram Leon ale ludzie szybko o tym zapominają niestety

    • Marko

      17 maja 2020 16:44

      Dziwię się Leonie i Hwdpis i

      Dziwię się Leonie i Hwdpis i wręcz żałuję, że jeszcze was nie wybrano do władz tej wioski, ku świetlanej przyszłości. 

  8. Anula

    16 maja 2020 22:02

    Niedobrze mi się robi jak

    Niedobrze mi się robi jak czytam kolekne fantazje Woźniaka.

    • Hwdpo

      17 maja 2020 10:59

      To spadaj czytać fantazje

      To spadaj czytać fantazje kidawy

  9. XYZ

    16 maja 2020 22:13

    45 milionów to więcej niż

    45 milionów to więcej niż Świecie wydaje rocznie na wszystkie inwestycje. Czy to znaczy że miasto ma przez rok nie naprawiać dróg, nie budować nowych, nic nie remonować, nie dokładać powiatowi na kolejne ronda? Może pan Woźniak nas oświeci?

  10. KLM

    16 maja 2020 23:12

    Nie wiem co trzeba palić żeby

    Nie wiem co trzeba palić żeby na takie pomysły wpadać, ale towar musi być pierwszej klasy. 

  11. buhahaha

    16 maja 2020 23:35

    Ten gość od kolei ze swoimi

    Ten gość od kolei ze swoimi teoriami jest niebezpieczny, czy wy tego nie widzicie? Jak powiat planował prace z rondami w Przechowie? Ile miało być a ile wyszło i to po wielkiej smucie z pierwszego przetargu? Z tymi ciuchciami bęzie jeszcze gorzej, dużo gorzej.

  12. ratio

    16 maja 2020 23:43

    Korzystniej chyba

    Korzystniej chyba wyremontować dworzec w Terespolu, włączyć Terespol do Świecia i będziecie mieli dworzec w Świeciu, następnie lobbować, by jak najwięcej pociągów się zatrzymywało w Terespolu zamiast w Laskowicach. Przy okazji Sulnowo też włączyć w granice administracyjne miasta, bo to już właściwie Świecie. Świecie jest gminą miejsko-wiejską, jest jeden budżet, więc poszerzenie granic administracyjnych chyba nie spotkałoby się ze sprzeciwem mieszkańców Terespola i Sulnowa.  Po drugie dobre połączenie Świecia z dworcem w Terespolu (w przyszłości w Świeciu-Terespolu). A zamiast tych torów to ul. AK przedłużyć co najmniej do Chełmińskiej (konieczna budowa nowego mostu drogowego przez Wdę w miejscu kolejowego) albo aż do Bydgoskiej, gdzie tory przecinają tę ulicę.

    • Świeciak

      17 maja 2020 04:41

      Przszło mi do głowy podobne

      Przszło mi do głowy podobne rozwiązanie ( bez włączania Terespola do Świecia) … remont dworca w Terespolu, uruchomienie komunikacji miejskiej na linii Świecie – Terespol i przeniesienie „ciężaru” ze stacji Laskowice na Terespol. Po co pchać się z infrastrukturą kolejową do miasta?

      • Csw

        17 maja 2020 12:05

        Zupełny nie wypał,laskowice

        Zupełny nie wypał,laskowice to bardzo ważny węzeł kolejowy polozenia do Jabłonie,czerska Chojnic. Tylko idiota myśli o zamknięciu tej stacji i przeniesienie jej na taką pogodowe Jak świecie, czy co gorsza terespol gdzie pies szczeka nudą.

        • Lukas

          17 maja 2020 17:03

          To na 

          To na 

          Nikt nie myśli o zamykaniu Laskowic, to może być ważny węzeł do Jabłonowa, Czerska a nawet Chojnic tyle, że Terespol to gm. Świecie i już przed wojną był stacją z której korzystali mieszkańcy Swiecia, stąd bana jeżdżące do Terespola. Zresztą kiedyś jeździł pociąg że Swiecia do Piły. Terespol poza tym jest dużo bliżej miasta. Na koniec śmiem twierdzić, że szanse realizacji tych planów są znikome. 

        • Mniodek

          17 maja 2020 22:33

          Co qrwa !? Jeszcze raz po

          Co qrwa !? Jeszcze raz po polsku poproszę analfabeto !

        • Ąę

          19 maja 2020 06:27

          Nudzi Ci się na

          Nudzi Ci się na „koronaferiach” gimbusie ? Poproś rodziców o korepetycje z polskiego. Polska jenzyka trudna 🙂

  13. SN61

    17 maja 2020 01:30

    Ciekawe kto i na jakiej

    Ciekawe kto i na jakiej podstawie oszacował koszt przywrócenia połączeń na 300 mln. Jeśli pociągi miałyby wrócić do miasta to jedynym sensownym rozwiązaniem jest korzystanie z peronu w Przechowie. Tam wcale nie jest ciasno. Starczy miejsca nawet na parking dla aut. Jeśli pociąg miałby dojechać kilkaset metrów dalej do nowego dworca trzeba wykonać gruntowny remont mostu nad Wdą. To będzie drogie. Korki na Bydgoskiej mogą się tworzyć tylko w czasie dojazdu i powrotu do domu pracujących na terenie Mondi. Kilka lat temu przewozy na całości linii w kuj. – pom. prowadziła Arriva spalinowymi szynobusami. W takiej sytuacji możliwy był szynobus Świecie – Bydgoszcz i z powrotem. A jeśli zainteresowanie dojazdami pociągiem będzie znaczne wtedy inwestowanie dużych pieniędzy ma większy sens. 

  14. Władek

    17 maja 2020 02:51

    A jakie pociągi będą się

    A jakie pociągi będą się zatrzymać na tej nowej stacji czy też w Terespolu bo nie wieżę że pośpieszne i dalekobieżne przypominam że parę lat temu próbowano wyłączyć z tych połączeń Laskowice które słynie z  kolei od kilkuset lat i ma połączenia powiązane z każdym kierunkiem nie tylko w Polsce ale i w Europie  więc daje to bardzo dużo do myślenia o co w tym temacie i komu chodzi 

    • Warszawiak

      17 maja 2020 14:30

      Zawsze- od czasów Gomułki-

      Zawsze- od czasów Gomułki- Władek kojarzył mi się z człowiekiem nie do końca sprawnym umysłowo i twoje wypociny to potwierdzają

      • Lukas

        17 maja 2020 19:27

        Po co obrażać? Faktycznie to

        Po co obrażać? Faktycznie to niemożliwe, żeby kolej w Laskowicach funkcjonowała od kilkuset lat. W każdym bądź razie, Jagiełło idąc pod Grunwald z kolei nie korzystał. 

  15. Miastowy

    17 maja 2020 10:19

    Kolej w Świeciu bardzo dobrze

    Kolej w Świeciu bardzo dobrze!!!! Obecne władze miasta pozwoliły ją kiedyś zlikwidować!! Jedna z ich top głupoty! A nowy dworzec- gdzie będzie parking?!!! Jak kolej tutaj ma żyć to musi być pożądny parking przynajmniej na 100 pojazdów. Widać jak w Laskowicach go brakuje!!!!! 

  16. Kim Dzonk un

    17 maja 2020 12:11

    Tak mało ludzi dziennie za

    Tak mało ludzi dziennie za taki hajs ku….lepiej zrobić coś dla dzieci to nie trzeba będzie wyjeżdżać np.do Bydgoszczy na trampoliny 

    • Wszystko +

      17 maja 2020 14:55

      Super pomysł,  zróbmy coś dla

      Super pomysł,  zróbmy coś dla naszych bąbelków. Koniecznie za darmo dla korzystających z MOPSU i samotnych madek. Oczywiscie jak ktoś inny będzie chciał skorzystać za pieniądze to też może,  ale w drugiej kolejności – najpierw madki i bąbelki. 

  17. Stare miasto

    17 maja 2020 12:24

    Świecie nie ma szczęścia do

    Świecie nie ma szczęścia do kolei, gdy w XIX w  budowano pierwszą kolej, to też lokalni zablokowali główną linię przez Świecie, historia zatoczyła krag.

  18. Xcz

    17 maja 2020 12:34

    Dworzec mógłby powstać

    Dworzec mógłby powstać pomiędzy ul Bydgoską A miasteczkiem obok basenu i lobował bym za przedłużeniem ul AK do  ul Chełmińskiej bo niedługo się przekonamy jakie  będą utrudnienia przy remoncie ul WP

  19. rob

    17 maja 2020 12:34

    Na „chłopski rozum” po

    Na „chłopski rozum” po oddaniu S10 podróż samochodem ze Świecia do Bydgoszczy będzie trwała 30 – 45 min i konia z rzędem temu, kto dziś znajdzie operatora przewozów, któremu będzie się opłacało uruchomić pociąg na tej linii. Dziś mamy problem z dopasowaniem skomunikowania kolej – autobus, a komuś marzy się coś co nie ma pokrycia w rzeczywistości. Doprowadzić do modernizacji ścieżkę ze Świecia do Laskowic i daję słowo, że z Chełmna do Laskowic samochodem dojadę nie łamiąc przepisów góra 20 minut. Innym i to na dziś problemem jest przejazd kolejowy w Laskowicach. Państwo w państwie, przejazd zamknięty, a pociąg jedzie za 10 minut jak dobrze idzie. To prawdziwa zakała i to trzeba zmienić jak najszybciej.

    • Warszawiak

      17 maja 2020 14:22

      Zabrakło ci tego rozumu. S 10

      Zabrakło ci tego rozumu. S 10 Warszawa- Szczecin

    • ZYGFRYD TAŁAJNO

      1 lipca 2020 13:06

      Chyba coś ci się pomyliło Rob

      Chyba coś ci się pomyliło Rob. Nie S10 tylko S5. Pociąg nie stoi w korkach i jest to transport alternatywny. A jak chcesz wyjechać za granicę to jedziesz samochodem i zostawiasz go na Okęciu na parkingu za 1000 zł? Zastanów się.

  20. Piter

    17 maja 2020 13:06

    Jak będzie S5 to do

    Jak będzie S5 to do Bydgoszczy będzie się jechało maks 17 minut a nie 30 czy 45

  21. Miescksniec

    17 maja 2020 13:29

    Pryma prylis już by. Czy

    Pryma prylis już by. Czy komuś sie pomyliły daty.

    • Marko

      17 maja 2020 17:09

      Pryma prylis chyba dopiero

      Pryma prylis chyba dopiero będzie? 

  22. Wysoka woda

    17 maja 2020 14:14

    Orły, na zdjęciu pierwszym po

    Orły, na zdjęciu pierwszym po lewej stronie to jest teren zalewowy!

  23. Marek

    17 maja 2020 15:25

    Szkoda pieniędzy na taką

    Szkoda pieniędzy na taką inwestycję. To już lepiej zrobić linię trolejbusową. Ekologicznie i przez ale miasto… 

  24. TR

    17 maja 2020 16:07

    Ludzie wybiorą kolej,

    Ludzie wybiorą kolej, przemawia za tym wygoda – komfort podróży, ceny, szybkość. Z tym, że lepszym rozwiązaniem byłoby zlokalizowanie dworca kolejowego pomiędzy ulicą Tucholską, a Parkiem Wodnym. Dużo mniej kombinowania, a efekt podobny. W Prusach ludzie bali się kolei, bo podobna miała straszyć krowy. Po stu latach nie możemy popełnić tego samego błędu i słuchać głosów spychających Świecie na peryferja.

  25. E tam

    18 maja 2020 11:53

    Uj z koleją, 21 wiek jest. My

    Uj z koleją, 21 wiek jest. My chcemy lotniska. A tak serio to pomysł ciekawy aczkolwiek naprawdę trzeba to przeliczyć żebyśmy nie musieli dokładać to interesu. 

Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Policjanci ukarali wysokim mandatem kierowcę, który na parkingu w Świeciu prezentował moc silnika i hałaśliwe dźwięki tłumika swojego samochodu. Policja zapowiada "zero tolerancji".

Wiadomości

W największej świeckiej szkole ponadpodstawowej niemal zawsze jest tłoczno. Jednak dziś na korytarzach ZSP było wyjątkowo dużo młodych ludzi. Wszystko za sprawą ósmoklasistów chcących...

Wiadomości

W wyniku zderzenia motocykla z samochodem osobowym, mężczyzna prowadzący jednoślad trafił do szpitala. Do porannego wypadku doszło w centrum Świecia.

Extra Nowe

Zbigniew Kloska, dyrektor Gminnej Przychodni w Nowem, po ponad 42 latach pracy przechodzi na emeryturę. Ale z placówką się nie rozstaje. - Jeśli będę...

Wiadomości

Do 3 lat więzienia grozi kobiecie i mężczyźnie zatrzymanym w weekend przez policję.

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Skład nowej rady może być dla niektórych pewnym zaskoczeniem. Znikło kilka dobrze znanych nazwisk związanych z samorządem od lat.

Wiadomości

W wyborach na urząd burmistrza Świecia niemal na pewno wygrał Krzysztof Kułakowski. Wciąż jednak czekamy jeszcze na oficjalne informacje z Państwowej Komisji Wyborczej.

Wiadomości

Szczególne powody do zadowolenia może mieć Koalicja Obywatelska. Prawdziwym liderem w rankingu popularności okazał się radny Sebastian Glaziński.

Wiadomości

Chyba największym zaskoczeniem jest to, że do rady nie weszła starosta Barbara Studzińska. Najwięcej głosów dostał zastępca burmistrza Świecia Paweł Knapik.

Wiadomości

Poznaliśmy wyniki głosowania na wójtów w kolejnych czterech gminach powiatu świeckiego.

Wiadomości

Krzysztof Kułakowski zdecydowanie wygrał z Dariuszem Woźniakiem wybory na burmistrza.

Wiadomości

Znamy już wyniki wyborów na burmistrza Pruszcza oraz na wójta gminy Lniano.

Wiadomości

Oprócz burmistrzów i wójtów oraz radnych gmin i powiatu, mieszkańcy powiatu świeckiego wybierali też radnych sejmiku województwa. Wiadomo już, kto nimi będzie z naszego...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama