Utrudnia to życie wszystkim użytkownikom. Pieszym i rowerzystom, którzy muszą uważać na samochody, szczególnie te przekraczające dozwoloną prędkość oraz kierowcom, bo część pieszych i rowerzystów porusza się obok siebie, stwarzając zagrożenie.
Ponad 3-kilometrowy odcinek Świecie-Głogówko został wyremontowany w 2009 r. Drogę poszerzono i położono nową nawierzchnię. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko chodnika i ścieżki rowerowej.
Tym bardziej, że przybywa tam domów, a co za tym idzie mieszkańców, którzy chcieliby wybrać się na spacer, pojeździć rowerem czy pobiegać bez ciągłego oglądania się za siebie, gdy słyszą nadjeżdżający z tyłu samochód.
REKLAMA
- Zaczynamy działać w tym temacie. Z tego co mi wiadomo, zarząd powiatu ma przydzielić jesienią środki na opracowanie projektu budowy pieszojezdni. Mając projekt będzie można myśleć o realizacji inwestycji – mówi Adam Meller, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu.
Czy jest szansa, że nastąpi to w przyszłym roku?
- Trudno powiedzieć. Być może uda się dojść do porozumienia z gminą w sprawie wspólnego finansowania inwestycji. Myślę, że więcej będzie wiadomo za kilka tygodni, gdy będzie przygotowywany budżet na 2021 r. – wyjaśnia dyrektor.
Chodnik i ścieżka rowerowa ciągnęłyby się od ul Farnej (w miejscu, gdzie znajduje się fragment murów obronnych) do drogi krajowej nr 91, po lewej stronie, jadąc od strony Świecia.
REKLAMA
- Zasada jest taka, że buduje się je tam, gdzie jest większa zabudowa, aby uniknąć niepotrzebnego przechodzenia przez jezdnię. Pieszojezdnia ciągnęłaby się przez znajdujące się tam posesje, nie obejdzie się więc bez decyzji ZRID – mówi Adam Meller.
ZRID, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, pozwala na budowę nie oglądając się na zgodę właścicieli działek i zanim jeszcze dostaną za nie odszkodowania. W przypadku Głogówka skala ingerencji w położone przy drodze nieruchomości nie byłaby duża, jedynie na szerokość paru metrów.
- Nie chcemy tam wydzielać osobnego pasa dla pieszych i dla rowerzystów, właśnie po to, aby zminimalizować jej szerokość – argumentuje dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg.
Czyli zrobić kolejny bubel!
Czyli zrobić kolejny bubel! zminimalizowany na 1 i pół dupy i pół roweru.
Bardzo potrzebna inwestycja
Bardzo potrzebna inwestycja sam jeżdżę tam często rowerem i mijam dużo innych rowerzystów.
Popieram inwestycja ta jest
Popieram inwestycja ta jest konieczna. I to jak najszybciej, chodzi tu o bezpieczeństwo i życie ludzi.
Popieram inwestycja ta jest
Popieram inwestycja ta jest konieczna. I to jak najszybciej, chodzi tu o bezpieczeństwo i życie ludzi.
Bardzo dobry pomysł. Bardzo
Bardzo dobry pomysł. Bardzo niebezpieczna droga, często są wypadki. Strach chodzić po niej i jeździć rowerem.
Cieszy,że powiat zajął się
Cieszy,że powiat zajął się problemem drogi w Głogówku,mimo ograniczeń prędkości tam ustawionych kierowcy ich nie przestrzegają. Zapraszam Panów z drogówki na krótki patrol w godzinach porannych i popołudniowych by utemperowali zapał rajdowy szaleńców. Problem drogi w Głogówku jest jeszcze jeden,otóż w przypadku blokowania się A-1 z węzła w Marzach kierowcy zjeżdżają do Świecia i tą drogą dojeżdżają do 91. Kolejne wąskie gardło to włączenie się do ruchu na skrzyżowaniu z 91 lub przejechanie przez to skrzyżowanie. Może Pan Dyrektor podpowie rozwiązanie problemy na skrzyżowaniu. Podejżewam,że bez rozmów z GDDKiK się nie obejdzie.
Bardzo potrzebna inwestycja.
Bardzo potrzebna inwestycja. Dużo rowerzystów i pieszych. Samochody nagminnie przekraczają dozwoloną prędkość i wyprzedzają niezauważając pieszch.