Dziś został udostępniony nowy wiadukt w Terespolu Pomorskim znajdujący się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Przebudowa trwała od kwietnia ubiegłego roku.
Nowy wiadukt jest konstrukcją łukową, jednoprzęsłową o długości około 48 metrów. Powstał w miejscu starego, rozebranego obiektu.
Szerokość blisko 15 metrów pozwoliła wybudować po północnej stronie bezpieczny ciąg pieszo-rowerowy, który połączył odcinki trasy rowerowej wybudowanej podczas modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240 Polski Konopat-Terespol Pomorski.
- Wiadukt wyposażyliśmy w bezpieczną ścieżkę dla pieszych i rowerzystów, która połączyła odcinki dróg rowerowych wybudowane w poprzednich latach - informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
Wiadukt wyposażono w odwodnienie, bariery i balustrady, a jego nośność wzrosła do 50 ton (klasa A). Zmodernizowany obiekt umożliwi też docelową przebudowę magistrali kolejowej wraz z podniesieniem prędkości na torowisku z Bydgoszczy do Trójmiasta do 160 km/h.
Wykonawcą inwestycji o wartości ponad 15 mln zł była spółka Marbro z Gdańska.
Zobacz poniżej zdjęcia.
Nareszcie!!!
Widziałem,że zdjęli tylko znak zakazu wjazdu na szosie. Co z drogą pieszo- rowerową?
Piekny
W końcu będzie można normalnie jechać na zakupy do Świecia.
Wreszcie nie będę musiał jeździć na zakupy do Świecia. Pojade se do Tucholi.
48 metrów tyle czasu! 480 metrów to chyba 10 lat budowy? Buhahaha
ponoć w sierpniu ma zacząć się jego remont więc zostanie zamknięty na rok – takie słuchy chodzą na mieście
Gdzie my jesteśmy jak to się ma do mostów budowanych na świecie które mają po kilka lub kilkanaście kilometrów chyba zaczeli budować je za czasów Faraonów Jesteśmy biedakami
Najdłuższy most w Polsce mamy w zasadzie u siebie. Pod Grudziądzem w ciągu A1. 1953 mb. Długość przeprawy zależy od warunków terenowych.
Jechałem dziś tym mostem , powiem wam że przeprawa trwa 2 sekundy ,co oni tam robili tyle czasu za tyle baniek
A mi bardziej podoba się ten zad tej armaty.
Fajna mamuśka, zalałbym piczke
Ta bariera wzdłuż ścieżki rowerowo-pieszej to zgroza. Każdy może przypadkowo kopnąć jakiś leżący przedmiot wprost na przejeżdżające pociągi. Brak tzw. bortnicy. Poza tym za niska. Człowiek na rowerze ma gdzie indziej środek ciężkości niż pieszy.
Szybciej i szerszego się nie dało?