Jak już wcześniej informowaliśmy, planowana droga rowerowa, alternatywnie trasa pieszo-rowerowa, o długości około 1,2 km będzie miała początek w okolicy zatoki autobusowej w Polskim Konopacie, natomiast koniec na granicy gminy Świecie z gminą Bukowiec. Będzie ona przebiegała wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 240 (trasa Świecie-Tuchola). Gmina postanowiła przekazać województwu pomoc rzeczową w postaci opracowanej dokumentacji projektowej.
- Na mocy porozumienia zobowiążemy się do przekazania na rzecz województwa dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, tzw. ZRID - wyjaśnia Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
Po uzyskaniu decyzji przez samorząd województwa, dokumentacja projektowa zostanie zwrócona Świeciu, które będzie kontynuowało realizację inwestycji.
Na styczniowej sesji radni wyrazili zgodę, aby przeznaczyć 110 tys. zł na opracowanie dokumentacji. Budowa trasy rowerowej lub pieszo-rowerowej (w zależności od kosztów) miałaby rozpocząć się prawdopodobnie w przyszłym roku.
Taki sam plan ma gmina Bukowiec, która chce poprowadzić tę ścieżkę aż do Przysierska. To odcinek o długości 3 km. Termin realizacji uzależniony jest przyznania dotacji.
nareszcie!
Nareszcie będzie gdzie jeździć moim bajecznie drogim rowerem, w idealnie dopasowanych odblaskowych legginsach. Mogliby tylko jeszcze te drzewa wyciąć.
A co ze ścieżką z Sulnowa do Laskowic?
Priorytetem władz powinno stać się wybudowanie stacji PKP koło Manhattanu i likwidacja węzła Laskowice. Do póki nie będzie koleji w mieście dopóty będziemy dziurą.
A jak nie ma ścieżki do McDonald tak nie ma!
Adam
A co ze ścieka ze swiecia do czapel ? Jest tylko z wiaga do czapel ?
A co ze ścieżką rowerową z Sulnówka do Wyrwy?
Tyle piszecie o tych ścieżkach. Czy ktoś sprawdzał, są jakieś badania ruchu rowerów na tych trasach? Czy to taka moda na kolejne betonowanie gruntów? Oczywiście te ścieżki będą z betonu albo asfaltu, bo nie z szutrowe czy inne?
Fajna rzecz z tymi ścieżkami
A kiedy będzie ścieżka do Makcsdonaldsa i Kel Fy Si
Ruch rowerowy mógł od dawna uratować wielu ludzi a tak kierowcy wymordowali ich wiele, wielu też jest trutych i choruje nowotworowo . Pnadto dzieci i dorosli z powodu zagrozenia przez kierowcow nie wychodza na dwor rezygnijac z ruchu . Ale tak jest gdy latami zaniedbywano bezpieczeństwo i poblażano zamożnym w samochodach powodując ich rozrost ilościowy. Pomyśleć że lata temu drogibtw były budowane dla rowerzystów a nie dla kierowcow. Jeśli nowo budowane drogi tylko dla rowerów nie spełnia zasady szerokości jednego pasa dla aut nie będą one uczęszczają.z powodu braku bezpieczeństwa i zwykłej praktycznej przejezdności komunikacyjnej.