Czy słuszne jest dość powszechne przekonanie, że wielu spośród bardzo młodych kierowców jeździ nieodpowiedzialnie? Dwie niedawne kolizje z udziałem 18-latów rozpętały prawdziwą burzę na ten temat na naszym portalu. Zabierali głos zarówno obrońcy nastolatków, jak i nieco starsi kierowcy, zwracający uwagę na brawurę powodowaną przesadną wiarą w swoje umiejętności.
REKLAMA
We wspomnianych przypadkach skończyło się tylko na strachu i stratach materialnych. Niestety, zbyt często nadmierna prędkość i brak wyobraźni są przyczynami tragedii.
Jedno z bardziej dramatycznych zdarzeń miało miejsce pod koniec listopada w miejscowości Krusze (gmina Warlubie). 18-letni chłopak, kierujący skodą felicią nie dostosował prędkości do śliskiej nawierzchni. Na łuku drogi stracił panowanie nad samochodem, a potem uderzył w drzewo. Kierowca poniósł śmierć na miejscu. Troje ciężko rannych pasażerów zostało przewiezionych do pobliskich szpitali. Jeden z nich później zmarł.
REKLAMA
Postanowiliśmy zajrzeć do policyjnych statystyk, aby przekonać się, jak wygląda to faktycznie. Okazuje się, że kierowcy w wieku 18-24 lata w bieżącym roku byli odpowiedzialni za 159 kolizji i 9 wypadków, w których zginęło aż 8 osób (najczęściej ich rówieśników, jadących w aucie jako kierowcy lub pasażerowie).
Grupa wiekowa 25-39 lata ma na swoim koncie 294 kolizje i 16 wypadków, w których zginęły 3 osoby. Było też 16 rannych.
Starsi, w wieku 40-59 lat, spowodowali 252 kolizje i 13 wypadków, w których zginęło 5 osób, a 11 zostało rannych.
REKLAMA
Okazuje się, że najbezpieczniej jeżdżą osoby w wieku 60 plus. Tak przynajmniej wynika ze statystyk. Przyczynili się do 143 kolizji i 3 wypadków, w których nikt nie zginął, a rannych było 6 osób.
Jak widać, chociaż w zdarzeniach drogowych spowodowanych przez najmłodszych kierowców, zginęło najwięcej osób, to wcale nie oni są sprawcami największej liczby kolizji i wypadków.
A może ta najstarsza grupa
A może ta najstarsza grupa miała najmniej wypadków bo poprostu jest ich najmniej i mało jeżdzą? A pozatym ci młodzi jeżdzA takimi samochodami że czasami stan auta zawini nie jak w niemczech czy innych krajach gdzie młodzi jeżdza nowymi bezpiecznymi autami. U nas poprostu młodych na to nie stać i jest jak jest
stare dziadki powinny byc
stare dziadki powinny byc pierwszorzednie wypieprzane z drogi
wczoraj mialem taka sytuacje ze wyjezdzam z polo patrze jedzie auto czekam, auto wlacza kierunek ze skreca na polo no to cuk ruszam a pala prawie we mnie wjechala bo stary pet wlaczyl kierunkowskaz i jechal prosto!! mySlalem ze sie zatrzYmam i tego emeryta rozszarpie.
sa niepoczytalni na drodze nic nie ogarniaja nie maja dynamini jazdu wkurw*** tylko precz ze starymi cepami na drodze !!! co piluja na sprzegle i jada maja pysk w szybie
jak mozna robic przedzial 18
jak mozna robic przedzial 18 – 24 lat ?? toc taki 18 latek to kibel w glowie w porownaniu do 24 latka.
Prawojazdy powinno byc od 21 lat i problem zalatwiony.
tak jak ktos wyzej pisal : 60 lat egzamin , co 2 lata powtorka i by sie skonczyla sytuacja ze emeryci robia zagrozenie.
Do benta. A wiesz co to jest
Do benta. A wiesz co to jest ,,zasada ograniczonego zaufania do drugiego kierujacego,,?poczytaj se w kodeksie drogowym,a nie sap do starszych kierowcow,bo kiedys sam nim bedziesz jełopie jeden!
Więcej takich przygłupów jak
Więcej takich przygłupów jak tn bent to wtedy napewno będzie bezpieczne.Daj się leczyć pajacu!
bent ma racje precz ze
bent ma racje precz ze starcami
Do bent i wojt .Serdeczne
Do bent i wojt .Serdeczne wyrazy współczucia dla waszych rodziców. Do was prośba nie rozmnazajcie sie ludzkość na tym skorzysta .
Propecia Mujer Buying Viagra
Propecia Mujer Buying Viagra In The Caribbean Cheapest Price Propecia Cheap Order Viagra Online Canada Mastercard Propecia Pas Cher Canada Zithromax For Uti
Cialis 10 Mg Sin Receta
Cialis 10 Mg Sin Receta canadian pharmacy cialis Baclofene Apnee Du Sommeil