Prace torowe obejmą 6-kilometrowy odcinku między Osiem a Tleniem. Podkłady drewniane zostaną wymienione na strunobetonowe. Do poprawy toru zostanie także wykorzystany nowy tłuczeń, a w niektórych lokalizacjach PKP wymieni szyny.
Wymiana nawierzchni ma poprawić poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym (ul. Bydgoska) i dwóch przejściach dla pieszych (ul. Wierzbowa i Topolowa) w Tleniu.
- Wyremontowany zostanie most kolejowy na Wdzie w Tleniu. Prace obejmą m.in. remont podpór, wykonanie nowych chodników dla służb technicznych i oczyszczenie skarp. Konstrukcja stalowa obiektu zostanie zabezpieczona przed korozją. W zakres prac wchodzi także naprawa 5 wiaduktów kolejowych i 3 przepustów - wymienia Przemysław Zieliński, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.
- Zakres zadania na jednotorowej linii będzie wiązał się ze zmianą w komunikacji. Od poniedziałku 27 czerwca do końca września na odcinku między Osie-Szlachta obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Informacje o zmianach mają być dostępne na stacjach i przystankach.
Inwestycja będzie kosztowała blisko 13 mln zł netto. Zakończenie robót planuje się do końca września br.
W efekcie pociągi pasażerskie na wyremontowanym odcinku pojadą szybciej, do 100 km/h (obecnie 50-70 km/h), a towarowe do 60 km/h (obecnie 40 km/h).
- Przeprowadzone już wcześniej prace w latach 2019-2021, polegające na wymianie nawierzchni toru, podkładów i regulacji toru na trasie Laskowice Pomorskie-Czersk zapewniły sprawne i bezpieczne podróże pociągiem oraz skróciły czas jazdy o około 5 minut - mówi Przemysław Zieliński.
Jak dodaje rzecznik, dzięki temu pociągi pasażerskie jeżdżą szybciej, do 100 km/h na odcinkach Czersk Świecki-Osie oraz Tleń-Śliwice.
- Realizacja prac na odcinku Osie-Tleń wraz z efektami prac z lat poprzednich skrócą czas podróży między Laskowicami a Czerskiem o około 8 minut - zapowiada rzecznik PKP PLK.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl