Krajobraz Świecia zmienia się w zaskakująco szybkim tempie. Dotyczy to zwłaszcza osiedla Marianki, gdzie systematycznie wyrastają kolejne bloki.
To zmusza do wprowadzania nowych rozwiązań komunikacyjnych, które pozwolą w przyszłości uniknąć, tak nielubianych, miejskich korków.
Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Chrobrego, Sienkiewicza i Kazimierza Wielkiego to ruch wyprzedzający, który ma temu zapobiec.
Drugie rondo powstanie na ul. Chmielniki. Obydwa ronda połączy ulica, która będzie przebiegała między cmentarzem a ogródkami działkowymi Relaks.
Fragment nowej drogi koło ronda na ul. Sienkiewicza będzie przebiegał przez parking zlokalizowany między cmentarzem a działkami.
Parking z kolei powstanie nieco dalej przy nowej drodze, być może będzie nawet większy niż do tej pory.
Nowa droga łącząca ulice Sienkiewicza i Chmielniki oraz zlokalizowane na nich ronda to nie wszystko.
W następnych latach gmina Świecie chce pójść dalej i poprowadzić od ul. Chmielniki drogę do ronda na skrzyżowaniu ulic Laskowickiej i Miodowej.
W ten sposób powstanie mała obwodnica, która pozwoli szybko i wygodnie dostać się z krajowej "piątki" i trasy ekspresowej na górne Marianki - zapowiada Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
Otwarcie ofert złożonych przez firmy zainteresowane budową rond i drogi zaplanowano na 12 listopada.
Te inwestycje to rzeczywiście coś nowego. Jednak nie rozumiem dlaczego włodarze nie widzą konieczności zmiany ruchu drogowego w drugiej części miasta tzn. Przechowo i Kozłowo. W Przechowie potrzebny jest drugi most i alternatywna droga do Wojska Polskiego. To samo w Kozłowie potrzebny jest most przez Wdę i nowa droga łącząca z drogą krajową. Pierwsze rozwiązanie zlikwiduje wąskie gardło i stworzy bezpieczniejszy ruch pojazdów, drugie ograniczy ruch pojazdów przez Przechowo i Kozłowo jadących np. z/do MONDI z kierunku Sulnówko i dalej. Czy tak trudno wybrać się w godzinach największego ruchu i zaobserwować jak źle to wygląda?