Niedawno władze powiatu ucieszyła informacja, że udało się pozyskać kolejne 6 mln zł. To dofinansowanie uzyskane w ramach tzw. schetynówek na remonty dwóch dróg: Jeżewo - Lipinki oraz Drzycim - Sierosław - Brzemiona.
Uzyskano także wsparcie finansowe na poprawę stanu nawierzchni na odcinku Osie-Miedzno. To była droga powiatowa, którą przejęła gmina Osie.
REKLAMA
Otworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknieOtworzy się w nowym oknie
Jednak plany na przyszły rok są znacznie bardziej rozległe. Przewidują pojawienie się ekip remontowych m.in. na drogach: Łowinek-Błądzim (będzie to drugi etap budowy trasy Zbrachlin-Błądzim), Osie-Warlubie, Błądzim-Lniano-Drzycim-Gródek-Krąplewice.
Jest także realna szansa na przebudowę odcinak Wudzyn-Pruszcz. Pruszcz znalazł się na liście gmin poszkodowanych podczas sierpniowego huraganu. Dla gmin dotkniętych kataklizmem przewidziano sporą pulę na usuwanie skutków działania sił przyrody.
Unijne pieniądze, o które chce ubiegać się powiat, mają przyspieszyć także naprawę odcinka Michale-Sartowice. Chodzi o fragment, gdzie obecnie trwa renowacja wału przeciwpowodziowego.
Plany są imponujące. Jednak stopień ich realizacji uzależniony jest od dwóch czynników. Pierwszy z nich to oczywiście pieniądze.
- Korzystamy chyba ze wszystkich dostępnych możliwości aplikowania o dotacje na remonty dróg - podkreśla Dariusz Woźniak, skarbnik powiatu. - Jeśli powiodą się nasze zamiary, to będziemy w przyszłym roku dysponowali kwotą 38 mln zł, z czego środki z budżetu powiatu stanowić będą tylko 10,5 mln zł.
Jak podkreśla skarbnik, sporo zdań ma być realizowanych wspólnie z gminami, także ponoszącymi ciężar remontów.
Drugi czynnik mogący odegrać istotną rolę to wyniki przetargów. Nie jest wcale wykluczone, że niektórych remontów nie uda się przeprowadzić z powodu braku wykonawców lub nadmiernie wygórowanych stawek.
- Sąsiadowanie z tak wielką budową, jak droga ekspresowa S5, nie ułatwia nam życia - przyznaje Adam Meller, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu. - Ceny materiałów, zwłaszcza kruszywa, zmieniają się z dnia na dzień. Nie dość, że jest coraz droższe, to jeszcze zaczyna go brakować. Przynajmniej dla małych odbiorców. Coraz więcej firm boryka się też z brakami kadrowymi, co mocno ogranicza ich możliwości.
W efekcie zdarza się tak, jak w przypadku remontu drogi Osie-Żur, że trzeba ogłaszać cztery przetargi, żeby wreszcie wyłonić wykonawcę.
a.bartniak@extraswiecie.pl
Jakie jest Wasze zdanie na temat stanu dróg powiatowych? Gdzie przydałyby się jeszcze remonty?
A trasa Swiecie-laskowice
A trasa Swiecie-laskowice(laskowicka) kiedy ?
Przecież ta droga jest w opłakanym stanie…
Trasa świecie Terespol
Trasa świecie Terespol pomorski od zjazdu z obwodnicy w stronę Terespola tez nadaje sie do gruntownego remontu, ze tez tego nie widzi soltys ani radni…
Pytanie brzmi czy to jest
Pytanie brzmi czy to jest droga powiatowa? Bo tekst jest o drogach powiatowych.
szkoda, że w artykule nie
szkoda, że w artykule nie zamieszczono żadnej mapy, która ułatwiłaby szybie rozeznanie się w położeniu wymienionych dróg.
Szanowni powiatowi włodarze,
Szanowni powiatowi włodarze, a co z wybrukowanym odcinkiem ulicy Wojska Polskiego? Ile jeszcze lat trzeba będzie czekać, żeby w końcu można byłoby tym odcinkiem bez „turbulencjii” Poprzednia „powiatowa” szefowa olewała ten temat, pomyślałem, że chwilą objęcia tej funkcji przez Koszowskiego coś się zmieni. Płonne nadzieje, inaczej g%wno prawda. Koszowski też to olewa.