W słowach naszego Czytelnika nie ma przesady. Faktycznie, opisywana przez niego trasa nr 272 prezentuje się fatalnie i bardziej przypomina trzeciorzędną kiepską drogę gminną, niż wojewódzką. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Zarząd Dróg Wojewódzkich przewiduje w najbliższym czasie jej modernizację.
- W roku 2017 na podstawie opracowanej dokumentacji ogłoszony został przetarg na przebudowę połowy odcinka o długości około 1 km - wyjaśnia inż. Sławomir Effert z Wydział Planowania i Dokumentacji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - Ze względu na cenę ofertową przewyższającą kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia, postępowanie przetargowe zostało unieważnione.
REKLAMA
Kolorem zielonym zaznaczono przebieg drogi wojewódzkiej nr 272
Czy i kiedy można liczyć na ogłoszenie kolejnego przetargu, żeby w końcu naprawić nawierzchnię na tym odcinku?
- W przypadku pojawienia się możliwości finansowania, ZDW w Bydgoszczy przystąpi do realizacji przebudowy - informuje dość mogliście Sławomir Effert.
Jak przekonuje przedstawiciel zarządcy, w ramach bieżących prac odcinek drogi o nawierzchni gruntowej o długości około 2 km jest sukcesywnie równany, gdy zachodzi konieczność i nawierzchnia osiągnie odpowiednie warunki wilgotnościowe umożliwiające wykonanie prac.
Natomiast odcinek o nawierzchni bitumicznej jest remontowany miejscowo masą na zimno w okresie zimowym oraz masą na gorąco w odpowiednich warunkach pogodowych, gdy zajdzie taka konieczność.
REKLAMA
- Obecnie w pierwszej kolejności zależy nam jednak na przebudowie odcinków kluczowych dla komunikacji w regionie, które służą większej liczbie kierowców oraz tych, na które możemy pozyskiwać duże środki zewnętrzne - uściśla Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - Z leśnego odcinka między Piłą Młyn i Jeżewem korzysta w ciągu dnia około 200-300 pojazdów. Na tego typu drogi znacznie trudniej pozyskać dofinansowanie zewnętrzne ułatwiające rozpoczęcie inwestycji.