W 2016 r. zakończono budowę ul. Armii Krajowej na odcinku między ul. Cukrowników i Ciepłą. Kolejnym etapem, zapowiadanym przez miasto, było przedłużenie jej do skrzyżowania z ul. Wodną i Wojska Polskiego.
Długo nie można było jednak dojść do porozumienia z PKP w sprawie przejęcia pasa gruntu, gdzie kiedyś znajdowały się tory kolejowe.
Kiedy powiat rozpoczął przebudowę ul. Wojska Polskiego i przystąpił do budowy ronda koło Enei, gmina postanowiła skorzystać z tzw. specustawy, która pozwala na zbudowanie drogi, a w trakcie realizacji trwają negocjacje z właścicielem nie opóźniając całej inwestycji.
REKLAMA
Na 375-metrowym odcinku między ul. Ciepłą a rondem u zbiegu ulic Wodnej i Wojska Polskiego pojawi się asfaltowa nawierzchnia o szrokości 7 m. Powstaną też chodnik z polbruku i asfaltowa ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlało 10 lamp ledowych. Oprócz tego prace zakładają budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę sieci ciepłowniczej i energetycznej.
Nowy odcinek połączy się z budowanym właśnie rondem, które będzie miało aż sześć wjazdów i zjazdów: z przedłużonego odcinka ul. Armii Krajowej, z Wodnej, dwa z Wojska Polskiego oraz z Różanej i Malinowej.
Do przetargu na budowę ostatniego odcinka ul. Armii Krajowej przystąpiły trzy firmy.
REKLAMA
Najniższą cenę zaproponowało Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kozłowa - prawie 2 mln 617 tys. zł. Niewiele droższa była oferta Zakładu Drogowo-Mostowego ze Świecia - 2 mln 648 tys. zł. Najdrożej wyceniła się spółka Colas spod Poznania (ta sama, która przebudowuje dla powiatu ul. Wojska Polskiego) - 3 mln 672 tys. zł.
- Mieliśmy zaplanowane 4 mln zł, więc nic tylko się cieszyć, że wszystkie trzy oferty były poniżej tej kwoty. Ulica Armii Krajowej ma odciążyć ul. Wojska Polskiego. To ważne w czasach, gdy z roku na rok jest coraz więcej samochodów. Nie możemy przecież dopuścić do zakorkowania głównej arterii Świecia, jaką jest Wojska Polskiego - argumentuje Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
REKLAMA
Jeśli dokumentacja PBDiM, którego oferta jest najtańsza, nie będzie budziła zastrzeżeń, to własnie ta firma wygra przetarg.
To, kiedy ruszą prace będzie zależało od postępu robót przy budowie ronda koło Enei oraz od zimy. Im będzie łagodniejsza, tym szybciej rozpocznie się budowa ostatniego odcinka ul. Armii Krajowej, który ma powstać w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.
Dziękować Bogu, że sznas na
Dziękować Bogu, że szans na wygraną nie ma firma która przebudowuje Wojska Polskiego
Od szpitala do Przechowa
Od szpitala do Przechowa pojedziemy całkiem spoko,ale most przy młynie to wąskie gardło,tam się zawsze będzie korkować.Jeszcze sygnalizacja przy szkole, ciężko coś tam zorganizować.Architekt musi się postarać.
Moim zdaniem nie odciąży to
Moim zdaniem nie odciąży to WP, jest jakoś wodna i nie cieszy się popularnością aby ominąć WP. Dlaczego? Bo większość ludzi mieszka po lewej stronie WP jadąc od przechowa i kierują się w lewo, czyli Marianki. Tu jest potrzebne alternatywne połączenie przechowa i marianek. Zresztą przekonamy się o tym po zakończeniu przebudowy WP
Czas pomyśleć o przedłużeniu
Czas pomyśleć o przedłużeniu ul. Stromej , byłoby idealne połączenie między Przechowem a Górnymi Mariankami
Całkowicie popieram opinię
Całkowicie popieram opinię Anonima.Takie połączenie jest konieczne,!
Zaraz otworzą obwodnicę,
Zaraz otworzą obwodnicę, przeskok z jednej części miasta do drugiej będzie rewelacyjny. Świecie ma dobrą perspektywę rozwoju. Pamiętajmy też że zaraz każdy z nas będzie mógł olać lokalnych pracodawców . Dojazd nawet do Berlina będzie trwał 6 godzin.
wykupic najlepiej bylo by
wykupic najlepiej bylo by tory od ulicy Bydgoskiej jak się do Mondi jedzie i zrobic chociaż jedno kierunkową do Wodnej i jest Wojska Polskiego odkorkowana. Ale to znowu Woźniak nie będzie mógł spać po nocach bo kolej mu się śni w Świeciu.
Jestem za tym by otworzyć
Jestem za tym by otworzyć tunel czasoprzestrzenny między przechowem a dużym rynkiem. Zawsze szybciej
Propo dalszego rozwoju ulic
Propo dalszego rozwoju ulic jesteśmy do tyłu bo coraz większy ruch samochodowy a ulic mało. Można pogodzić kolej z drogami tylko chęć dogadania się no i zdobyć środki. Przystanek kolejowy mógł by być przy hurtowni hydraulika lub przy basenie lub Przechowie a drogi mogłyby być od nowego ronda przy Wodnej do ul. Chełmińskiej i nowa drogo od Tucholskiej do górnych Marianek
Przynajmniej kilka osób myśli
Przynajmniej kilka osób myśli jak ja o przyszłości miasta o alternatywnych ulicach do WP. Może wreszcie władze miasta zrozumieją, że potrzeba Wodną połączyć z Chełmińską,Stromą z Tucholską a górne Marianki z Miodową. Wtedy mieszkańcy będą zadowoleni.Odwagi.
Ja tylko poproszę gwiazdy i
Ja tylko poproszę gwiazdy i kierowców z mondi wracających o 14 do swoich domów tak jak ja, żeby zaczęli korzystać z ronda zgodnie z jego przeznaczeniem. Ja jadę od chełmińskiej prosto. Na obwodnicę. A królestwo wjeżdża na rondo bez możliwości zjazdu przez co bloku przejazd na Gdańsk i na Chełmno bo se ku r w aaaaaaaa wjechali i stoją gwiazdory. Gardzę i pluje na tych kierowców co tak robią. Powinny się mandaty sypać jak domki w czeczeni