Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama
Reklama

Wiadomości

Wspólnie budujemy markę Borów Tucholskich. Warto, bo są piękne

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna buduje od 5 lat turystyczną markę województwa „Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc”.

Udostępnij
img_9297

Ma ona charakter parasolowy dla 5 marek regionalnych: Kujaw, Pałuk, Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły, Pojezierza Brodnickiego. Dzięki środkom z Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, zrealizowano dotąd dwa projekty, w wyniku których powstały strategie marek: Kujawy (2019) oraz Pałuki (2020).

W 2021 roku, dzięki wsparciu finansowemu Powiatu Świeckiego oraz Tucholskiego, rozpoczęto pracę nad budowaniem marki Borów Tucholskich.

To region o wyjątkowym potencjale w kontekście trendów, które podczas pandemii wirusa COVID-19 szczególnie przybrały na sile, przechodząc z pozycji niszowych do zapowiadanego przez ekspertów post-covidowego kanonu turystyki, w tym:

Reklama
Reklama
  • LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) - styl życia, w którym dominuje troska o zdrowie, zrównoważony rozwój oraz harmonia z naturą;
  • slow tourism; wypoczynek offline;
  • mikroturystyka (bliskie sąsiedztwo Bydgoszczy, Trójmiasta, Grudziądza);
  • silver tourism – turystyka senioralna.

Reklama
Reklama

Jest to jednocześnie przykład regionu, który, zyskawszy popularność w epoce wczasów rodzinnych i wyjazdów pracowniczych na grzybobrania, do dzisiaj pozostaje kojarzony z tymi formami wypoczynku. Wysoki poziom lojalności klientów (Bory odwiedzają kolejne pokolenia tych samych rodzin) z jednej strony stanowi wypracowany przez lata zasób, z drugiej - zobowiązuje do ustawicznej pracy nad ofertą.

Gestorzy atrakcji, gospodarstw agroturystycznych i licznych obiektów noclegowych zorientowanych na obsługę turystów indywidualnych zgłaszają potrzebę zmiany w kreowaniu wizerunku regionu, upatrując szansy w spójnych i długofalowych działaniach marketingowych, tworzeniu sieci współpracy.

Praca nad stworzeniem marki Borów rozpoczęła się od dwudniowych warsztatów, które odbyły się w Tucholi oraz w Osiu. Do współpracy zaproszono przedstawicieli branży turystycznej, lokalnych organizacji turystycznych oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Reklama
Reklama

- W budowaniu marki terytorialnej najważniejsza jest współpraca – podkreśla Agnieszka Kowalkowska, Dyrektor Biura Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Na nic strategia, jeśli nie będzie chętnych by ją realizować. Bory Tucholskiej – tak po stronie świeckiej, jak i tucholskiej, reprezentowali przedstawiciele JST, NGO i branży turystycznej, a także leśnicy. Na zaproszenie K-POT oraz obu powiatów odpowiedziały osoby, które wiedzą, że marka to nie tylko nazwa i promocyjne hasło, ale poukładane w strategię pomysły i plany na to, jak komunikować naszą ofertę mieszkańcom województwa i turystom - zarówno polskim, jak i zagranicznym. Cieszę się z twórczej atmosfery spotkania ale też z gotowości do wspólnej pracy i rzetelnej oceny sytuacji. Mamy unikatowe walory i rozpoznawalność, ale przed nami podział ról w strategicznym procesie i wyzwania polegające na konsekwencji i trwałym zaangażowaniu wszystkich stron. Nasz entuzjazm trzeba przekuć w konkretne zadania do realizacji. Wierzę, że tak się stanie.

Reklama
Reklama

- Jestem wdzięczny za zaproszenie do prac nad marką turystyczną Bory Tucholskie – zaznacza Piotr Kończewski, Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE. - To duża sprawa i wielka frajda uczestniczyć w takim działaniu. Od zawsze miałem i mam świadomość istnienia marki Bory Tucholskie, a te prace które wspólnie rozpoczęliśmy pod egidą Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej mają ją tylko na nowo zdefiniować, wzmocnić i wyznaczyć kierunki na przyszłość. Spora część Borów Tucholskich to obszar, który od dawna obejmujemy działaniem Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE i samej (również tworzonej) marki KOCIEWIE. Jako LOT KOCIEWIE z naszymi partnerami samorządowymi i branżowymi będziemy musieli sobie również to przepracować oraz ułożyć tak, aby wzmacniać konstelacje dobrych miejsc. Myślę, że jest na tym terenie miejsce na obie marki działające w synergii.

Reklama
Reklama

- Cieszę się, że mogę brać udział w projekcie – mówi Andrzej Kowalski, Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu. – Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się nam wyłonić najważniejsze zasoby turystyczne Borów Tucholskich, co pozwoli wypełnić markę turystyczną treścią i sprawi, że będzie oferowała autentyczne wartości turystom, którzy zechcą spędzić u nas czas.

Udostępnij

Komentarze (0)

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Po prawie 30 latach Wdecki Park Krajobrazowy, a dokładnie tereny Nadleśnictwa Osie, doczekały się drugiej sztucznej platformy dla rybołowa. Ma to służyć zachęceniu tych...

Wiadomości

Elżbieta Brózdowska, wieloletnia nauczycielka Szkoły Podstawowej w Jeżewie, otrzymała honorowy tytuł profesora oświat nadany przez ministra edukacji.

Extra Nowe

W sobotę po południu straż pożarna została wezwana do pomocy w ratowaniu życia mężczyzny, którego znaleziono w przydomowym ogródku.

Wiadomości

18-latek ukończył kurs na prawo jazdy, ale nie zdążył przystąpić do egzaminu, aby zdobyć uprawnienia. I wszystko wskazuje, że długo na to poczeka.

Wiadomości

Dziś w gminie Warlubie na trasie Wielki Lubień-Wielki Komorsk młoda kobieta jadąca samochodem osobowym uderzyła w przydrożne drzewo. Ranną zabrano do szpitala.

Wiadomości

Dobiegła końca modernizacja trzech odcinków dróg powiatowych w gminie Drzycim. Inwestycja kosztowała ponad 5,7 mln zł. Powiat zapowiada kolejne inwestycje w 2025 r.

Reklama
Reklama

Wiadomości

Czytelnicy zastanawiają się, co wywożą ciężarówki wyjeżdżające od kilku dni z okolic stadionu świeckiej Wdy. Rozpoczęła się zapowiadana budowa krytego kortu i strzelnicy.

Wiadomości

Jeszcze kilkanaście lat temu można się było zastanawiać, kiedy powiat świecki przekroczy liczbę 100 tys. mieszkańców. Dziś już można o tym zapomnieć.

Wiadomości

Tor dla rolkarzy, tężnia i fontanna – to tylko niektóre z atrakcji, jakie powstaną w Parku Pokoleń w Pruszczu. Cała inwestycja ma kosztować prawie...

Extra Nowe

Jak co roku, w Nowem zorganizowano Hubertusa, czyli święto jeźdźców, myśliwych i leśników. W paradzie ulicami miasta wzięło udział prawie 40 jeźdźców.

Wiadomości

W gminie Świecie wyraźnie spada liczba interwencji straży miejskiej kończących się kursem do Izby Wytrzeźwień w Toruniu.

Wiadomości

Wyjście na zakupy zakończyło się dla mieszkanki Świecia pobytem w szpitalu i operacją. Pan Marian skontaktował się z naszą redakcją, aby podziękować dziewczynce, która...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Czytelnicy zastanawiają się, co wywożą ciężarówki wyjeżdżające od kilku dni z okolic stadionu świeckiej Wdy. Rozpoczęła się zapowiadana budowa krytego kortu i strzelnicy.

Wiadomości

Jeszcze kilkanaście lat temu można się było zastanawiać, kiedy powiat świecki przekroczy liczbę 100 tys. mieszkańców. Dziś już można o tym zapomnieć.

Wiadomości

Wyjście na zakupy zakończyło się dla mieszkanki Świecia pobytem w szpitalu i operacją. Pan Marian skontaktował się z naszą redakcją, aby podziękować dziewczynce, która...

Wiadomości

Po raz kolejny w kościele św. Józefa w Świeciu uroczystość Wszystkich Świętych poprzedzi Bal Świętych. Tradycyjnie bal poprzedzi przemarsz ulicami Marianek.

Wiadomości

Pasjonujące podróżnicze opowieści, kreatywne warsztaty, turnieje, gry terenowe i konkursy – łącznie 24 wydarzenia dla osób w każdym wieku. Przed nami ósma edycja Festiwalu...

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Wideo

Prawie 90 uczestników zrzeszonych w trzech klubach seniora wzięło udział w drugiej edycji Senioriady w Świeciu.

Wideo

Chociaż to film dokumentalny, to emocje, jakie towarzyszyły realizowanym dziś zdjęciom, niczym nie różniły się od tych, jakie zapewne towarzyszyłyby przy kręceniu fabuły. Najmłodsza...

Wideo

W sobotę Świeckie Stowarzyszenie Motocyklistów Wataha świętowało 10-lecie działalności.