Connect with us

Czego szukasz?

Reklama
Reklama

Wiadomości

Wspólnie budujemy markę Borów Tucholskich. Warto, bo są piękne

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna buduje od 5 lat turystyczną markę województwa „Kujawsko-Pomorskie Konstelacje dobrych miejsc”.

Udostępnij
img_9297

Ma ona charakter parasolowy dla 5 marek regionalnych: Kujaw, Pałuk, Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły, Pojezierza Brodnickiego. Dzięki środkom z Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, zrealizowano dotąd dwa projekty, w wyniku których powstały strategie marek: Kujawy (2019) oraz Pałuki (2020).

W 2021 roku, dzięki wsparciu finansowemu Powiatu Świeckiego oraz Tucholskiego, rozpoczęto pracę nad budowaniem marki Borów Tucholskich.

To region o wyjątkowym potencjale w kontekście trendów, które podczas pandemii wirusa COVID-19 szczególnie przybrały na sile, przechodząc z pozycji niszowych do zapowiadanego przez ekspertów post-covidowego kanonu turystyki, w tym:

Reklama
Reklama
  • LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) - styl życia, w którym dominuje troska o zdrowie, zrównoważony rozwój oraz harmonia z naturą;
  • slow tourism; wypoczynek offline;
  • mikroturystyka (bliskie sąsiedztwo Bydgoszczy, Trójmiasta, Grudziądza);
  • silver tourism – turystyka senioralna.

Reklama
Reklama

Jest to jednocześnie przykład regionu, który, zyskawszy popularność w epoce wczasów rodzinnych i wyjazdów pracowniczych na grzybobrania, do dzisiaj pozostaje kojarzony z tymi formami wypoczynku. Wysoki poziom lojalności klientów (Bory odwiedzają kolejne pokolenia tych samych rodzin) z jednej strony stanowi wypracowany przez lata zasób, z drugiej - zobowiązuje do ustawicznej pracy nad ofertą.

Gestorzy atrakcji, gospodarstw agroturystycznych i licznych obiektów noclegowych zorientowanych na obsługę turystów indywidualnych zgłaszają potrzebę zmiany w kreowaniu wizerunku regionu, upatrując szansy w spójnych i długofalowych działaniach marketingowych, tworzeniu sieci współpracy.

Praca nad stworzeniem marki Borów rozpoczęła się od dwudniowych warsztatów, które odbyły się w Tucholi oraz w Osiu. Do współpracy zaproszono przedstawicieli branży turystycznej, lokalnych organizacji turystycznych oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Reklama
Reklama

- W budowaniu marki terytorialnej najważniejsza jest współpraca – podkreśla Agnieszka Kowalkowska, Dyrektor Biura Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. - Na nic strategia, jeśli nie będzie chętnych by ją realizować. Bory Tucholskiej – tak po stronie świeckiej, jak i tucholskiej, reprezentowali przedstawiciele JST, NGO i branży turystycznej, a także leśnicy. Na zaproszenie K-POT oraz obu powiatów odpowiedziały osoby, które wiedzą, że marka to nie tylko nazwa i promocyjne hasło, ale poukładane w strategię pomysły i plany na to, jak komunikować naszą ofertę mieszkańcom województwa i turystom - zarówno polskim, jak i zagranicznym. Cieszę się z twórczej atmosfery spotkania ale też z gotowości do wspólnej pracy i rzetelnej oceny sytuacji. Mamy unikatowe walory i rozpoznawalność, ale przed nami podział ról w strategicznym procesie i wyzwania polegające na konsekwencji i trwałym zaangażowaniu wszystkich stron. Nasz entuzjazm trzeba przekuć w konkretne zadania do realizacji. Wierzę, że tak się stanie.

Reklama
Reklama

- Jestem wdzięczny za zaproszenie do prac nad marką turystyczną Bory Tucholskie – zaznacza Piotr Kończewski, Dyrektor Biura LOT KOCIEWIE. - To duża sprawa i wielka frajda uczestniczyć w takim działaniu. Od zawsze miałem i mam świadomość istnienia marki Bory Tucholskie, a te prace które wspólnie rozpoczęliśmy pod egidą Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej mają ją tylko na nowo zdefiniować, wzmocnić i wyznaczyć kierunki na przyszłość. Spora część Borów Tucholskich to obszar, który od dawna obejmujemy działaniem Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE i samej (również tworzonej) marki KOCIEWIE. Jako LOT KOCIEWIE z naszymi partnerami samorządowymi i branżowymi będziemy musieli sobie również to przepracować oraz ułożyć tak, aby wzmacniać konstelacje dobrych miejsc. Myślę, że jest na tym terenie miejsce na obie marki działające w synergii.

Reklama
Reklama

- Cieszę się, że mogę brać udział w projekcie – mówi Andrzej Kowalski, Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Osiu. – Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się nam wyłonić najważniejsze zasoby turystyczne Borów Tucholskich, co pozwoli wypełnić markę turystyczną treścią i sprawi, że będzie oferowała autentyczne wartości turystom, którzy zechcą spędzić u nas czas.

Udostępnij

Komentarze (0)

Reklama
Reklama

TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Wiadomości

Wraz z nowym rokiem wszedł obowiązek segregacji odpadów tekstylnych i odzieży. Nie wolno ich już wrzucać do odpadów zmieszanych. - Czy miasto planuje ustawić...

Styl życia

Gdzie serwują najlepszą pizzę, kebaba, tradycyjnego schabowego czy bardziej wykwintne dania? Sprawdziliśmy, które lokale gastronomiczne w Świeciu mają najlepszą opinię.

Wiadomości

Chełmińska policja zatrzymała trzech mężczyzn, odpowiedzialnych za pobicie i pozbawienie wolności 19-latka. Cała trójka, w tym 45-letni mieszkaniec Świecia, biła ofiarę pałkami, a następnie...

Wiadomości

Cenę wywoławczą ustalono na 2 mln 409 tys. zł. Czy NZOZ Florencja, który prowadzi w tym miejscu zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy, będzie jedynym oferentem?

Styl życia

Gdyby żył, w grudniu skończyłby 49 lat. O kim mowa? O Ryśku Bieńku, patronie Festiwalu Mocnych Brzmień, który w ubiegłym roku powrócił tam, gdzie...

Reklama
Reklama

Wiadomości

Ostre wymioty i silne biegunki u wielu dzieci i nauczycieli. Kilkoro uczniów trafiło do szpitala. Sanepid ustala, co stało się w Szkole Podstawowej nr...

Wiadomości

Policjanci z komendy w Świeciu proszą o pomoc w identyfikacji osób przedstawionych na zdjęciach. Wszyscy, którzy rozpoznają mężczyzn, bądź mają o nich jakiekolwiek informacje,...

Wiadomości

Radni ponownie podjęli decyzję w sprawie przyszłości Gminnej Przychodni w Jeżewie. Większość opowiedziała się za likwidacją SP ZOZ. Co to oznacza dla mieszkańców?

Wiadomości

W Święto Trzech Króli w Osiu odbyło się spotkanie noworoczne tradycyjnie organizowane przez przewodniczącego rady i wójta. Była to okazja do przedstawienia inwestycji i...

Wiadomości

W uchwalonym niedawno budżecie powiatu nie przewidziano puli na wzrost wynagrodzeń pracowników starostwa i innych podległych jednostek. To budzi niezadowolenie w kontekście kolejnej podwyżki...

Wideo

Punktualnie o godz. 13.00 sprzed kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia NMP wyruszył rozśpiewany i barwny Orszak Trzech Króli. W tym roku przystanek końcowy znajdował się...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne

Wiadomości

Ostre wymioty i silne biegunki u wielu dzieci i nauczycieli. Kilkoro uczniów trafiło do szpitala. Sanepid ustala, co stało się w Szkole Podstawowej nr...

Wiadomości

W uchwalonym niedawno budżecie powiatu nie przewidziano puli na wzrost wynagrodzeń pracowników starostwa i innych podległych jednostek. To budzi niezadowolenie w kontekście kolejnej podwyżki...

Wiadomości

Uczniowie drugiej klasy technikum informatycznego w Zespole Szkół w Nowem mogą mieć powody do dumy. Dzięki wspólnemu wysiłkowi stworzyli automat do gier.

Wiadomości

Historię małej mieszkanki Laskowic i walkę o jej zdrowie opisywaliśmy kilkukrotnie w Extra Świecie. Teraz wszystko zmierza do szczęśliwego, miejmy nadzieję, finału.

Wiadomości

Policjanci prowadzili działania pod nazwą "Bezpieczny pieszy". Mundurowi przyglądali się zachowaniom kierowców oraz pieszych w obrębie oznakowanych przejść.

Reklama
Reklama
Reklama

Wideo

Wideo

Punktualnie o godz. 13.00 sprzed kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia NMP wyruszył rozśpiewany i barwny Orszak Trzech Króli. W tym roku przystanek końcowy znajdował się...

Wideo

Fajerwerki to tradycja, bez której wielu wręcz nie wyobraża sobie witania Nowego Roku.

Wideo

Podobnie jak przed rokiem i przed dwoma laty przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju odbyło się w kościele farnym. Wygląda na to, że ta formuła utrwaliła...