Po wycince drzew i krzaków trwa przygotowywanie pasa terenu między cmentarzem a ogródkami działkowymi Relaks, gdzie będzie przebiegała ul. Działkowców.
Prace związane z budową rond i ulicy to tylko część kosztownej inwestycji.
Oprócz tego trzeba dostosować już istniejące i zbudować nowe podziemne sieci: wodną i gazową, kanalizację deszczową i sanitarną oraz infrastrukturę telekomunikacyjną. Szczególnie gęsta "pajęczyna" znajduje się w obrębie ulic Dąbrowskiej, Zapolskiej i Chrobrego.
Jak przekonują urzędnicy, powołujący się na zapewnienia wykonawcy, inwestycja nie powinna mieć większego wpływu na płynność ruchu w tej części miasta. Przynajmniej na tym etapie.
- W zasadzie jedyną uciążliwością mogą być samochody i maszyny wyjeżdżające z placu budowy – poinformowano nas w Urzędzie Miejskim w Świeciu.
Na pewno więcej zamieszania będzie podczas budowy rond.
Przypomnijmy, że ul. Działkowców będzie miała 665 m długości i połączy dwa ronda.
Jedno z nich będzie znajdowało się na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza, Chrobrego i Kazimierza Wielkiego, a drugie na ul. Chmielniki.
Inwestycja będzie kosztowała prawie 18,5 mln zł. Gmina dostała na ten cel 10 mln 783 tys. zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Prace mają zakończyć się jesienią 2026 r.
Inwestycja obejmuje też m.in. montaż oświetlenia oraz budowę trasy pieszo-rowerowej, miejsc parkingowych i zatoki przystankowej.
W następnych latach gmina zamierza poprowadzić od ul. Chmielniki drogę do ronda na skrzyżowaniu ulic Laskowickiej i Miodowej. W ten sposób miałaby powstać mała obwodnica, która pozwoliłaby szybko i wygodnie dostać się z trasy ekspresowej S5 na osiedle Marianki.
Zobacz poniżej materiał wideo.
Wideo: Sebastian Glaziński
Panowie bardzo dużo odpoczywają w telefonach prosze na to uwagę zwrócić. Będę starał się do gazety zrobić zdjęcia
Filmik po raz pierwszy uświadomił mi że to nie jest cała trasa od cmentarza do ronda na Laskowickiej a droga za 18mln zł skończy się w polu. 18,5mln/665m to około 2,8 mln zł za 100 metrow drogi?
To za ile reszta drogi?
Nie rozumiem tej inwestycji. Jaki jest plan na parking dla odwiedzających cmentarz i wejście bramą?
Cenna inicjatywa p .wojskowy.
Jak zwykle to robota ludzi związanych i zespawanych z urzędem miasta.Parcele dla dzieci i wnuków są blisko.Zero inicjatyw rozwojowych,Vistula stoi i kwiczy,zero pomocy dla rozwoju Dużego Rynku,zero pomysłów na ściąganie tu rozwoju przemysłu i zatrudnień…Burmistrz uśmiechniętej Polski.
Inwestycja niepotrzebna. Świecie urbanistycznie chaotyczne, komunikacyjnie zacofane, drogowo niewydolne, administracja przerośnięta, inwestycje niepotrzebne …bogata gmina biednych mieszkańców
Zobaczcie jak zaprojektowano drogę rowerową z przechowa do gruczna w przechowie na rondzie przy orlenie brak przejazdu dla rowerów na rondzie za wiaduktem to samo urzędnicy z miasta czy powiatu zobaczcie jakie to zagrożenie jest dla ludzi.
Przy budowie S5 trzeba było zrobić węzeł do ul. Sienkiewicza i po problemie. A teraz musztarda po obiedzie.
Trzeba natychmiast wysiedlić ludzi z tych działek, tam deweloper postawiłby piękne bloki otoczone S5. Piękna inicjatywa musimy mieć drogi i budowle jak Nowy Jork, Manhattan już jest i coraz bardziej pięknieje. W zasadzie każdy kto trochę kumaty przenosi się do góry na nowoczesne apartamenty.
Jestem starszy i interesuje mnie tylko parking tam gdzie był. Inwestycja napewno poprawi sytuację z miejscami postojowym. Bo działkowcy dużo zajmują. A nie mówiąc już o świętach i wszystkich świętych. Ile teraz będzie miejsc parkingowych?
I jak wtedy z Chmielnik do Laskowic kiej?
Nie wiem czy głupotę rządzących warto komentować? Środki unijne to są nasze pieniądze, które będą spłacać nasze wnuki
. Żeby był dojazd do powstającego sklepu Dino!!! trzeba zakłócić spokój zmarłych.Ludki naszym miastem zarządzają!!! Zanim wszystko przekopią i zabetonują zacznijmy kontrolować Rady Miasta i Powiatu
Rondo na Wodna Mickiewicza tam jest taki burdel ,że szok robią wszędzie tylko tam gdzie nie trzeba .Gdyby może ktoś z urzędu tam mieszkał i musiał codziennie tam się zmagać z tym pomylonym skrzyżowaniem pewnie by się coś ruszyło no ale ,a najlepsze jest przejście na wodnej zaraz za zakrętem jadący z góry nie widzi pieszego który chce przejść w stronę mostu ,do pierwszego potrącenia może się coś zmieni .
Najlepsze jest to że w miejscu gdzie ulica Sienkiewicza krzyżuje się z S5 to jest zrobiony zjazd i wjazd na S5 tylko jest to wyłączone z użytku bo jest to wjazd i zjazd awaryjny. Przed oddaniem S5 osobowe samochody i też Tiry w tym miejscu wjeżdżały na S5 w kierunku Bydgoszczy (później postawili płoty, bramy i znak zakaz ruchu)
Najlepiej wybudować drogi i je zamknąć. Jak na końcu ul. Chełmińskiej, wyremontowali dość długi odcinek i to zamknęli…
Jak 700m drogi kosztuje 18 milionów to ile nas wszystkich kosztują te wszystkie drogi które są wybudowane i pozamykane…
Połączcie Wodną z Chełmińską i Stromą ze Sportową