Ubiegłoroczny przetarg na nowego wykonawcę dokończenia budowy trasy S5 (po tym jak zerwano umowę z włoską spółką Impresa Pizzarotti) jednoznacznie wskazał, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad niezbyt trafnie skalkulowała koszty. Sporo brakowało do tego, co znalazło się w przedstawionych ofertach. Podpisane dziś dwa aneksy, które gwarantują dodatkowe 286 mln zł, pozwalają z optymizmem spojrzeć na dalszy przebieg tej inwestycji.
Najniższe oferty na odcinek Nowe Marzy - Świecie Południe w Dworzysku złożył w grudniowym przetargu Budimex (567 mln zł, GDDKiA miała tylko 422 mln), na odcinek Świecie Południe -Bydgoszcz Północ konsorcjum spółek Kobylarnia i Mirbud (ponad 583 mln zł, kosztorys drogowców opiewał na 448 mln).
REKLAMA
W aneksie na obydwa odcinki zapisano 286 mln zł. To o 6 mln zł więcej niż wynosi różnica wynikająca z przetargów, ale trzeba wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe prace budowlane, ale też dodatkowe, m.in. przygotowanie terenu, który od czerwca 2019 r., gdy zerwano umowę z Włochami, porósł krzakami i trawą, a miejscami doszło do osunięć ziemi.
O ile pozostałe firmy uczestniczące w grudniowym przetargu nie złożą odwołania, to prace mogłyby zostać wznowione w kwietniu lub maju. Budimex i konsorcjum Kobylarnia - Mirbud zadeklarowały, że wyrobią się z pracami w ciągu 20 miesięcy (nie wliczono w to dwóch przerw zimowych).
Jeżeli faktycznie tak się stanie, to powinniśmy pojechać odcinkami trasy ekspresowej przebiegającymi przez powiat świecki latem 2022 r. Chyba, że zimy będą na tyle łagodne, że pozwolą na prowadzenie robót także między listopadem a marcem, a wykonawcy będą sprawnie się uwijać, wtedy może to nastąpić parę miesięcy wcześniej.
REKLAMA
Odcinek Nowe Marzy - Świecie Południe ma długość 23,3 km. Zaplanowano tam sześć węzłów: Nowe Marzy, Sartowice, Świecie Północ, Świecie Zachód, Świecie Południe oraz Miejsce Obsługi Podróżnych w Świętem.
Odcinek Świecie Południe - Bydgoszcz Północ liczy 22,4 km. Zadanie to obejmuje budowę węzłów w Górnym Grucznie, Pruszczu i Koronowie oraz dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych: Gruczno Wschód i Gruczno Zachód.
O ile mnie pamięć nie myli,
O ile mnie pamięć nie myli, to Pizzarotti chciało około 180mln więcej… czyli dojna zmiana dalej marnuje nasze pieniądze.
Pamiętaj że mózg człowiek
Pamiętaj że mózg człowiek zniekształca wspomnienia
Ja tam się na tym nie znam
Ja tam się na tym nie znam ale czuję, że tzw dobra zmiana to taka dobra nie jest
C….uj z tym najważniejsze
C….uj z tym najważniejsze że bedą dalej budować PiSowiec Król okradł polaków afery bankowe np. GetBack, Skoki, itp…teraz udaje dobrą zmiane żeby tylko Głosy pozbierać na Duduśa Długopisa
Nie kłucita sie tu na forum
Nie kłucita sie tu na forum tylko nich w końcu budują ta S5.
NARESZCIE. Nareszcie. Co by
NARESZCIE. Nareszcie. Co by nie było, wszyscy czekamy na dokonczenie inwestycji. Kiedy będą podpisane umowy? Czy wszystkie zgody niezbedne do budowy sa nadal aktualne? Błagam, nie robcie już problemów, tylko bierzcie sie do roboty. Obawiam sie tylko, że opuszczona budowa (wymyta ziemia, korzenie, zarwana podbudowa, zardzewiale pręty wiaduktów ) nie bedzie wystarczajaco zreperowana i droga bedzie nam sie za pare lat rozjezdzac..
A przez Koronowo będzie szła
A przez Koronowo będzie szła S5? Coś się komuś pomyliło.
Cialis Farmacia Senza Ricetta
Cialis Farmacia Senza Ricetta Cialis Amoxicillin Dosage For Puppy Cialis Cephalexin And Yeast Infections