Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.

Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności.

Close GDPR info

Extra Świecie

Imieniny obchodzą:

Karolina, Roman, Tomasz
  • słabe opady deszczu
    Dzisiaj:
    10°C / 10°C
  • bezchmurnie
    Jutro:
    10°C / 6°C
  • całkowite zachmurzenie
    Pojutrze:
    10°C / 5°C

Remont 200 metrów torów między Terespolem a Laskowicami wart fortunę

Andrzej Pudrzyński
25 października, 15:04
Ile może kosztować remont 210-metrowego odcinka torów kolejowych? Okazuje się, że krocie. Nawet ludzie „z branży” otwierają szeroko usta ze zdumienia.
Cała inwestycja, warta miliony, może okazać się wkrótce niepotrzebna
Fot. 123RF

Branżowy „Rynek Kolejowy” opisał przetarg ogłoszony latem przez PKP PLK na naprawę odcinka Magistrali Węglowej między Terespolem a Laskowicami. Wartość prac na 210-metrowym odcinku PKP oszacowało na 22,8 mln zł brutto.

Zamówienie wydaje się stanowić radykalny przykład kontrowersyjnego wydawania publicznych pieniędzy na kolei – pisze „Rynek Kolejowy”.

Hojne PKP

Paradoksalnie, firmy, które przystąpiły do przetargu chciały mniej niż gotów był zapłacić hojny zamawiający, czyli PKP PLK! Cztery oferty wahają się od 12,1 do 22,6 mln zł.

W 2015 roku tor nr 1 został zrewitalizowany. Prędkość na Magistrali Węglowej między Terespolem a Laskowicami wynosi 140 km/h. Jednak na drugim torze wprowadzono ograniczenie prędkości do 60 km/h, bo doszło do lokalnego przemieszczenia słupów trakcyjnych i erozji ich fundamentów. 

Mimo tak wysokich kosztów, na odcinku nie będzie nowych torów czy sieci trakcyjnej (poza słupami, bo te maja być wymienione). Zakres prac obejmuje opracowanie dokumentacji, wzmocnienie nasypu, likwidację istniejącego i budowę nowego przepustu a potem ponowne ułożenie dotychczasowych szyn i podkładów. Nowe mają być tylko przytwierdzenia i podsypka. Zdemontowane i ponownie zamontowane mają być też stare urządzenia sterowania ruchem.

Miliony wyrzucone w błoto?

Mimo to, PKP PLK spodziewa się, że po wykonaniu prac pociągi na tym odcinku będą przemieszczać się z prędkością od 160 do 200 km/h. Jak uda się to osiągnąć, skoro po wzmocnieniu nasypu ułożone zostaną z powrotem stare tory i sieć trakcyjna?

Co ciekawe, inwestycja może okazać się niepotrzebna, bo nie wiadomo, czy do osiągnięcia prędkości 200 km/h nie będzie trzeba zmienić przebiegu linii na tym odcinku.

W całości są to zresztą pieniądze z budżetu państwa, a nie unijne, które „trzeba” (podobno) wydać – podsumowuje „Rynek Kolejowy”.

a [dot] pudrzynskiatextraswiecie [dot] pl

Komentarze (2)

ci co rozpisują przetargi też mają dzieci, a jak już dorastające to i domy im trza pobudować albo i mieszkania pokupować.

Odpowiedzi: 0

Cel uświęca środki. Tym celem jest inwestycja, określająca naprawę i tym samym poprawę trakcji ważnego odcinka kolejowego. Inwestor ma oczekiwania w związku z tym budżetem. Jeżeli się przemieściły słupy trakcyjne to znaczy że zdestabilizował się grunt. A prace ziemne będą musiały być określane przez geologów drogą badań laboratoryjnych. a to są koszty. I to jest O.K. Ale jaki cel miały premie rządowe, tego nam nie wiedzieć ? 

Odpowiedzi: 0

Dodaj komentarz

Filtrowany HTML

  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <blockquote> <br> <cite> <code> <dd> <div> <dl> <dt> <em> <li> <ol> <p> <span> <strong> <ul>
    Allowed Style properties: text-align, text-decoration

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
Redakcja portalu extraswiecie.pl nie odpowiada za treści zamieszczanych przez czytelników komentarzy, zastrzegając sobie jednocześnie prawo do ich moderowania oraz kasowania w przypadkach ewidentnego naruszania prawa lub dobrych obyczajów. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyliście opinię, która łamie prawo lub dobry obyczaj, powiadomcie nas: redakcja@extraswiecie.pl lub użyjcie przycisku Zgłoś komentarz