W czwartek informowaliśmy, że firma Es-Bus, obsługująca połączenia między obydwoma miastami, zamierza 20 listopada zawiesić kursy. Oznaczałoby to, że na tej trasie nie będzie kursować żadna zbiorowa komunikacja pasażerska, po tym, jak wycofał się również PKS.
- Musiałem podjąć taką decyzję, bo z powodu pandemii zmalał ruch pasażerski. W dodatku po wprowadzeniu nauki zdalnej, przestali jeździć uczniowie. To przedsięwzięcie prywatne. Nie korzystam z żadnego dofinansowania. Nie mogę miesiącami dokładać do interesu – argumentuje Sebastian Eichler, właściciel Es-Busa.
W piątek rozmawiali w tej sprawie burmistrzowie Świecia i Chełmna. Chcą ratować połączenie. Podjęli decyzję o podpisaniu porozumienia między gminami.
REKLAMA
- Gminy mogą organizować transport zbiorowy tylko na swoim terenie. Takie porozumienie pozwala na to, aby odbywał się on na obszarze dwóch sąsiadujących ze sobą samorządów – wyjaśnia Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia.
Burmistrz przyznaje, że wszystko odbywa się w pośpiechu, bo nie wiedział o zamiarach przewoźnika dotyczących zawiedzenia kursów. Projekt uchwały w sprawie porozumienia z Chełmnem trafi pod obrady Rady Miejskiej w Świeciu 26 listopada.
- Nie zachowujemy tu określonych przepisami terminów, ale sytuacja jest dość szczególna. Myślę, że nasi radni bardziej niż na kwestie formalne, zwrócą uwagę na dobro mieszkańców i przyjmą uchwałę – ma nadzieję Kułakowski.
REKLAMA
Chełmno bierze na siebie koszty. Do końca roku wyniosą one 13 tys. zł brutto. Jednocześnie obydwa miasta będą lobbowały w urzędzie marszałkowskim, aby wnioskował u wojewody o dofinansowanie dla linii Świecie-Chełmno w przyszłym roku.
Właściciel Es-Busa mówi, że te pieniądze pozwolą mu na pokrycie do końca roku kosztów związanych z pensjami kierowców, kupnem paliwa i amortyzacją busów.
- Nie ma tu nawet mowy o moim zysku. Ale wystarczy mi, ze nie będę musiał dokładać. Od poniedziałku jeździmy więc normalnie według dotychczasowego rozkładu. Kursy nie będą zawieszone - zapowiada Sebastian Eichler. - Cieszę się, że burmistrzowie tak szybko zadziałali.
REKLAMA
Na wiadomo, co się stanie, jeśli świeccy radni na czwartkowej sesji jednak nie przyjmą uchwały. Oznaczałoby to, że Chełmno będzie mogło pokryć tylko kursy do mostu na Wiśle. Z 13 tys. zrobi się więc tylko 6,5 tys. zł.
Właściciel Es-Busa nie chce na razie wdawać się w dyskusję na ten temat.
Janusz
20 listopada 2020 15:06
Witam gdzie są maseczki gdzie
Witam gdzie są maseczki gdzie jest policja. A zwykłych ludzi mandaty wlepiają.
Miłosz
20 listopada 2020 20:01
Sprecyzuj gdzie maseczki?
Sprecyzuj gdzie maseczki? W busach u kierowców? Wszystkie autobusy miejskie i busy w Świeciu i Chełmnie mają folię oddzielona kierowcę od innych. Widziałem u wszystkich firm
Ok
20 listopada 2020 15:50
13 tys, panowie burmistrzowie
13 tys, panowie burmistrzowie proszę ogłosić przetarg a na pewno nie jedna firma się zgłosi i to taniej
Woźniak
20 listopada 2020 16:29
I tu się z Panem zgodzę! Ktoś
I tu się z Panem zgodzę! Ktoś tu liczyć nie potrafi A raczej potrafi tylko na swoją korzyść. Mam nadzieję że koledzy radni dobrze się temu przyją i nie zaakceptują tego. To jest jawne nabijanie komuś portwela publicznymi pieniędzmi. I wy jako podatnicy nie powinniście się na to godzić.
Hahaha
20 listopada 2020 16:33
Po pierwsze Chełmno płaci. Po
Po pierwsze Chełmno płaci. Po drugie – znaszkoszty prowadzenia takiej działalnośi? Wiesz wogóle o czym piszesz? Kolej sobie pobuduj będzie taniej 🙂
Janusz
20 listopada 2020 17:08
Panie Darku co z koleja w
Panie Darku co z koleja w Świeciu??? Wszyscy czekama
Dariusz Woźniak
20 listopada 2020 17:19
Nie będzie. Stwierdziłem, że
Nie będzie. Stwierdziłem, że to kiepski pomysł. Teraz uważam, że Świeciu bardziej potrzebne są podziemne parkingi, parkingi wielopoziomowe, deptak nad Wdą, zmiana granic Świecia o tereny wiejskie. Teraz bardziej tym się zajmuję.
Jarek
20 listopada 2020 17:44
A te parkingi gdzie panie
A te parkingi gdzie panie Darku?? Oby pan wygral nastepne wybory!!!
?????
20 listopada 2020 18:32
Pan tak poważnie? Jak
Pan tak poważnie? Jak dzieciak zmienia pan co chwilę zdanie. Żenada.
Były przewoźnik
20 listopada 2020 16:30
Startuj. Kup używanego busa
Startuj. Kup używanego busa za 100 tysięcy, zapłać za paliwo, przeglądy, wymianę oleju, części, zatrudnij 2 kierowców, daj każdemu po 2,5 tysiąca miesięcznie na rękę (za mniej nikt nie przyjdzie), czyli brutto wyjdzie na obydwu jakieś 8 tysiaków. Kwota 13 tysięcy to jak znam życie kwota brutto czyli 10,5 tys, netto za blisko 1,5 miesiąca. A teraz policz ile ci zostanie 🙂 Powiem ci – nic 🙂 Właściciel tej firmyu mówi tu prawdę te 10,5 tys. netto czyli 13 rtys. brutto to na pokrycie kosztów przez 1,5 miesiąca. Kiedyś miałem taką firmę w woj. pomorskim wiec znam realia.
księgowy
20 listopada 2020 20:04
Po pierwsze to on już nie
Po pierwsze to on już nie musi kupować busa za 100 tysięcy bo już ma takiego za 40ści po drugie nie musi zatrudniać dwuch kierowców bo jeździ widzę tam jeden emeryt za którego nawet ZUSu nie płaci po trzecie zostały mu 23 dni pracujące i te 13tysi podziel przez te dni to Ci wyjdzie stawka dzienna odejmij koszt paliwa pewnie max 130zł i 200 dla kierowcy reszta zostaje dla niego więc nie pierdziel mi że nic mu nie zostanie , A tak w ogóle to po co taka częstotliwość kursów spokojnie można je by zredukować o 30-40%
Obserwator
20 listopada 2020 20:17
Ty to chyba z konkurencji
Ty to chyba z konkurencji jesteś, ze wiesz, ze ma busa za 40 tysięcy, że jeździ dziadek itd. hahahaha. Dziwne, bo ostatnio jechał tam chłopak góra 30 lat. No ale może to też emeryt. Wiem, bo jechałem po odbiór samochodu od mechanika. Nie myślałeś, żeby wejść w ten bajecznie dochodowy interes? Taki z cibie księgowy z jak z koziej dupy trąbka jak kwoty brutto od netto nie odrózniasz 🙂
Anonim
20 listopada 2020 20:27
Pewnie, ze z konkurencji. Od
Pewnie, ze z konkurencji. Od dawna widzę, ze jak tylko jest jakiś tekst o tej firmie to zaraz widać, ze ta sama osoba nadaje przeciwko. Chłopie ogarnij się. Zazdrościsz? Uruchom tę linię do Chełmna. Będą dwie. Pokaż jak się sprawnie prowadzi linię busów, anie tylko hejtujesz. Nieudacznik. Albo jak tamten się wycofa to ty pojedź, a nie nawijasz ciągle to samo. Wiesz jakimi busami i z aile jeździ, kogo zatrudnia. raczej przecietnym pasazerem nie jesteś 🙂 Nie lubię takich ludzi.
Księgowy
21 listopada 2020 08:14
Obserwator i Anonim nie
Obserwator i Anonim nie jestem i tu nie trzeba być z konkurencji żeby to widzieć, właśnie mam firmę ale o innej działalności i znam realia i nie chcę żeby w ten sposób ktoś pozyskiwał fundusze czyli z publicznych pieniędzy czyli z moich podatków które płacę A płacę wysokie i sam na to zarabiam. Żeby było jaśniej dam przykład. W mieście Chełmno mamy jedynego szewca, ale ludzie coraz mniej do niego chodzą i nagle szewc mówi zamykam bo się nie opłaca. I co robią ludzie którzy jeszcze korzystali z jego usług? Aaaa dzwonią do P.Burmistrza, i według Ciebie najwyraźniej Pan Burmistrz dzwoni do szewca i mówi: Nie zamyka Pan zakładu ja położę Panu z 5 tysięcy bo ludzie chcą sobie daleki w butach wstawić A jak Pana nie będzie to nie zrobią tego…. czy obserwatorze i anonimie tak ma wyglądać pomóc? Po to jest UM ? Gratuluję myślenia. A to właśnie Wy mi wyglądacie na takich co mają układ z tym przewoźnikiem.
Franek
21 listopada 2020 13:14
Widać że bardzo nie lubisz
Widać że bardzo nie lubisz tego przewoźnika albo bardzo mu zazdrościsz. Pochwal się lepiej – że podatku nie płacisz bo nie masz z czego.. tak jak zauważyli inni tu obecni, za każdym razem hejtujesz tego przewoźnika. Uważaj aby inne organy nie zainteresowały się Tobą.
Marianna
21 listopada 2020 14:27
Ewidentnie zajechało prywatą
Ewidentnie zajechało prywatą panie księgowy. Widać jak pan nie lubi firmy es-bus. Zazdrość?
Świeciak
21 listopada 2020 15:29
To ja ci odpowiem hejterze,
To ja ci odpowiem hejterze, bo trudno cię inaczej nazwać. Jeśli ten szewc naprawde będzie dobry i ludziom bedzie zależało, żeby nadal działał i faktycznie apelowali by do burmistrza, żeby on nie zamykał zakładu, to miasto mogłoby mu pomóc np. w czynszu. I nie byłoby w tym nic złego. Bo ważny byłby ionteres publiczny. Tu mamy podobną sytuację. I proszę ni pisz, ze jesteś z innej branży, ale znasz realia. Prowadzisz inny biznes, ale znaszrealia biznesu transportowego? Ciekawe? I wiesz doskonale jaki kierowca tam jeździ, jakie przewoźnik ma busy (skąd wiesz, ze za 40 tys.?), wyliczyłeś mu zyżycie paliwa i inne szczegóły. Albo masz do niego prywatny uraz, albo zwyczajnie zadrościsz. Ale to ludzi g..o obchodzi. Oni chcą jeździć. A jak jesteś taki cwaniak to otwórz sam linię. Chyba widzisz, ze nikt cię tu nie popiera? Moja matka często korzysta z tego połączenia, chwali sobie te kursy i dlaczego miałaby stracić jakikolwiek połaczenie z Chełmnem? Bo takiemu hejterowi jak ty to się nie podoba?
Kierowca
21 listopada 2020 11:59
Żeby jeździć takimi busami
Żeby jeździć takimi busami trzeba mieć prawo jazdy kat D. Koszt takich uprawnień to minimum 7000 zł. Jest to bardzo odpowiedzialna praca i często trafiają się tacy filozofofie teoretycy jak Ty. Za 2.500 zł netto to wolę wozić buraki cukrowe. O reszcie kosztów nawet nie wspominam.
Mikołaj
20 listopada 2020 19:57
Tak jak pisze BYŁY
Tak jak pisze BYŁY PRZEWOŹNIK , ZGADZAM się z nim również pracowałem niedawno w firmie trudniącej się przewozem osób. Te koszty nie są wygórowane. Ktoś kto myśli że na miesiąc starczy 8 tyś to kompletnie nie zna realiów. A robić kursy po to żeby wyjść na zero to bez sensu. Dlaczego gminy nie uruchamiają własnej komunikacji? Bo to się wcale nie opłaca. Zainteresowani niech zapytają przewoźników o koszta utrzymania linii . W Świeciu są 4 firmy Chełmno dwa . Koszt utrzymania samych pojazdów jest bardzo duży. A reszta? Opłaty za przystanki, Viatoll, paliwo, serwis kas fiskalnych itd . Dochodzą koszty dezynfekcji itp. Jeżeli ktoś twierdzi że można taniej to wystarczy kupić busa, samemu wsiąść i zobaczyć jakie koszty będą.
Radek
20 listopada 2020 20:04
Nie oplaca sie to zmien
Nie oplaca sie to zmien robote a nie placzesz tu
Anonim
20 listopada 2020 20:23
Nie opłcało się no i zamknął
Nie opłcało się no i zamknął 🙂
KAMIKADZE
20 listopada 2020 22:44
Bardzo ucieszyłem się
Bardzo ucieszyłem się porozumieniem Panów Burmistrzów w kwestii przywrócenia połączenia pomiędzy Świeceim i Chełmnem. Mam nadzieję,że Radni siedzący obojętnie po której stronie w czasie obrad nie będą chcieli utrudnić życia mieszkańcom i jednogłośnie podejmą stosowną uchwałę. Wczytując się w komentarze odnoszę pewien niesmak-licytacja na temat przewoźnika,czepianie się jego postępowania,to jest przykre w czasie gdy powinniśmy starać się wspierać siebie w czasie pandemii. Wystarczy złości którą raczy nas „wasiawka”. Będąc przy temacie komunikacji,wczytałem się w artykuł o dworcu w Laskowicach, a w tym artykule zwrócił moją uwagę wpis Dariusza Woźniaka. Czyżby wystraszył się,że plany PKP dotyczące remontu dworców kolejowych są tak odległe i nie będzie mógł spełnić kolejowych obietnic wyborczych,że zajął się organizowaniem parkingów w Świeciu i deptaku nad Wdą? Odnoszę wrażenie,że znowu podczepił się pod czyjś pomysł-to w jego stylu,zresztą poczekam na oficjalną informację o wnioskach złożonych do budżetu na 2021r.
!!! Też Wozniak
21 listopada 2020 01:50
Ludzie jak wy dajecie się
Ludzie jak wy dajecie się podpuszczać
KAMIKADZE
21 listopada 2020 20:06
A tak trochę więcej z tą
A tak trochę więcej z tą podpuchą poproszę
Joachim
21 listopada 2020 14:06
Ja czegoś tu nie rozumiem.
Ja czegoś tu nie rozumiem. Jest hejt na przewoźnika , ale nie wiem czy ktokolwiek pamięta historię kursów. Był monopol jeździła Arriva (Nie pamiętam jaka była cena Ale wyższa niż miał es bus po wejściu). Pojawił się Es-Bus i od razu Arriva zmniejszyła ceny. Potem zaczęła ograniczać kursy by w końcu zniknąć. Jeżeli tak duża firma , mająca możliwości wykoszenia malutkiej firmy, rezygnuje z podobno TAK DOCHODOWEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA to znaczy że jednak nie jest tak miodzio. Wiadomo że to prywatna inicjatywa i każdy chce coś zarobić. Wątpię żeby ktoś chciał dla idei prowadzić firmę i wychodzić na zero. Zwłaszcza że między miastami jeździ określona liczba osób i to nie Warszawa żeby jeździło mnóstwo osób. Korzystam z usług tego przewoźnika i widzę ile osób jeździ. Co zrobią przetarg i myślicie że inne firmy zejdą poniżej kosztów? Powinniśmy się cieszyć że nawet w tym trudnym czasie ktoś jeździ. PKS Bydgoszcz wycieła większość kursów po to by podobne wygrać w powiatowych przetargach gdzie dostają pieniądze nawet za puste kursy. Nikt już nie chce dopłacać do interesu.
Siwa
21 listopada 2020 14:11
Nie opłacało się, więc chciał
Nie opłacało się, więc chciał zamknąć kurs, a że burmistrzowi zalezy by ludzie mięli jak dojeżdżać do pracy to wsparł przedsiębiorcę. Nie rozumiem tej dyskusji i zawiści.