W piątek udostępniono do ruchu ostatni kilometr drugiej jezdni drogi ekspresowej S5 w okolicy węzła Świecie Zachód w Przechowie. To oznacza, że kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu, już na całym 23-kilometrowym odcinku Nowe Marzy - Dworzysko.
Jazda pełną szerokością drogi nie oznacza zakończenia wszystkich prac prowadzonych poza jezdnią. Dlatego na całym odcinku obowiązuje na razie ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę.
- Według deklaracji wykonawcy, docelową organizację ruchu, a więc i zdjęcie ograniczenia prędkości, będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i w październiku, po zakończeniu pozostałych prac wykończeniowych - zapowiada Julian Drob, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kontrakt na kontynuację budowy odcinka Nowe Marzy-Dworzysko (po wycofaniu się włoskiej spółki Impresa Pizzarotti) podpisano w kwietniu 2020 r. W maju plac budowy został oficjalnie przekazany nowemu wykonawcy - firmie Budimex.
- W ramach inwestycji powstaje m.in. kładka dla pieszych, nowe wiadukty, przejścia dla zwierząt średnich i dużych oraz przepusty. Powstały także drogi dojazdowe, które zostały odpowiednio połączone z istniejącym układem dróg lokalnych - wylicza Julian Drob.
Zbudowano też węzeł Sartowice, a istniejące węzły Nowe Marzy, Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe zostały rozbudowane. Istniejącą od ponad dwóch dekad obwodnicę Świecia poszerzono o drugą jezdnię po istniejącym pasie rezerwowym.
- Cały odcinek budowany jest w śladzie dotychczasowej drogi krajowej nr 5, stąd liczne zmiany organizacji ruchu umożliwiające prowadzenie otwieranie nowych frontów robót z zachowaniem ciągłości ruchu, bezpieczeństwa podróżujących i osób pracujących na budowie - wyjaśnia rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy.
Na kolejnym 22-kilometrowym odcinku, przebiegającym w znacznej części przez powiat świecki, czyli z Dworzyska do Aleksandrowa (węzeł Bydgoszcz Północ) kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po jednym pasie między węzłami Gruczno i Trzeciewiec.
- Natomiast na 4-kilometrowym odcinku omijającym aleję dębową w Borównie, dostępny jest pełny przekrój z dwoma pasami ruchu. Wykonawca deklaruje w tym wypadku dokończenie prac umożliwiających udostępnienie obydwu pasów sukcesywnie do przełomu września i października tego roku - deklaruje Julian Drob.
a.pudrzynski@extraswiecie.pl
No fajny był ten koncert
No fajny był ten koncert Chyliński na dożynach w Stylchnie .Brat mnie mówił że na S5 jeżdzo szybko że strach jechać po 150 i wińcy
Jeżdżo piraty ino kurzu sypie
Jeżdżo piraty ino kurzu sypie po łoczach. Jado tam ze czysta na godzinę jak ni wincy. A mojo furmanko to mnie jak jado to ino trombio i trombio. Bandyty jedne
Jest ok ale pojedziesz
Jest ok ale pojedziesz szybciej to masz BMW z psami opłacisz, tak jak widać cały czas zbierają na budżet państwa. I jeszcze jedno w jakim celu są ograniczenia prędkości do 90 km/h?
Jechałem na Bydgoszcz i BMW
Jechałem na Bydgoszcz i BMW mnie dopadło ale miałem tylko 102 na 80 ,całe szczęście że parę min przed udało się i nie spotkałem ich bo miałem 170
Może redakcja popyta co
Może redakcja popyta co władza robi z uwagami mieszkańców. Kiedy będzie dobudowane rondo na Miasteczku żeby cały ruch nie był wrzucony na rondo koło Leiera? Kiedy zostanie oddane Przechowo i wytniecie piesze przejścia przy samych rondach? Kiedy będzie połączenie Stromej z Przechowem przy Biedronce i Wodnej z Chełmińską?
Dokładnie w przechowie te
Dokładnie w przechowie te przejścia dla pieszych od razu przy rondzie to projekt jakiegoś idioty którego trzeba do odpowiedzialności pociągnąć. Przesunąć to na jego koszt.
Następna sprawa że nikt na expresowce nie trzyma się tych ograniczeń trzeba mieć coś z głową aby tam jechać 80 skoro są dwa pasy.
Jak można przeczytać w
Jak można przeczytać w komentarzach Polak nie pojmie, że trwają prace wykończeniowe, pewnie będą poruszać się pojazdy firmowe, pracownicy, może stać się coś nieoczekiwanego w trakcie tych prac np. w trakcie montażu coś się zerwie. W związku z tym pewnie to ograniczenie prędkości. Jak nie pojmą proponuję Budimexowi wyłączyć jeden pas do czasu zakończenia wszystkich prac i nie jada 60 sznurkiem
Taka droga i 80 w dodatku
Taka droga i 80 w dodatku żadnych remontów. Non stop widze jak tam łapią. Ja miałem 110 jak wyprzedzałem Tira to mnie zmierzyli i tyle z tego było. Więc lepiej jakby takiej drogi nie było. Bo tak to 80 na takiej drodze to zasnąć można.
Dużo wpisów widać z lipinek
Dużo wpisów widać z lipinek piszą ludzie prosto z obory. Poziom konkretny
Ja pisza z szamba bo mnie
Ja pisza z szamba bo mnie wczoraj oprużnili i można siedzieć bo chłodno pod ziemiu
Rooo
Rooo
Prawda z tymi zebrami blisko
Prawda z tymi zebrami blisko rond. Blokują ruch na rondzie. Podobno niezgodnie z nowymi pszepisami