Co ciekawe, pracownicy wpadli na trop przekrętów popełnianych przez innych pracowników z tego samego wydziału. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, chodzi o co najmniej 500 tys. zł. Kilkoro urzędników z wydziału finansowego miało wyprowadzać pieniądze na swoje konta. Trwało to przez kilka lat. Z naszych ustaleń wynika, że chodzi o wpłaty z podatku od nieruchomości.
Urząd Miejski w Świeciu nie udziela informacji w sprawie mechanizmu wyprowadzania pieniędzy ze względu na toczące się postępowanie. O sprawie powiadomiono prokuraturę.
Podczas zbierania materiałów do artykułu, na stronie Urzędu Miejskiego w Świeciu pojawiło się 7 kwietnia w południe oświadczenie burmistrza, które publikujemy poniżej.
REKLAMA
W trakcie bieżących działań stwierdzono nieprawidłowości w zakresie księgowania wpłat dokonywanych poprzez kasę urzędu. Trwają czynności sprawdzające mające na celu określenie ich zakresu i skali. Dokonano czynności zabezpieczających. Odsunięto od wykonywania obowiązków służbowych osoby, co do których pracy pojawiły się zastrzeżenia. Sytuacja nie będzie wiązała się z żadnymi dodatkowymi obciążeniami dla mieszkańców. Gmina jest w stałym kontakcie z odpowiednimi służbami w celu wyjaśnienia sprawy.
Do tematu wrócimy.